အခ်ိဳးကဗ်ာေလးမ်ား ေရးျကမယ္
ေလးခ်ိဳးေရးနည္း
------------
တက္သံေခါ ္ ပကတိသံျဖင့္ ခ်ရေသာ အခ်ိဳး ႏွစ္ခု ႏွင့္ ေအာက္ျမစ္သံ၊ဝိသဇၨနီသံ(ဝစၥႏွစ္လံုးေပါက္ပါေသာအသံ)တိ႔ု႔ျဖင့္ ခ်ရေသာ အခ်ိဳးႏွစ္ခု ေပါင္းအခ်ိဳးေလးခု ပါဝင္၍ ေလးခ်ိဳးဟုေခါ ္သည္ ။
ေရးစပ္ပံု ၊ပိုဒ္ေရ အနည္းအမ်ားေပါ ္မူတည္ ၍ ေလးဆစ္ခ်ိဳး၊ ေလးခ်ိဳးငယ္၊ေလးခ်ိဳးသျဖန္၊ ေလးခ်ိဳးလတ္ ၊ စာေထာင့္ေလးခ်ိဳးျကီး ၊ ေရွးေလးခ်ိဳးျကီး၊သံခ်ိဳ ဟူ၍ ကြဲျပားသည္ ။
တစ္ဖန္ ေလးခ်ိဳးပုလဲ ၊ ပုလဲေပါက္သျဖန္၊
ေလးခ်ိဳးေဘာလယ္ ၊ ထပ္တြန္႔ေလးခ်ိဳးဟူ၍ရွိေသးသည္ ။
ေဒြးခ်ိဳးႏွင့္ ျတိခ်ိဳးစပ္နည္းကို သိလ်ွင္ ေလးခ်ိဳးစပ္နည္းသည္ မခဲယဥ္းေခ် ။
* (အေျခခံ ေဒြးခ်ိဳးအေပါ ္တြင္ တက္သံေခါ ္ ပကတိသံျဖင့္ ခ်ရေသာ အခ်ိဳးႏွစ္ခု ထပ္ဆင့္လိုက္လ်ွင္ ေလးခ်ိဳးျဖစ္လာသည္ ။ခြာေထာက္ကာရန္ကို
တတိယအခ်ိဳး အခ်ပိုဒ္၏ အေပါ ္ပိုဒ္၌ထည့္ေပးရသည္)။
အခ်ိဳးတစ္ခ်ိဳး၌ တစ္ပိုဒ္စီမ်ွသာ ပါေသာ အငယ္ဆံုးေလးခ်ိဳးမွ စတင္၍ ရွင္းျပပါမည္ ။
ေရႊဝက { ပါ }။
ပန္း ( မာ ) { လာ } ။
အ ( ၫ ွာ) မ { ရွိ } ။
ငံုး တိ { တိ } ။ ။
အထက္ပါ ေလးခ်ိဳးငယ္၌
{ ပါ }ႏွင့္ {လာ} သည္ ( ပထမ)ႏွင့္ (ဒုတိယ)အခ်ိဳးတို႔၏ အခ်ကာရန္မ်ားျဖစ္၍ ထိုကာရန္ႏွစ္ခု အျမဲညီရမည္ ။ အျမဲတမ္း ဂရုကာရန္မ်ားျဖစ္ရမည္ ။
( ရွိ )ႏွင့္ (တိ )တို႔သည္ (တတိယ )ႏွင့္( စတုတၳ) အခ်ိဳးတို႔၏ အခ်ကာရန္မ်ားျဖစ္၍ ထိုကာရန္ႏွစ္ခု အျမဲ ညီရမည္ ။ အျမဲတမ္း လဟု ကာရန္မ်ား ျဖစ္ရမည္ ။
(မာ)သည္ ပိုဒ္တြင္းကာရန္ျဖစ္သည္ ။
တတိယအခ်ိဳးမွ ( ၫ ွာ )သည္ အထက္အခ်ိဳးမ်ား၏ အခ်ကာရန္ျဖစ္ေသာ (ပါ) ႏွင့္ (လာ)ကို ျပန္ငဲ႔၍ ယူထားသည့္ ကာရန္ငဲ႔ သို႔မဟုတ္ ခြာေထာက္ျဖစ္သည္ ။ေလးခ်ိဳးတိုင္းတြင္ တတိယ အခ်ိဳး၌ ခြာေထာက္ကာရန္ မျဖစ္မေနပါရမည္ ။
ေနာက္တစ္ပုဒ္ ဆက္ျကည့္ပါ ။
ပန္ပါတဲ႔ ပန္{ ပါ }။
ေရႊမင္းဝံ ေတာင္ေပါ ္(ရိုး)က
ပန္း (ခ်ိဳး)လို႔{ လာ} ။
အပြင့္ရယ္ ( ဝါ )*။
အ ( ၫ ွာ )*မွာ ေရႊရည္ { လူး }။
