အိမ္​မက္​

"အိမ္မက္"

အိမ္မက္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ျမန္မာစကား-
အိမ္မက္ဆိုတာ ပါဠိလိုက်ေတာ့ 'သုပိန'
လို႔ေခၚတယ္။သို႔မဟုတ္ 'သုပိနႏၲ'
အဲ့ဒီစကားလံုး ႏွစ္လံုးနဲ႔ အသံုးျပဳတယ္။
အိမ္မက္ဆိုတာ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ျမင္မက္ေလ့ရိွတဲ့  စိတ္ရဲ႕ ခံစားမႈတစ္မ်ဳိးကို
အိမ္မက္လို႔ေခၚတာ။အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ျမင္မက္ေလ့ရိွတယ္ ေတြ႕ၾကံဳခံစားေလ့ရိွတယ္။

ဒီေနရာမွာ အိမ္မက္ဆိုတဲ့သဘာဝတရားကို
အဘိဓမၼာသေဘာအရၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခဳိက္ၾကီး အိပ္ေမာက်ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
အိမ္မက္မက္တာလားလို႔ဆိုေတာ့
မဟုတ္ဘူးတဲ့။ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ၾကီး
အိပ္ေပ်ာ္ေနလို႔ရိွရင္ ဘဝင္စိတ္လို႔-ေခၚတဲ့
ျငိမ္သက္တဲ့စိတ္သာ ျဖစ္ေနတယ္။ပဋိသေႏၶစိတ္လို
အတိတ္က အာရံုတစ္ခုနဲ႔ျငိမ္သက္စြာျဖစ္ေပၚေနတဲ့
ဘဝင္စိတ္ေတြ အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနတဲ့အခါမွာ လူေတြဟာ
အိမ္မက္မမက္ဘဲနဲ႔ အိပ္ေမာက်ေနတယ္ေပါ့။
ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခဳိက္အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္ေပါ့။
အိမ္မက္မမက္ဘူးေပါ့။

အိမ္မက္မက္တယ္ဆိုတာ "ကပိမိဒၶ ပေရတ"- တဲ့
စာေပက်မ္းဂန္မွာ "ကပိမိဒၶ -ေမ်ာက္ျမီးငိုက္"
လို႔ ဘာသာျပန္ေလ့ရိွတယ္။ကပိ-ဆိုတာ ေမ်ာက္၊
မိဒၶ-ဆိုတာ ငိုက္တာ။ေမ်ာက္ဆိုတာ သစ္ပင္ေပၚေနတဲ့
သတၱဝါ ေျမၾကီးေပၚေနရတာလို
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ၾကီး မဟုတ္ဘူး။သစ္ပင္ေပၚက
ေျခေခ်ာ္ လက္ေခ်ာ္ အခ်ိန္မေရြးက်နိဳင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေမ်ာက္မ်ားဟာ အိပ္လိုက္ျပီဆို
ဖ်က္ခနဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားလိုက္ ဖ်တ္ခနဲနိဳးလိုက္
ဒါကို ေမ်ာက္ျမီးငိုက္လို႔ ေခၚတယ္။
ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခဳိက္ၾကီး အိပ္ေပ်ာ္သြားတာမ်ဳိး မရိွဘူးတဲ့။

အဲ့ဒီလို ေမ်ာက္ျမီးငိုက္သလို လူဟာ အိပ္ေပ်ာ္တစ္ဝက္ နိဳးတစ္ဝက္ဆိုတဲ့
အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဘဝင္စိတ္ျဖစ္လိုက္ ဝီထိစိတ္ျဖစ္လိုက္ ဘဝင္စိတ္ျဖစ္လိုက္
ဝီထိစိတ္ျဖစ္လိုက္ ျဖစ္ေနတယ္။ဘဝင္စိတ္ဆိုတဲ့ Passive mind လို႔ေခၚတဲ့
ဘာမွ လႈပ္ရွားမႈ မရိွတဲ့စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ မိန္းေမာအိပ္ေပ်ာ္သြားျပီး
ဝီထိစိတ္ျဖစ္တဲ့အခါမွာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေလးေတြ ျပန္ေပၚလာတယ္။

