က​ေဝျပန္​ ​ေယာက်ား္​ အပိုင္​း၁+၂

ကေဝျပန္ ေယာက်ာ္း (၁) ျဖစ္ရပ္မွန္

တေန႔သ၌ ကြ်ႏု္ပ္၏ အိမ္ေတာ္မဂၤလာသို႔ မေကြးတိုင္း ( …… ) ရြာမွ ကေလးမေလးတစ္ေယာက္သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ စီးပြားအလုပ္ကို ကူညီရန္အလို႔ငွာ ေရာက္ရွိလာေလ၏။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ကား ပေယာဂကုသျခင္း အလုပ္ကို ဝါသနာပါရကား အိမ္ရွိ ဝန္ထမ္းမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ပေယာဂစစ္ေဆး၍ ေတြ႔လွ်င္ ကုသေပးျမဲရွိခဲ့ေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အိမ္တြင္ ထို ( …… ) ရြာမွ ကေလးမေလးမ်ား ရွိေလ၏။ ထိုရြာမွ ယခင္ရွိေနျပီးသား ျဖစ္ေသာသူမ်ားကို ကြ်ႏု္ပ္သည္ ပေယာဂ စစ္ေဆးကုသေပးခဲ့ျပီးျဖစ္ရာ ယခု ကေလးမေလးကိုလည္း ပေယာဂ စစ္ေဆးလွ်င္ ေတြ႔မည္ဟု ၈၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ထင္ျမင္ယူဆလ်က္ ရွိေခ်၏။ ကေလးမတြင္ ပေယာဂရွိေလာက္သည္ဟု ထင္ရေသာအေၾကာင္းကို ကြ်ႏု္ပ္သည္ ယခုဇာတ္လမ္းႏွင့္ တိုက္ရိုက္မပတ္သတ္ေသာ္လည္း ဗဟုသုတအျဖစ္ စာစီပါအံ့။ ဤကား ဇာတ္လမ္း၏ နိဒါန္းတည္း။

ထို( …… )ရြာတြင္ ကြ်ႏု္ပ္၏ အသိမိတ္ေဆြ ကိုမိုးဆိုသူသည္ရွိ၏။ ကိုမိုး၏ ေျပာျပခ်က္အရ သူ႔ရြာသည္ စုန္းကေဝ အလြန္ေပါ၏။ သူ ျပန္ေျပာျပခ်က္အရ တခါက သူသည္ ည သန္းေခါင္ခန္႔တြင္ သူ႔အိမ္ထဲ၌ တရားရွဳမွတ္ေနရာ သူ၏ အာရံုထဲတြင္ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ေပၚလာေလ၏။ တရားအားထုတ္ေနေသာ သူ႔အား ေလွာင္ေျပာင္၏။ ပထမတြင္ ကိုမိုးသည္ အာရံုလႊဲ၍ လုပ္ျမဲအလုပ္ တရားကိုရွဳ၏။ သို႔ေသာ္ျငား အသံေသးအသံေညွာင္ျဖင့္ ထိုမိန္းမက အာရံုထဲတြင္ လာ၍ ပညာျပိဳင္ရန္ စိန္ေခၚေလေသာေၾကာင့္ ကိုမိုးသည္ ဆက္လက္၍ တရားအားထုတ္ရာတြင္ စိတ္မေျဖာင့္ေတာ့ေခ်။ ထိုသို႔ အာရံုထဲထိတိုင္ လာေရာက္စိန္ေခၚေသာ မိန္းမသည္ ကေဝျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုေျခာက္လွန္႔ ရယ္ေမာေနေလ၏။ မ်က္ႏွာကိုကား မျမင္ရေခ်။

ထို႔ေၾကာင့္ ကိုမိုးသည္ သူ႔အား လာေရာက္ေႏွာက္ယွက္ေသာ ကေဝမဆိုသည့္ မိန္းမအား ဆံုးမခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြား ျဖစ္ေပၚလာေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ( ေဟ့ေကာင္မ နင္ သတိၱရွိရင္ အခုခ်က္ခ်င္း ငါ့အိမ္ကို လာခဲ့ ) ဟုဆိုေလရာ ကေဝမက အခုပင္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုလ်က္ ကိုမိုး၏ အာရံုမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ကိုမိုးသည္ ထိုကေဝမွ လာမည္ဆိုေသာေၾကာင့္ အိမ္မ်က္ႏွာစာဖက္သို႔ လွည့္၍ ထိုင္ေနေလေတာ့သည္။ ညကား လျပည့္ညျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ၏ အိမ္အတြင္းမွ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေလလွ်င္ အိမ္ေရွ႕သို႔တိုင္ အျဖဴအမည္းသဲကြဲစြာ ျမင္ရေလ၏။ သို႔ေသာ္ျငား ရြာဓေလ့ ျခံစည္းရိုးခတ္ျခင္းမရွိပဲ ျခံဳႏြယ္ျဖင့္သာ ျခံစည္းရိုးလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ လမ္းအထိကိုေတာ့ မျမင္ရပါေခ်။