ပန္ဝံ႔ပါ { ဖူး }။ ။
( )သည္ပိုဒ္တြင္းကာရန္ကို ျပသည္ ။
( )*သည္ ခြာေထာက္ ကာရန္ကိုျပသည္ ။
{ } သည္ အခ်ိဳးတို႔၏ အခ်ကာရန္ကိုျပသည္ ။
ပထမအခ်ိဳး၏ အခ်ကာရန္မွာ `ပါ´ ျဖစ္၍
ဒုတိယ အခ်ိဳး၏ အခ်ကာရန္မွာ`လာ´ျဖစ္သည္ ။
ထိုအခ်ိဳးႏွစ္ခု၏ အဆံုးသတ္အခ်ကာရန္မ်ားကို အျမဲတမ္း *ဂရုကာရန္ျဖင့္ေရးရသည္ ။ကာရန္ႏွစ္ခု အျမဲညီရမည္ ။
(တ)အခ်ိဳး၏ အခ်ကာရန္မွာ `လူး´ျဖစ္၍
(စ)အခ်ိဳး၏ အခ်ကာရန္မွာ `ဖူး´ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိဳးတို႔ကို အျမဲတမ္း *လဟုကာရန္ျဖင့္ ခ်ရျပီး ကာရန္ႏွစ္ခု အျမဲ ညီရသည္ ။
( တ ) အခ်ိဳး၌ `ဝါ ´ႏွင့္ `ၫ ွာ´တို႔သည္ ကာရန္ညီျက၍ လည္းေကာင္းတို႔သည္ (ပ) ႏွင့္ ( ဒု )အခ်ိဳးတို႔၏ အခ်ကာရန္မ်ားျဖစ္ေသာ `ပါ ´ႏွင့္ `လာ´ကို ျပန္ငဲ႔၍ ယူထားရေသာ ကာရန္ငဲ႔ သို႔မဟုတ္ ကာရန္ျပန္ ေခါ ္ ခြာေထာက္ကာရန္ျဖစ္သည္ ။ ျတိခ်ိဳးႏွင့္ေလးခ်ိဳးတို႔၌ ခြာေထာက္ကာရန္ မျဖစ္မေန ပါရသည္ ။*
အခ်ိဳးကဗ်ာမ်ား၏ အသက္ျဖစ္ေသာ ေလျပင္းသံ (လဟုကာရန္) ၊ေလေပ်ာ့သံ (ဂရုကာရန္)တို႔ကို အရင္သိထားရပါမည္ ။
ကာရန္(၆၄ )ပါး ရွိသည့္အနက္ ဂရုကာရန္သည္
(၁၈ )ပါးသာရွိ၍ က်န္ကာရန္မ်ားသည္ လဟု ကာရန္မ်ားျဖစ္ျကသည္ ။ ထို႔ေျကာင့္ ဂရုကာရန္ မ်ားကိုသိလ်င္ လဟုကာရန္မ်ားကို သိႏိုင္သည္ ။
ဂရုကာရန္မ်ား
---------
အာ ၊ အီ( ဤ ) ၊အူ( ဦ )၊ ေအ( ဧ )၊ အယ္ ၊ ေအာ္ ၊ အို ၊ အင္ ၊ ေအာင္ ၊ အိုင္၊
အဥ္ ၊အည္ ၊ အန္ ၊ အိန္ ၊ အုန္ ၊ အံ ၊ အိမ္ ၊ အံု ။ တို႔သည္ ဂရုကာ ရန္(၁၈)ပါးျဖစ္သည္ ။
လဟု ကာရန္မ်ား
-------------
လဟုကာရန္ကို သံုးမ်ိဳးခြဲထားသည္ ။
၁- ဝိသဇၨနီ ပါေသာအသံကာရန္(၁၈)ပါး
( နိမ့္သံ )
အား ၊အီး ၊အူး (ဦး) ၊ ေအး ၊အဲ ၊ေအာ (ျသ) ၊အိုး ၊အင္း ၊ေအာင္း ၊အိုင္း ၊အည္း၊ အဥ္း၊အန္း ၊အိန္း၊အုန္း ၊အမ္း ၊အိမ္း ၊အုံး။
၂-ေအာက္ျမစ္ပါေသာ အသံ(၁၈)ပါး ။
(သက္သံ )
အ ၊အိ ၊အု( ဥ ) ၊ေအ့၊ အဲ႔ ၊ေအာ့၊ အို႔ ၊အင့္ ၊ေအာင့္ ၊အိုင့္ ၊အည့္ ၊အဥ့္ ၊အန္႔ ၊အိန္႔ ၊အုန္႔ ၊အမ့္ ၊အိမ့္ ၊အုမ့္ ။