သို႔ေသာ္ ဘဝင္စိတ္နဲ႔ ဝီထိစိတ္ဟာ
အလ်င္အျမန္ေျပာင္းလဲျဖစ္ေနသည့္အတြက္
အိမ္မက္မက္တာ ျဖစ္တယ္။နိဳးေနသလို
ပီပီျပင္ျပင္ action ေတြ မရိွဘူး။သို႔ေသာ္
စိတ္ခံစားမႈ ရိွေနတယ္။အိမ္မက္ဆိုတာ
လူတိုင္းမက္ဖူးၾကတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အိမ္မက္အေတြ႕အၾကံဳေတြကေတာ့
ရိွေနၾကတာပဲေပါ့။နိဳးတစ္ဝက္ အိပ္ေပ်ာ္တစ္ဝက္
ေမ်ာက္ျမီးငိုက္တဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အိမ္မက္
မက္ေလ့ ရိွတယ္ ဒီလိုဆိုတယ္။

ဒီေတာ့ အိမ္မက္မက္တာဟာ လူတိုင္း အိမ္မက္မက္သလားဆိုေတာ့
ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ေတြ အိမ္မက္မက္ေလ့ရိွတယ္။တစ္ခါ ေသာတာပန္၊
သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္အျဖစ္ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း အိမ္မက္မက္တယ္
ဒီလိုဆိုတယ္။ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားျပီဆိုရင္ေတာ့ ဝိပၸလႅာသ-လို႔ဆိုတဲ့
အမွတ္မွားေတြ အသိမွားေတြ မရိွေတာ့ဘူး။စိတ္အစဥ္က ၾကည္လင္ေနတာ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ား အိမ္မက္မက္ေလ့ မရိွဘူးတဲ့။
အိမ္မက္မက္တာဟာ ပုထုဇဥ္နဲ႔ေသကၡလို႔ ေျပာတယ္။

ေလာကၾကီးမွာ လူေတြဟာ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခဳိက္အိပ္ေပ်ာ္တဲ့အခါ ရိွသလို
ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္မဟုတ္ပဲနဲ႔  ႏိုးလိုက္
အိပ္ေပ်ာ္လိုက္ ဖ်က္ခနဲအိပ္ေပ်ာ္လိုက္
ဖ်က္ကနဲနိဳးလာလိုက္။နိဳးတာေတာင္မွ
သိသိသာသာၾကီးနိဳးတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔
ဘဝင္စိတ္ျဖစ္လိုက္ ဝီထိစိတ္ျဖစ္လိုက္ဆိုေတာ့
ေသေသခ်ာခ်ာနိဳးတာ မဟုတ္သည့္
အတြက္ေၾကာင့္ လူအေနနဲ႔ကေတာ့ ဘာမွသိပ္ျပီး
မသိလိုက္ဘူး။အိမ္နက္ထဲမွာ ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ့အာရံုနဲ႔ပဲ
လႈပ္ရွားေနတယ္။အဲ့ဒီလိုအိမ္မက္ဆိုတာ လူတိုင္းလူတိုင္း ခံစားၾကရတာ။

အဲ့ဒီလို ခံစားတဲ့အခါမွာ အိမ္မက္ဆိုတာ ကုသိုလ္လား အကုသိုလ္လား
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္မွ တစ္ပါးလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္စရာရိွတယ္ေပါ့။
အိမ္မက္မက္တဲ့အခါ ရံဖန္ရံခါ အိမ္မက္ထဲမွာ ေဒါသေတြ ထြက္ေနတာတို႔
တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ရိုက္ႏွက္သတ္ျဖတ္တာတို႔ ဒီလို အိမ္မက္ထဲမွာ
ဒုစရိုက္မႈတစ္ခုကို က်ဴးလြန္ျပီး ေလာဘ ေဒါသေတြ လႊမ္းမိုးျဖစ္ေပၚေနတယ္။
တစ္ခါတစ္ရံ လူဟာ အိမ္မက္မက္ရင္းက
ေပါက္ထြက္လာျပီးေတာ့ အသံေတြဘာေတြ
ထြက္လာသည္အထိေအာင္ ျဖစ္တတ္တယ္ေပါ့ေနာ္။