ရြာလမ္းမၾကီး၏ တေနရာတြင္ အရိပ္မည္းမည္းတစ္ခုသည္ ခပ္သုတ္သုတ္ျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္လာေန၏။ ေခြးမ်ားသည္ တစ္အူအူ ေအာ္ေသာအခါ ထိုမည္းမည္းအရိပ္ၾကီးသည္ ေနာက္သို႔လွည့္မၾကည့္ပဲ ေခြးမ်ားရွိရာသို႔ လက္ညွိုးျဖင့္ ထိုးေလေသာ္ ေခြးမ်ားသည္ တကိန္ကိန္ေအာ္ျမည္လ်က္ ထိုအရိပ္မည္းၾကီး၏ ေနာက္သို႔ ဆက္၍ မလိုက္ဝံ့ၾကေတာ့ေခ်။ ကိုမိုးသည္ အိမ္ထဲမွေန၍ ေခြးေဟာင္သံမ်ား ေခြးမ်ားနာက်င္၍ ေအာ္ဟစ္သံမ်ားကို ၾကားေနရေလသည္။ ထိုေခြးေအာ္သံမ်ားသည္ ရြာေျမာက္ဖ်ားမွ လာျပီး ရြာအလယ္ပိုင္းသို႔ ကူးစက္လာသည္။ ရြာလယ္ပိုင္းမွ ေခြးမ်ားသည္လည္း ေဟာင္လိုက္ ေအာ္လိုက္ရင္းျဖင့္ ေခြးေဟာင္သံမ်ားမွာ ကိုမိုး၏ အိမ္ရွိရာ ရြာအေနာက္ဖ်ားဆီသို႔ပင္ ေရာက္လာေခ်ေတာ့သည္။

ကိုမိုးသည္ သတိျဖင့္ ေစာင့္ဆိုင္းလ်က္ရွိေန၏။ ထိုအခိုက္တြင္ လေရာင္သည္ တိမ္ဖံုးသြား၍လား ဘာေၾကာင့္လားေတာ့ မသိ၊ ကိုမိုး၏ ရြာအေနာက္ဖက္အစြန္ရွိ သူ႔ျခံထဲတြင္ ေမွာင္သြားေလ၏။ ထိုအခိုက္တြင္ အရိပ္မည္းၾကီးသည္ ကိုမိုး၏ ျခံထိပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာေလေတာ့သည္။ ထိုဝင္ေရာက္လာေသာ သူသည္ ျခံတံခါးဝသို႔ ေရာက္ရွိခိုက္ကပင္ ( ဟဲ့ အေကာင္ ငါေရာက္လာျပီ။ ထြက္ခဲ့ ) ဟု ေပငါးဆယ္ေလာက္အကြာမွ ၾကားေလာက္သည့္ အသံျဖင့္ ေျပာေလ၏။ ထိုအသံသည္ သိပ္မက်ယ္ေသာ္လည္း မာန္အျပည့္ရွိ၏။ ရန္လိုစိတ္ျပင္းထန္ေၾကာင္း အသံက အတိအက် ေဖာ္ျပ၏။ ကိုမိုးသည္ ျခံဝကိုလွမ္းၾကည့္လိုက္ေလရာ ဆံပင္ဖားလ်ားခ်ထားေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ ဝင္လာသည္ကို ေတြ႔ေလ၏။ ထိုမိန္းမ၏ မ်က္လံုးသည္ အေမွာင္ထဲတြင္ အေရာင္ထြက္ေန၏။ အသားအေရကား ခပ္ညိဳညိဳ ျဖစ္ဟန္တူ၏။ လသာလ်က္က ေမွာင္သြားေသာေၾကာင့္ ရြာထဲရွိ မည္သူမည္ဝါျဖစ္မွန္း ကိုမိုးမသိေခ်။