၃-အသတ္ပါေသာ ကာရန္ (၁၀) ပါး
( တိုင္သံ )သံျဖတ္၊သံရပ္ ဟုလည္းေခါ ္သည္ ။
အက္ ၊ေအာက္ ၊အိုက္ ၊အစ္ ၊အတ္ ၊အိတ္ ၊အုတ္ ၊အပ္ ၊အိပ္ ၊အုပ္ ။
( အ အိ အု တို႔သည္ ေအာက္ျမစ္ မပါေသာ္လည္းေအာက္ျမစ္သံပင္ထြက္ရ၍ ထိုအုပ္စုတြင္ အက်ံဳးဝင္သည္ )။
စုစုေပါင္း ကာရန္ ( ၆၄ )ပါးျဖစ္သည္ ။
ူ
ေလးခ်ိဳး ကာရန္ယူပံုမွာ ေဒြးခ်ိဳးအတိုင္း
ပင္ျဖစ္၍ ေနာက္ပါဒဝက္မွ ေပါ ္လြင္ေသာ ပဓာန အသံကာရန္ တစ္လံုး ႏွစ္လံုး စသည္ကို ခ်ိတ္၍ ကာရန္ယူရသည္ ။
*(အထူးသတိထားရန္မွာ ကာရန္ယူေသာအခါ ပဓာနကာရန္မ်ားကိုသာ ကာရန္ခ်ိတ္ယူ၍ ပဒါလကၤာရဟုေခါ ္ေသာ တန္ဆာဆင္ ပုဒ္ျဖည့္ စကားလံုးမ်ားကို ကာရန္မယူရပါ ။)
ေအာက္ပါတို႔သည္ ကာရန္မယူအပ္ေသာ ပဒါလကၤာရ မ်ားျဖစ္သည္ ။
ဘု မူ ဆီ က ၊ မွာ လ လ်ွင္ ရယ္ ၊ တယ္ ငယ္ ျဖင့္ မို႔ ၊ ႏွင့္ လို႔ ကဲ႔ ငဲ႔ ၊ ရဲ႕ တဲ႔ ပ ။ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္ ။
ေအာက္ပါ ကဗ်ာတြင္ ကာရန္မယူပဲ ထားခဲ႔ေသာ ပဒါလကၤာရ မ်ားကို ( ) ျဖင့္ ေဖါ ္ျပပါမည္ ။
ေဆာင္းဖြဲ႔ေလးဆစ္
-------------
သဥၨာလီ -ေဗြျပဒု (မွာျဖင့္ )
ခင္သာကီ -တစ္ေမပု (ကိုလ)
ေဖယခု ပိုက္လွဲ႔ဆို ။
မလံုေသး (ႏိုင္ဘု )
တုန္ေအးရွာ -တင္တစ္ေမ( ငဲ႔ )
ရင္ေရႊကို -ေလေျပခ (တယ္ )
သဲျကြစိမ့္ဖို ။
တစ္သန္းတန္ -ရတီဖို႔ (ေသာ္လည္း)
ျကငွန္းပ်ံ -ကတီမို႔ (မွာေတာ့ )
မဒီပ်ိဳ႕ -ေဆာင္ရိပ္ခို (ငယ္ )
အခ်မ္းပိုပါလို႔ ငိုခ်င္ဆဲ ။
ေငြႏွင္း (ငယ္)ထန္
ေျခြၫ ွင္း -တညံညံ (ႏွင့္ )
ေရကင္းသံ -တစ္ဖန္ျကား (ရင္လ)
လြမ္းအားေတာ္ -ေပြဗ်ာလိႈင္ (လို႕)
ေကညာခိုင္ -စုခင္ေလး ( မွာ )
(ကိုယ္ေတာ္ေရ)
ေမွးစက္ႏိုင္ပဲ ။
အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ
_____________________________
ေရွးဆရာျကီးမ်ားေရးခဲ႔ေသာ နမူနာ ေလးဆစ္(ေလးခ်ိဳးငယ္)မ်ားကိုကာရန္ယူပံု မ်ားႏွင့္တကြ တင္ျပပါမည္ ။
( ) ကို ပိုဒ္တြင္းကာရန္
{ } ကို ပိုဒ္ဆံုးကာရန္
( )* ခြာေထာက္ကာရန္ဟု မွတ္ပါ ။