စိတ္ခံစားမႈေတြ ျပင္းထန္လာတဲ့အခါ
အိမ္မက္ေတြဟာ သာမန္စိတ္တြင္
ျဖစ္ရံုမွ်မက အသံထြက္လာသည္အထိ
ျဖစ္လာတတ္တာမ်ဳိးလည္း ရိွတတ္တယ္ေပါ့။
အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ အိမ္မက္ထဲမွာ သတ္တယ္ျဖတ္တယ္ ဒုစရိုက္မႈေတြ
လုပ္တယ္ဆိုတာတို႔ ေၾကာက္လို႔ ေျပးရတာတို႔၊
တစ္စံုတစ္ေယာက္ ရန္သူေတြက
ဝိုင္းလိုက္လို႔ ေျပးရတာတို႔ အဲ့ဒီလို ဟာမ်ဳိးေတြ မေကာင္းတဲ့စိတ္ခံစားမႈေတြနဲ႔
မက္တဲ့ အိမ္မက္ဟာ အကုသိုလ္ပဲတဲ့။

အဲ့ဒီလို မဟုတ္ပဲ ၾကည္လင္ေအးျမစြာ
ေတာေတာင္ေရေျမ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းတဲ့
ေစတီပုထိုးေတြ လွည့္လည္ျပီးရိွခိုးရတယ္။
စာသင္ေနတာတို႔ တရားနာေနတာတို႔
တရားအားထုတ္ေနတာတို႔ ဒါနျပဳေနတာတို႔
စသည္ျဖင့္ ဒီလိုေကာင္းတဲ့
အေနအထားမ်ဳိးေတြနဲ႔လည္း အိမ္မက္မက္တတ္တယ္။
အဲ့ဒါက်ေတာ့ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။
ဆိုလိုတာက ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ အိမ္မက္မက္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္၊
အကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႔ အိမ္မက္မက္လို႔ရိွရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တယ္။

ဒါျဖင့္ အဲ့ဒီ ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ေတြကေရာ
အက်ဳိးေပးသလားေမးရင္ ဘဝတစ္ခုကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့
ပဋိသေႏၶက်ဳိးကိုေတာ့ မေပးနိဳင္ဘူး။
ဆိုလိုတာက Rebirth လို႔ဆိုတဲ့ ဘဝတစ္ခုမွာ ေမြးဖြားမႈကို
ျဖစ္ေစနိဳင္ေလာက္တဲ့ ကံမ်ဳိးေစ့မ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။အဲ့ဒီ အိမ္မက္ထဲက
ေစတနာနဲ႔ ဘဝတစ္ခုမွာ သတၱဝါအေနနဲ႔
ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အဲ့ဒီေစတနာက
မ်ဳိးေစ့မေအာင္ဘူးတဲ့။

သို႔ေသာ္လည္း ဘဝလို႔ ျဖစ္လာျပီးတဲ့အခါ ပဝတၱိ-လို႔ေခၚတဲ့
ဘဝတစ္ခု ျဖစ္စဥ္အတြင္းမွာေတာ့ အိမ္မက္ထဲက ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြဟာ
အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေလးေတြ ရိွတတ္တယ္လို႔ ဒီလိုဆိုတယ္ေပါ့ေနာ္။
အဲ့ဒီ အိမ္မက္မက္တဲ့အခါ ေကာင္းတာေတြမက္မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ
အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို ျဖစ္ေစတယ္။အိမ္မက္က အက်ဳိးေပးေသးတယ္။
မေကာင္းတာေတြခ်ည္း အိမ္မက္မက္ေနရင္ မေကာင္းက်ဳိးေတြကလည္း
သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစနိဳင္တယ္လို႔ စာေပက်မ္းဂန္မွာ ဒီလိုဆိုထားတယ္။
ဒါ မွတ္သားစရာေပါ့။

ဒီေတာ့ အိမ္မက္ဟာ ဘာ့ေၾကာင့္မက္တာလဲ ?
အိမ္မက္မက္တာဟာ အေၾကာင္းမဲ့
မက္တာလားဆိုေတာ့ ေလာကမွာ အေၾကာင္းမရိွပဲ
ဘာတစ္ခုမွ မျဖစ္ဘူး။
အိမ္မက္မက္တာလည္းပဲ အေၾကာင္းရိွတယ္။
အိမ္မက္မက္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း(၄)ေလးမ်ဳိးလို႔
ပါဠိစာယေပက်မ္းဂန္မွာေတာ့ ဆိုထားတယ္။