မည္သူမည္ဝါျဖစ္သည္ကား အေရးမၾကီးေခ်။ ေလာေလာဆယ္ လာေရာက္စိန္ေခၚေသာ ကေဝမဟုဆိုသည့္ မိန္းမသည္ သူ၏ ျခံထဲသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေပျပီ။ ထိုစဥ္ ကိုမိုးသည္ ရုတ္တရက္ ေတြေဝတံု႔ဆိုင္းသြားေလ၏။ ကိုမိုးသည္ က်ဴးေက်ာ္ရန္စ ဝင္ေရာက္လာေသာ ကေဝမကို ေၾကာက္ရြံ့ေနျခင္းေလာ။ မဟုတ္ႏိုင္ပါေခ်။ သူသည္ အလုပ္အားလပ္တိုင္း တရားရွဳမွတ္၏။ ရံခါ၌ပေယာဂကုသရန္ လာေရာက္ပင့္ပါက သမထ ဓာတ္ပညာအစြမ္းျဖင့္ လိုက္လံကုသေပးႏိုင္၏။ စြဲရင္းမ်ား ဝင္ေရာက္ပူးကပ္လွ်င္ ပကတိရုပ္အသြင္အား သူ၏ သမာဓိမ်က္လံုးျဖင့္ အတိုင္းသား ျမင္ရေလ့ရွိ၏။ ဤကား ကိုမိုး၏ ပညာစြမ္းျဖစ္၏။

ကာယအစြမ္းအားျဖင့္ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္လည္း ယာလုပ္ရာတြင္ ႏြားမရွိကိုယ္တိုင္ထမ္း၍ ထြန္ေသာ အာဂလူျဖစ္၏။ ေျမြေတြ႔လွ်င္ မည္မွ်ပင္ အဆိပ္ျပင္းေစကာမူ လက္ျဖင့္ ရေအာင္ဖမ္း၏။ သူ႔ဘဝတြင္ ေၾကာက္ရြံ့သည္မွာ ဆန္အိုးထဲ ဆန္မရွိသည္မွလြဲ၍ အျခား သူ႔တြင္ ေၾကာက္စရာ မရွိဟုပင္ ဆိုရေလာက္သည္။ ယခုတြင္ ကေဝမသည္ သူ၏ ျခံဝမွ တစ္လွမ္းျခင္း ဝင္ေရာက္လာေသာအခါ ကိုမိုး တြန္႔ဆုတ္ေနေလျပီ။ အေၾကာင္းမွာကား သူ႔တြင္ လသားအရြယ္ သားငယ္ေလး ရွိေနေသာေၾကာင့္တည္း။ သားငယ္ေလးသည္ တစ္ဖက္သို႔လွည့္၍ မိခင္၏ ရင္ခြင္ထဲတြင္ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ အိပ္ေမာက်လ်က္ရွိေနေလသည္။

ကိုမိုး၏ အိမ္ထဲမွ အရိပ္တစ္ခုသည္ လွ်င္ျမန္ေသာ အဟုန္ျဖင့္ ေစာေစာက ဝင္ေရာက္လာေသာ အသံရွင္ရွိရာသို႔ ေျပးဝင္သြားေလသည္။ ထိုအရိပ္သည္ကား အျခားလူ ျဖစ္ရိုးလား ကိုမိုးပင္ျဖစ္၏။ အရိပ္ႏွစ္ခုသည္ ျခံက်ယ္ၾကီးထဲတြင္ လံုးေထြးလ်က္ ရွိေခ်၏။ ဝင္လာေသာ ကေဝမဆိုသူသည္ မိန္းမဟု ဆိုရလင့္ကစား မည္သို႔ေသာအေၾကာင့္ေၾကာင့္ မသိ၊ အားရွိေန၏။ ဗလေကာင္းေကာင္း ရြတ္ေပေပ ကိုမိုးလို လူမ်ိဳးကိုပင္ ျပန္လည္ နပမ္းလံုးႏိုင္ေလသည္။ ဘတျပန္ က်ားတျပန္ဆိုသလို လံုးေထြး သတ္ပုတ္ေနၾကသည္မွာ ေခြးမ်ားကိုက္ေနသကဲ့သို႔ ဖုန္အလံုးလိုက္ ထ၏။ တစ္ၾကိမ္တြင္ ကေဝမ၏ ေနာက္ေက်ာျပင္သို႔ ကိုမိုး၏ ျပင္းထန္လွေသာ လက္ဝါးရိုက္ခ်က္က ရိုက္မိသြား၏။