ေရႊေက်းဘြဲ႕
--------
ျကက္တူေရြး -အာေခါင္{ နီ } ။
ကြမ္း-ကလပ္ကို (ခ်ီ )။
မ( ခ်ီ )*ပါႏွင့္ -ကိုျကက္ {ေတာ }။
ဘျကီးလာမွ -{ေျပာ} ။ ။
__________________________
ပန္းဘြဲ႔
----
မမေလး -ပန္ စ {ရာ} ။
ပ်ိဳတို႔ေမာင္ -ေတာင္ေပါ ္ (ရိုး) က
ပန္း (ခ်ိဳး )လို႔ -{လာ }။
အပြင့္ရယ္ -(ဝါ )*။
အ( ၫ ွာ)* မွာ- ျမရည္ {လိမ္း }။
(အလိုဗ်ာ )
ပန္းႏြယ္က -{စိမ္း} ။ ။
___________________________
ဘုရားငါးဆူ ပေဟဠိ ေလးဆစ္
---------------------
စံပယ္တဲ႔ -ေလး{ ရံု } ။
မေလးကြယ္ -မပန္ (ထိုက္)
ပန္းျပတ္ (ခိုက္) -{ ျကံု } ။
အပြင့္ရယ္ -(ကုန္ )*
တစ္ ( ငံု )*-က်န္ပါ {ေသး} ။
ပန္ခ်င္သူ -ညိဳႏြဲ႔ (ေႏွာင္း ) ရယ္
(ေခါင္း)ျဖီးခဲ႔ {ေလး} ။
___________________________
ငါေယာ(က္်ား )
လား(လား)မွ ဘာမ {ထီ }။
ေသြးညီညီ ယွဥ္ျပိဳင္ ( ႏႊဲ )ယင္
(ကဲ)ေခါင္က {တည္ } ။
အာဇာ (နည္)*
ျမန္ (ျပည္ )*ေမ့ ခ်စ္ {သား} ။
ေျကာက္ဆိုတာ နယ္မ( လာ)း တယ္
(က်ား )ဆိုမွ {က်ား } ။
ေငြတာရီ
____________________________
ေႏြတ(ေပါင္း )
ေရႊ (ေက်ာင္း )ရယ္တဲ႔ ပိတ္ခဲ႔{ ျပီ } ။
ခ်စ္ခင္သူေဆြ အ (မ်ား )
(သြား)ေပါ့ဌာ { နီ } ။
ေငြတာ( ရီ )*
ျပန္ ( ျပီ )*ကြဲ႔ ရြာ{ ေက်း} ။
ဝသန္ (ဆန္း)ခါမွွ
ရႊင္(လန္း)စြာ ေဆြအ(မ်ား)ရယ္ႏွင့္
စ(ကား )ကုန္ စံုစံု (ေျပာ )ဖို႔ရယ္
(ေဇာ) စုိက္ လို႔{ ေတြး} ။ ။
ေငြတာရီ
____________________________
ေလးခ်ိဳးလတ္ ေရးနည္း
-----------------
အခ်ိဳးေလးခုရွိ၍ ပထမအခ်ိဳး၌အပိုဒ္ေရသံုးပိုဒ္သာထား၍ အေရးမ်ားသည္ ။ အခ်ိဳ႕လည္းေလးပိုဒ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္ ။
ပထမ ႏွင့္ တတိယ အခ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္ပိုဒ္စီ၌ အကၡရာလံုးေရ(ပဓာနကာရန္)ေျခာက္လံုးစီသာ ထားရသည္ ။
ဒုတိိယ အခ်ိဳးကို သံုးလံုး သို႔မဟုတ္ ေျခာက္လံုးျဖင္း စ ၍ အလယ္ပိုဒ္တို႔ကို ေျခာက္လံုးပင္ထား၍ ေရးရသည္ ။ အဆံုးပိုဒ္၌ ေလးလံုးသာ ထားရမည္ ။