၁။က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္မက္တာ။
လူရဲ႕ က်န္းမာေရး အေျခအေနနဲ႔
ပတ္သက္ျပီး မက္တယ္။အဲ့ဒါကို
ပါဠိစကားလံုးနဲ႔ေျပာရင္ ဓာတုေကၡာဘ-လို႔ ေခၚတယ္။
ဓာတု-ဆိုတာ ဓာတ္ၾကီးေလးပါး အဲ့ဒီ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးဟာ မညီမမွ်ျဖစ္ျပီး
မျငိမ္မသက္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ အိမ္ေပ်ာ္ေနရင္း ခံစားမႈေတြ
ေပၚလာတတ္တယ္။က်န္းမာေရးအေျခအေနအရ ဥပမာမယ္-
ပထဝီဓာတ္ေတြမ်ားျပီးေတာ့ ခႏၶာကိုယ္က ေတာင့္တင္းေနတာမ်ဳိးရိွတယ္။
အာေပါဓာတ္ေတြမ်ားျပီးေတာ့- ခႏၶာကိုယ္က ေအးစိမ့္ျပီး အရည္ဓာတ္ေတြ
မ်ားလာတဲ့သေဘာ ရိွတယ္။ေတေဇာဓာတ္ေတြ-မ်ားလာလို႔ ခႏၶာကိုယ္က
ပူေလာင္ေနတဲ့အေနအထားမ်ဳိးေတြ ရိွတယ္။ဝါေယာဓာတ္ေတြ-မ်ားျပီး
ခႏၶာကိုယ္က ေလလႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တယ္။

အဲ့ဒီလို ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါမွာ
ဓာတ္အေျခအေနလြန္ကဲမႈကို အေၾကာင္းျပဳျပီး
အိမ္မက္ေတြဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးမက္တတ္တယ္ေပါ့။

ဝါေယာဓာတ္ေတြ-လြန္ကဲျပီဆိုရင္ လူဟာ
ေကာင္းကင္ျပန္တက္သြားရသလို
အိမ္မက္မ်ဳိးေတြ မက္တတ္တယ္ေပါ့။အာေပါဓာတ္ေတြ လြန္ကဲလာျပီဆိုရင္-
ေရထဲမွာ ေရကူးေနရတဲ့အိမ္မက္မ်ဳိးေတြ မက္တတ္တယ္ေပါ့။
တစ္ခါတစ္ရံ ျမစ္ထဲေရကူးေနရတယ္လို႔ အိမ္မက္မက္တဲ့အခါက်ေတာ့
ကိုယ္က ေစာင္ကေနကြာျပီးေတာ့ ေအးေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးျဖစ္တတ္တယ္ေပါ့။
အဲ့ဒါမ်ဳိးေတြက် ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေရထဲေရာက္ေနတဲ့ အိမ္မက္မ်ဳိးေတြ
မက္တတ္တယ္ေပါ့။

ပထဝီဓာတ္ေတြ လြန္ကဲျပီ-ဆိုရင္ မလႈပ္နိဳင္ မယွက္နိဳင္ျဖစ္ေနတာမ်ဳိးတို႔
ထလို႔ မရတာမ်ဳိးေတြ မက္တတ္တယ္ေပါ့။အဲ့ဒီလို ဓာတ္ေလးပါး
ေခ်ာက္ခ်ားျပီး က်န္းမာေရးအေျခအေနတစ္ခုေၾကာင့္
မက္တဲ့ အိမ္မက္မ်ဳိးေတြလည္း ရိွတယ္ေပါ့။ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ေလးပါး
မညီမမွ်ျဖစ္လို႔ ရိွရင္ အိမ္မက္မက္တယ္ေပါ့။ဒါ့ေၾကာင့္ က်န္းမာေရး
ရႈ႕ေထာင့္ကေျပာတဲ့အခါ အိမ္မက္ ခနခနမက္တတ္တဲ့ပုဂၢိလ္ဟာ
က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕တဲ့တယ္လို႔ ဒီလိုဆိုထားတယ္ေပါ့။

၂။ဒုတိယကေတာ့ အႏူဘူတပုဗၺ-တဲ့ ေတြ႕ၾကံဳခံစားဖူးတဲ့
ေန႔စဥ္ျဖစ္ေစ လြန္ခဲ့တဲ့လေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြကျဖစ္ေစ အေတြ႕အၾကံဳေတြ
စိတ္ထဲမွာ စြဲလာတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ ရိွတယ္။အဲ့ဒါေတြကို စြဲျပီးေတာ့
ညက်လို႔ရိွရင္ အိမ္မက္မက္တယ္။ေတြ႕ၾကံဳခံစားမႈေတြကို စြဲျပီးေတာ့
မက္တဲ့ အိမ္မက္မ်ဳိးေတြလည္း ေလာက လူေတြဟာ မက္ေလ့ရိွတယ္။