ကေဝမသည္ ေက်ာေကာ့သြားစဥ္ ကိုမိုးမွ ထိုကေဝမ၏ ခ်ိဳင္းမွ ကိုင္၍ ခ်ီေျမွာက္ျပီးေသာ္ ေျမၾကီးဆီသို႔ သူမ၏ေျခေထာက္ကို ေဆာင့္၏။ ေဆာင့္ခ်က္ ျပင္းေသာေၾကာင့္ ကေဝမသည္ ဒူးညြတ္က်ေလ၏။ ထိုအခါ အလြတ္မေပးပဲ ခ်ိဳင္းမွထပ္မံဆြဲကိုင္လ်က္ ဒူးႏွင့္ ေျမၾကီးႏွင့္ ေဆာင့္ေခ်ရာ ကေဝမသည္ ေအာ္ျပီး ေလးဖက္ေထာက္လ်က္ ေခြးေျပးသလို ေျပး၏။ အနည္းငယ္ေလးဖက္ေထာက္ ေျပးျပီးေသာ္မွ မတ္တပ္ရပ္၍ သုတ္ေျခတင္ေလေတာ့သတည္း။ ထိုကေဝမဆိုေသာ မိန္းမကို ကိုမိုးသည္ လံုးေထြးသတ္ပုတ္ေနလ်က္က အေမွာင္ထဲမွ သိျမင္လိုက္ေလ၏။ ရြာေျမာက္ျခမ္းက (မ ….) ျဖစ္၏။

ေနာက္ေန့တြင္ကိုမိုးသည္ ရြာေျမာက္ျခမ္းသို႔ သြားေလေသာ္ ( မ ….. ) ကို လမ္းမွာ ေတြ႔၏။ ထိုမိန္းမသည္  ရွက္သည္လား ေၾကာက္သည္လားမသိ မ်က္ႏွာလႊဲေခ်၏။ ကိုမိုးသည္ ထိုအရာကို မ်ားစြာ ေက်နပ္ပိတိျဖစ္၏။ ပေယာဂပြဲေပါင္းမ်ားစြာကို ကုသေပးဖူးျပီး အာခံသည့္ အစြဲမ်ားကို ဝင္ပူးေနခိုက္ ထိမိေအာင္ ရိုက္ႏွက္ ဆံုးမဖူးေသာ္လည္း အျပင္ဖက္တြင္ လက္ေရာက္ မရင္ဆိုင္ခဲ့ရဖူးေပ။ ထိုပြဲတြင္ သူႏိုင္ခဲ့ေပ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်နပ္ေန၏။ ေနာက္ႏွစ္ရက္ခန္႔အၾကာတြင္ သူ၏ လသားအရြယ္ ကေလးငယ္မွာ ရုတ္တရက္ အေကာင္းပကတိမွေန၍ ေသဆံုးသြားေလေတာ့၏။ ကိုမိုးတို႔ လင္မယားကား ယူၾကံဳးမရ ျဖစ္ၾကရေလေတာ့သည္။ ဤကား ထို ( ….. ) ရြာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စုန္းကေဝမ်ား၏ အေၾကာင္းတည္း။

ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ထိုရြာမွ အသစ္ေရာက္လာေသာ ဝန္ထမ္း ကေလးမေလးကို ပေယာဂရွိမရွိ စစ္ၾကည့္ေလေသာအခါ … ထိုကေလးမတြင္ ပညာသည္ဗူး ရွိေနေၾကာင္း သိရေလ၏။ သူမ၏ အမည္ကို မရည္ရည္မြန္ဟု  ဆိုေပအံ့။ ဘုရားစင္အား ေက်ာေပး ေျခဆင္း၍ လက္ႏွစ္ဖက္ကို တင္ပါးေနာက္တြင္ ေထာက္ထားေစျပီး အမိန္႔ျဖင့္ ေျခေထာက္ကို မ- ခိုင္းရာ သူမ၏ ေျခေထာက္သည္ မ၍ မရေခ်။ ၾကမ္းျဖင့္ တစ္သားတည္း ကပ္ေနေခ်၏။