စတုတၳ အခ်ိဳးကို သံုးလံုး သို႔မဟုတ္ ေလးလံုးျဖင့္သာ စ၍ေရးရျပီး အလယ္ပိုဒ္ကို ေျခာက္လံုးထားကာ အဆံုးပိုဒ္၌ ေလးလံုးသာ ထားရမည္ ။
တစ္ခ်ိဳ႕လည္း တြန္႔ပိုဒ္မ်ားျဖင့္ ပိုဒ္ေရပိုထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္ ။
တတိယ အခ်ိဳး၏ အခ်ပိုဒ္မေရာက္ခင္ အ
ေပါ ္တစ္ပိုဒ္၌လည္း ခြာေထာက္ကာရန္ကုိ ထည့္ရန္ု ေမ့၍မျဖစ္ေခ်။
ဒါကေတာ့ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖရဲ႕ ေလးခ်ိဳးလတ္ပါ ။
ရိုးရိုးကာရန္သာမက နေဘထပ္မ်ားျဖင့္ အမြမ္းတင္ေရးသားထားသျဖင့္ ေလးခ်ိဳးပုလဲ သို႔မဟုတ္ ပုလဲေပါက္သျဖန္ဟုလည္း ေခါ ္္ျကသည္။
ေလးခ်ိဳးပုလဲ
--------
ေမႊးနံ႔သာ- ျကည္ေရျမ ငယ္ႏွင့္
ေလးကညာ -သည္ေႏြလ မွာလ
ျပည္ေလခ -ျပဴတင္းေပါ ္ ။
ေလေမြ႔ရာ -ျကာျခည္ထက္ မွာလ
ေဖေပြ႔ကာ -သာမွီရက္ ကယ္ႏွင့္
ဘုန္းစက္မေပ်ာ္ ။
ေခ်ြးစီစီ -စုေလဆင္းတာမို႔
ေလးမဒီ -ႏုေဆြမင္း ရယ္က
ခုေလၫ ွင္း -ခတ္လို႔ေနာ္ ။
အို --စက္ေတာ္ျဖင့္ ေခါ ္လ႔ိုတုံး ။
ဆင္ျမန္းလို႔ျကည္
ရင္လြမ္းထည္ -ျခံဳလႊာပါး ငယ္ႏွင့္
အနားမွာ- အသာယွဥ္လို႔
ရင္ခြင္မွာ- တင္တင္ေဖ့ ကိုကြယ္
မင္းေပြ႔လွည့္ အံုး ။ ။
အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ
_____________________________
ဒါကေတာ့ ေလးဆစ္ ကဗ်ာေလးပါ ။
ေမာင္မယ္စံု ေလးဆစ္
----------------
ခေလာက္ကေလးရယ္က ဒိုးဒိုး{ေဒါင္ }။
ပ်ိဳတို႔ေမာင္ -ယာ မ(လုပ္)တယ္
ဝါး (ခုတ္)တဲ႔ {ေတာင္ } ။
ႏြားညီ (ေနာင္ )*
စည္ (ေအာင္ )*ပ- ေဖ{ေက်ာင္း } ။
ေမာင္ႏွင့္မယ္ -တူယွဥ္ (တြဲ )ကာမွ
ယူငင္ကာ -ျခဴဆင္ (ဆြဲ )လို႔ ရယ္
(လွည္း)ယဥ္ႏွင့္ {ေမာင္း }။ ။
သတိုးပီယ
အထက္ပါ ေလးဆစ္ေလးကိုပင္ ယခုကဲ႔သို႔ ေလးခ်ိဳးလတ္ျဖစ္ေအာင္ ထပ္တြန္႔ နေဘမ်ားျဖင့္ ထပ္ဆင့္ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္ ။
ေမာင္မယ္စံု ေလးခ်ိဳး
--------------
ညိဳ႕ကုန္းယံ ေခ်ာက္နေဘး မွာလ
တို႔ဘုန္းကံ အေလ်ာက္ေမြး ေရာ့ထင့္