၃။တတိယအေၾကာင္းကေတာ့  ေဒဝတာပသံဟာရ-လို႔ ပါဠိလို ဆိုတယ္။
ေဒဝတာ+ ဥပသံဟာရ၊ ေဒဝတာ-ဆိုတာ နတ္၊
ဥပသံဟာရ-ဆိုတာ ေဆာင္ျပတာ။
နတ္ေတြ အိမ္မက္ေပးလို႔ မက္တဲ့
အိမ္မက္မ်ဳိးလည္းရိွတတ္တယ္။သူတို႔ေတြက
အိမ္မက္မက္ေအာင္ ျပတာမ်ဳိ္းေတြ ရိွလာတတ္တယ္ေပါ့။
အဲ့ဒီလို နတ္ျပတဲ့ အိမ္မက္မ်ဳိးကိုလည္း လူေတြဟာ
မက္ေလ့ရိွတယ္ေပါ့။

၄။ေလးခုေျမာက္အေၾကာင္းတရားကေတာ့
ပုဗၺနိမိတၱတဲ့။ပုဗၺနိမိတၱ- ပုဗၺနိမိတ္ဆိုတာ
မျဖစ္ခင္က ၾကိဳတင္ျပီး ျဖစ္ပ်က္မယ့္အရာေတြကို ေဖာ္ညႊန္းတဲ့အေနနဲ႔
နိမိတ္ျပတဲ့အေနနဲ႔ မက္လာတာမ်ဳိးေတြ
ျဖစ္တတ္တယ္တဲ့။ပုဗၺနိမိတ္-ေနာင္ျဖစ္လာမယ့္
အေနအထားတစ္ခုကို စြဲျပီးမက္တာ အဲ့ဒါက်ေတာ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕
ကုသိုလ္ေၾကာင့္ သို႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ေၾကာင့္မက္တာလည္း ျဖစ္နိဳင္တယ္။
ေလာကသားေတြနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကုသိုလ္အကုသိုလ္ေၾကာင့္လည္း
ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွာ လာေရာက္ျပီး
အေၾကာင္းထင္လာျပီးေတာ့ မက္တာမ်ဳိးလည္း ရိွတယ္။

မယ္ေတာ္မာယာေဒဝီ ဘုရားအေလာင္းေလး သေႏၶခေတာ့
မယ္ဆိုေတာ့ အိမ္မက္မက္ခဲ့တာပဲ။ဒီအိမ္မက္မက္တာလည္း
ပုဗၺနိမိတ္အေနနဲ႔ မက္တာပဲ။ဘုရားအေလာင္းဟာ ဘုရားျဖစ္ခါနီး
ကဆုန္လျပည့္အဖိတ္ေန႔ည တရားဓမၼက်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနရင္း
နံနက္မိုးေသာက္အခ်ိန္ ေမွးခနဲ႔ အိမ္ေပ်ာ္သြားတဲ့အခ်ိန္ အိမ္မက္ေတြ မက္ဖူးတယ္။
အိမ္မက္ၾကီးငါးမ်ဳိး-လို႔ ေခၚတယ္ေလ။ဒါလည္း ပုဗၺနိမိတ္ပဲ။
ဒီေတာ့ ေလာကမွာ အိမ္မက္မက္တဲ့ဟာေတြက
ပုဗၺနိမိတ္လို႔ဆိုတဲ့ ထူးျခားတဲ့အာရံုနိမိတ္အေနနဲ႔
မက္တဲ့ဟာမ်ဳိးေတြက်ေတာ့ မွန္ကုန္တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာလို႔ရတယ္ေပါ့။