ကဲ သမီးရည္မြန္ အခုဆရာက ဘာအမိန္႔မွ မေပးဘူး။ ေျခေထာက္ မ ၾကည့္စမ္း။ မ၍ မရေခ်။ ( ဟဲ့ အတိုက္၊ အစြဲ၊ အပင္း၊ စက္ ရွိေနရင္ ဂြမ္းလို ေျခေပါ့ေစ ) ေျခေထာက္သည္ ၾကမ္းတြင္ ကပ္ျမဲကပ္ေန၏။ အတို္က္ အစြဲ အပင္း စက္ ဟူသည္ ပေယာဂကို ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္၍ ပေယာဂရွိေနရင္ ေျခ ေပါ့ျပေစဟုဆိုေသာ္ ေျခသည္ ၾကမ္းႏွင့္ကပ္ေနရာ သာမာန္အဓိပၸါယ္အရ ပေယာဂ မရွိဟု ေတြးၾကမည္ျဖစ္သည္။ အမွန္ေတာ့ ထိုသို႔မဟုတ္ေခ်။ ဗူးပင္းရွိေနေသာေၾကာင့္ ဗူး၏ သေဘာသဘာဝအရ ဘာေမးေမး မေမးေမး ဆရာ၏ ေရွ႕ေမွာက္အေရာက္တြင္ ကပ္၍ ေနျခင္းသာတည္း။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ တပည့္တစ္ေယာက္အား သိေစလိုေသာေၾကာင့္ ( ေဟ့ ဒီကာယကံရွင္မိန္းကေလးဟာ ေယာက်ာ္းစင္စစ္ ျဖစ္ရင္ ေျခကပ္ျပ ) ဟု အမိန္႔ေပးခိုင္းရာ ကပ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရေလသည္။

ထိုသို႔ျဖစ္ေနျခင္းသည္ ပညာသည္ဗူး၏ သေဘာသဘာဝသာ ျဖစ္ေလသည္။ ပညာသည္ဗူးရွိေနေသာသူသည္ အစပိုင္းတြင္ မသိသာေသးေသာ္လည္း ကာလၾကာလာေသာအခါ ထိုသူမွ စိတ္တို၍ တစ္ခုခု အေျပာခံ၊ ညွိုဳးလိုက္မိေလလွ်င္ အျခားသူမွာ ေျပာသည့္အတိုင္း အႏၱရာယ္တစ္စံုတစ္ခုျဖစ္လာတတ္ေလသည္။ ထိုသို႔ စိတ္ဆိုးတိုင္း က်ိန္စာတိုက္သလိုျဖစ္တိုင္း တစ္ဖက္ကို ထိခိုက္မိေၾကာင္း ခဏခဏၾကံဳလာတာကို သိလိုက္ရေသာအခါ ဘာရယ္မသိ ၊ ထိုအစြမ္းကို ခံုမင္လာတတ္ေပသည္။

တကယ္ေတာ့ ထိုအရာကို စုန္း ကေဝပညာ၏ အစဟု မသိတတ္ေသးေခ်။ သို႔ေသာ္ သူမ စိတ္အခန္႔မသင့္မိေသာသူသည္ တစ္ခုခု ျဖစ္ေၾကာင္း သူမႏွင့္ သိေသာသူမ်ားအား ေျပာဆိုၾကြားဝါရင္းျဖင့္ တကယ့္ပညာရွင္ႏွင့္ ေတြ႔ကာ တပည့္ခံ ပညာယူလိုက္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကေပသည္။