တစ္ေခါက္ေျပးမွျဖင့္ မိုးထိုးမေယာင္
ခေလာက္ကေလးရယ္က ဒိုးဒိုးေဒါင္ ။
ႏွစ္ကိုယ္ခ်ိဳ႕တာေျကာင့္
ခ်ိဳဘို႔တူ -နျပာ (ႏြားျပာ ) တုတ္ေတြႏွင့္
ပ်ိဳတို႔လူ -ယာ မလုပ္တယ္
အားထုတ္မယ့္ ေမာင္မွာေနာ္ ကြယ္
ဝါးခုတ္တဲ႔ ေတာင္ ။
ဟဲ႔ -ဆိုကာ -ျကိမ္တံ ေျမွာက္မွျဖင့္
လွည့္လိုရာ- တိမ္ယံေရာက္ ႏိုင္ ငဲ႔
အိမ္ျခံေပါက္ပါတဲ႔ ႏြားညီေနာင္
စားအီေအာင္ဗ် - ည ေနေစာင္း ။
အားစည္ေအာင္ပ - ဝ ေစေျကာင္း ။
ေဆာင္ခြင့္ကိုရြယ္
ေမာင္ႏွင့္မယ္ -တူယွဥ္တြဲပါလို႔
ေနာင္တင့္တယ္ -လူျမင္ရဲကာမွ
ယူငင္ကာ- ျခဴဆင္ဆြဲ ပါ့မယ္
ပြဲဝင္မယ့္ ေခ်ာင္းသူရဲ႕
လွည္းယဥ္နဲ႔ ေမာင္း ။
သတိုးပီယ
____________________________
နမူနာ ကဗ်ာမ်ား
လဲ႔လုပ္ကယ္ ေျကာ့ေဒဝီ
-----------------
ျကံုမေတြ႔ခ်င္ဘု
ဘံုဓေလ့ မုန္းလွျပီ ။
လိုဏ္အနီး
ျမိဳင္သီး ေခြ်ခ်ဴလို႔
ေခ်ာင္အငူ ေဝပူထြတ္ကိုလ
သူလႊတ္လ်ွင္ ယာယီကြန္႔ခ်င္လွ
နန္းၫ ြန္႔ေရႊညီ ။
ဗ်ာေကကို သာေခြရုပ္ပါလို႔
ခြံေလွ်ာ္ေတ ဖန္ေရအုပ္ကယ္ႏွင့္
လဲလုပ္ကယ္ ေျကာ့ေဒဝီမွာ
ေယာဂီတို႔ က်င့္နဲ ။
အခါခါ
ဘာဝနာ စ်ာန္ကသိုဏ္းတြင္မွ
အံတိုင္းပင္ ပါပါ ေလငဲ႔
ႏႈတ္ခြန္းေခြ် ေရႊဂရို႕မွာ
ဘုန္းဖို႔ ပုလဲ ။
ေလးဆစ္သျဖန္
(မိဖုရားရွင္မင္း-သကၠရာဇ္ ၁၁၃၆ခုႏွစ္ )ု
______________________________
သံေဝဂ ေလးဆစ္
-------------
သူျဖဴလ်ွင္ အယူေျဖာင့္ႏိုင္ငဲ႔
သူေမွာင့္မွာ စိုးမိတယ္ ။
ခြင့္သနားလ်ွင္ျဖင့္
ျမစ္ဖ်ားေဟမာႏွင့္
ေခ်ာင္ေကလာ ေရႊဝါေကြ႔မွာ
ေတာေမြ႔ေတာ့မယ္ ။
မေသရံု ေရႊဘံုျကီးမွာလ
သစ္သီးႏွင့္ ပြဲေတာ္တည္(တယ္)
ဖန္ျခယ္တဲ႔ဝတ္လဲ ။
ေမႊးလို႔ရယ္လိႈင္
အုပ္လံုးစံပယ္ျကိုင္တဲ႔
ျမေကခိုင္ မင္ရည္လဲ႔ကို
ရွင္းမယ့္ျကံဆဲ ။
(လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္္)
_____________________________
ပတၱျမားေရႊဂူ
*********
ျပစ္မရွိ ျပစ္ရွာ ။
လမင္းကို ေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေျပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်ွက္ပင္သာ။