ဒီေတာ့ မွန္ မမွန္ ဘာနဲ႔စစ္ေဆးၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ဓာတုေကၡာဘ-ဓာေတြ ေျခာက္ျခားလို႔
မက္တယ္ဆိုတာ အမွန္ဘူး။တစ္ခါ စြဲျပီးမက္တဲ့
အိမ္မက္ဟာလည္း မွန္ကန္မႈမရိွဘူးတဲ့။
နတ္ေတြက ဖန္ဆင္းျပတဲ့ အိမ္မက္ေတြက်ေတာ့
မွန္တာလည္းရိွတယ္ အမွန္တာလည္းရိွတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တစ္ခ်ဳိ႕နတ္ေတြက အက်ဳိးလိုလားလို႔
အမွန္အကန္ေဖာ္ျပျပီး အိမ္မက္ေပးတာက်
ေတာ့ မွန္တယ္တဲ့။တခ်ဳိ႕နတ္ေတြက်ေတာ့
ေခ်ာက္တြန္းျပီး မမွန္မကန္ေတြ ေသြးေဆာင္မႈေတြ
ျပတာမ်ဳိးလည္း ရိွတတ္တယ္ အဲ့ဒါက်ေတာ့
မမွန္ဘူးလို႔ ဒီလိုဆိုတယ္။ပုဗၺနိမိတ္အေနနဲ႔
မက္တဲ့အိမ္မက္က်ေတာ့ မွန္ကန္တယ္။

ေနာက္တစ္ခုက အိမ္မက္ကို အခ်ိန္ကာလနဲ႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္
အိပ္ရာေစာေစာဝင္တဲ့အခ်ိန္
ပထမယံမွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားလို႔ အိမ္မက္မက္တယ္။
မဇၥ်ိမယံဆိုတဲ့ သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မွာ အိမ္မက္မက္တယ္။
ပစၧိမယံဆိုတဲ့- မိုးေသာက္ယံမွာ အိမ္မက္မက္တယ္။
ေန႔ခင္းအိပ္လို႔ အိမ္မက္မက္တယ္။
အဲ့ဒီလို အိမ္မက္မက္တဲ့အခ်ိန္ေတြနဲ႔
တြက္ျပီးေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ညဦးယံမွာမက္တဲ့
အိမ္မက္က အမွန္ဘူးတဲ့ ညသန္းေခါင္ယံမွာ
မက္တဲ့အိမ္မက္ကလည္း အမွန္အကန္
မဟုတ္ဘူးတဲ့။မွန္ကန္တဲ့ အိမ္မက္တစ္ခုဟာ နံနက္မိုးေသာက္
အလင္းေရာက္ခါနီးေလး လင္းအားၾကီး
အခ်ိန္ေလးမွာ မက္တဲ့အိမ္မက္မ်ဳိးကေတာ့ မွန္တယ္လို႔
စာေပက်မ္းဂန္မွာ ဆိုထားတယ္။

ဒီေတာ့ မယ္ေတာ္မာယာ အိမ္မက္မက္တာေရာ
ဘုရားအေလာင္း အိမ္မက္မက္တာေရာ နံနက္မိုးေသာက္ခ်ိန္မွာ မက္တယ္။
အဲ့ဒီမိုးေသာက္ခ်ိန္မွာမက္တဲ့ အိမ္မက္ဟာ
ဘာျဖစ္လို႔ မွန္သလဲဆိုေတာ့ လူဟာ ညကအစာစားတာေတြ
ညဦးယံမွာဆို မေက်တတ္ေသးဘူး။ညသန္းေခါင္မွာလည္း
အဆီၾသဇာေတြ ခႏၶာကိုယ္မပ်ံႏွံ႔ေသးဘူး။
သန္းေခါင္ေက်ာ္သြားျပီး မနက္မိုးေသာက္
အလင္းေရာက္ျပီဆိုလို႔ရိွရင္ စားထားတဲ့အစာအဟာရေတြဟာ
အဆီၾသဇာအျဖစ္ ေရာက္ျပီး ခႏၶာကိုယ္ကို
အက်ဳိးျပဳျပီးေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္လို႔တဲ့ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့
အိမ္မက္ဟာ မွန္ကန္တတ္တယ္ေပါ့။
မွန္ကန္တယ္ဆိုတာလည္း ခုနက ပုဗၺနိမိတ္အေနနဲ႔
မက္တာက မွန္တယ္ေပါ့။အဲ့ဒီလို အိမ္မက္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး
စာေပက်မ္းဂန္မွာ ဆိုထားတယ္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
ေဟာၾကားအပ္ေသာ ေကာသလအိမ္မက္ႏွင့္
ယေန႔ကမာၻတရားေတာ္မွ
ေကာက္ႏႈတ္ခ်က

Credit

Photo credit to may soe


Post a Comment