ျမေရႊဂူ ပတၱျမားကိုလ
ဝက္မ်ားက ျငဴစူစြာ
ၫြန္လူးကာ တိုက္နဲ ။
ပြတ္ေလေလ
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္
ေရွးကထက္ကဲ ။
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
______________________________္
(ေလးဆစ္)
-------- ္
စကားဝါ ငံုသင္းလို႔
ျကယ္မင္းတဲ႔ ဝိသာခါ။
တိမ္ေဗြမွာ ေရာင္ျခည္ရႊန္း
ထြန္းတဲ႔ခ်ိန္ခါ ။
စံုကႏၲာ
ေဟမာျမိဳင္ထဲ ။
ေရႊေက်း ပ်ံသင္လို႔
စံေပ်ာ္ရႊင္ သည္ဟို ကူးလို႔ငယ္
ျမဴးျကစျမဲ ။
(ဖိုးသူေတာ္ ဦးမင္း)
_____________________________
ေကာက္စိုက္သူ
------------
ေလဆင္လ်ွင္ ေဝဟင္ထက္ဆီက
ေျကြခ်င္ခ်င္ ေငြမင္နက္ေတြက
(ျဖဴႏြဲ႔ေရ)ေျမျပင္သက္မယ္လို႔ တပ္စုခ်ီ။
ေလအသုန္တြင္ျဖင့္
ေခ်ြလံႈ မႈန္မႈန္မိုးရယ္က
ေစြအံု သုန္သုန္ျဖိဳးျပန္ေတာ့
ဂုဏ္ၫိႈးသူ လယ္သူမယ္တို႔
ကြင္းျပင္လယ္ ႏြံသမန္းမွာလ
ရႊဲစိုစို လဲမလိုပန္းေပမယ့္--ရွင္ ့
ငန္း---လုညီညီ ။
ေမဃဝီ ေပြလီအသဲမွာလ
ေထြတလီ ေလျပည္က ကဲျပန္ေတာ့
ေျကြမည္အသဲေတြျဖင့္ ခ်မ္းတုန္ုျပီ
အို--ငန္းစံုညီေအာင္မွ တတ္ႏိုင္ဘဲ ။
ကိုယ္လံုးငယ္စို
ပ်ိဳႏုန္းကာ မသယ္လိုဘု
လယ္ဗဟို ပ်ိဳးဖတ္ျကားမွလ
အသားေတြ ထုန္က်ဥ္က်ဥ္နဲ႔
ေရႊရင္ကို ေလဆင္စို႔ ေႏွာက္ေသာ္ေျကာင့္
စိုက္ေကာက္ပင္ မညီျပီမို႔
သီကရီ မိုးကို ညိုးမိတယ္
(ျဖဴႏြဲ႔ေရ)
ပ်ိဳးေတြက လဲပါလို႔
မိုးေရက သဲပါဘိ
(ကြင္းျပင္မွာရွင္ )
တိုးေရက ကဲ ။
(ရေဝထြန္း )
မူးရင္းသတ္ပံု အတိုင္းေရးထားပါသည္။
နည္းယူ ေရးဖြဲ႔ႏိုင္ျကပါေစ ။
ေရွးေလးခ်ိဳးျကီးမ်ားႏွင့္ သံခ်ိဳ ေလးခ်ိဳးမ်ားအေျကာင္းကို လည္း အလ်ဥ္းသင့္လ်ွင္ တင္ျပေပးပါမည္ ။
credit
က်မ္းကိုး ။
နႏၵမာလိနီ ေခါ ္ ကဗ်ာ့စြယ္စံုက်မ္းျကီး
အရွင္ကုမာရ ၏ ကဗ်ာ့အုတ္ျမစ္ စနစ္သစ္
စိတ္ျကိုက္ျမန္မာစာ ျမန္မာကဗ်ာဖြဲ႔နည္း
______________________________
အခ်ိဳးကဗ်ာ ေရးစပ္နည္း
- on 8:35 PM
- No comments
Post a Comment