တကယ္ေတာ့ ပညာသည္ဗူးဟူသည္ကား ကြ်ႏု္ပ္သိသေလာက္အားျဖင့္ ၊အတိတ္ဘဝက ပညာသည္ျဖစ္၍ လက္ရွိဘဝအထိ ပညာစက္ပါရွိလာျခင္း( ဝမ္းတြင္းစုန္း)၊ မိဘက ပညာသည္ျဖစ္၍ ေသြးဗီဇအရ သားသမီးက ပညာအေမြအလိုလိုရျခင္း( ဝမ္းတြင္းစုန္း)၊ အစားအေသာက္ေကြ်းေမြးရာတြင္ တံေတြးျဖင့္ ေရာ၍ ပညာထပ္ေပးျခင္း၊ ပညာသည္က အိပ္မက္ထဲမွာ ျဖစ္ေစ၊ အျပင္မွာ တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ ဗူးထည့္ေပးထားျခင္း၊ စုန္း ကေဝနတ္မ်ားကို တင္ေျမွာက္ပသ၍ ေရစင္ေသာက္ျခင္း၊ နတ္တင္စာ စားျခင္း၊ ပေယာဂ ျပဳစားခံရဖန္မ်ား၍ စက္ ထုထည္ၾကီးမားျပီး ဗူးအသြင္ ကူးေျပာင္းျခင္း၊ ပညာသည္တစ္ေယာက္ေယာက္က အျခားသူကို ျပဳစားျပီးေသာ္ ဆရာမွ ေခၚစစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုပညာသည္၏ ကိုယ္စား အစားဝင္ေရာက္ ဒဏ္ခံေစရန္ ဗူးထည့္သြင္းျခင္း စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတတ္ေလရာ ယခု ကေလးမေလး ရည္မြန္တြင္ ရွိေသာ ဗူးသည္ မည္သို့ေသာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သနည္းဟု သံုးသပ္ခ်င္လာေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဗူးကို ျဖစ္တည္ေစေအာင္ ထည့္သြင္းေသာ ဗူးမူလပိုင္ရွင္ကို ေခၚသြင္းေလေတာ့သည္။ ရည္မြန္သည္ ယိမ္းထိုးလွဳပ္ရွားလာေသာ္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဘုရားႏွင့္တကြ အဘဆရာေတာ္မ်ားကို ရွိခိုးဦးခိုက္ေစသည္။ ကြ်ႏု္ပ္၏ မူလဘူတ သေဘာထားအရ မည္သည့္စြဲရင္းကို မဆို စစခ်င္း ေမတၱာျဖင့္သာ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာဆိုတတ္ေလရာ ယိမ္းထိုးလွဳပ္ခါေနေသာ စြဲရင္းအား လက္ကို မခ်ဳပ္တုပ္ေခ်။ ( ကဲ … အသင့္ရဲ႕ အဆင့္အတန္း အမ်ိဳးအစားကို ေျပာပါ။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ရန္သူေတြ မဟုတ္ၾကေပဘူး။ ) ထိုအခါ ရည္မြန္သည္ ဦးေခါင္းကို ခါယမ္းျပေလသည္။ အဆင့္အတန္း အမ်ိဳးအစားကို မေျပာလိုပါဟု ဆိုလိုသည္လား ရန္သူေတြ မဟုတ္ၾကပါဟု ဆိုလိုသည္လား ေဝခြဲ၍ မရေခ်။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ စိတ္ရွည္စြာျဖင့္ ေဖ်ာင့္ဖ်ေျပာဆို၏။ သို႔ေသာ္ျငား ရည္မြန္သည္ ဦးေခါင္းကို ခါျမဲခါေနေလ၏။ ( မင္း မေျပာႏိုင္တာလား မေျပာႏိုင္တာဆိုရင္ ေခါင္းျငိမ့္ ) ထိုအခါ ရည္မြန္သည္ ေခါင္းကို ျငိမ့္ျပေလ၏။ ( မင္းေျပာလိုစိတ္မရွိတာလား အာခံတာလား ) ထိုအခါ ေခါင္းကို ယမ္းျပေလ၏။

ထိုအခါ ကြ်ႏု္ပ္၏ တပည့္ ေမာင္ဇင္မွ ဝင္၍ (မင္း အဲဒါဆို မင္းဘာေကာင္လဲ ေျပာေလကြာ။ ေအးေအးေဆးေဆး ေမးလို႔မွ မေျပာရင္ေတာ့ ငါ့အဆိုးမဆိုနဲ႔ ) ဟုဆိုကာ ဆံုးမရန္ ဟန္ျပင္ေလ၏။ ထိုစဥ္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ တစံုတရာကို သတိရသြားေလ၏။ ( ေမာင္ဇင္ မလုပ္နဲ႔ဦး။ အခု ဝင္ေနတာက စြဲရင္းမဟုတ္ပဲ ရည္မြန္႔ရဲ႕ ပညာသည္ဗူးက ပူးေနတာျဖစ္တတ္တယ္ ) ဟု သတိေပးလိုက္ေလ၏။ ( ဗ်ာ ဆရာ ဘယ္လိုၾကီးလဲ၊ ယိမ္းထိုးလွဳပ္ရွားလာတာ တစ္ဖက္က စြဲရင္းမဟုတ္ဘူးလားခင္ဗ် ) ( ယိမ္းထိုးလွဳပ္ရွားလာတိုင္း အျခားစြဲရင္းမဟုတ္ႏိုင္ဘူးကြ၊ ပညာသည္ဗူးရွိေနသူ ယိမ္းထိုးလာရင္ သူ႔ပညာဗူးက ပူးလာတာျဖစ္တတ္တယ္။ အျခားစြဲရင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။  ) ( က်ေနာ္ နားမလည္ဘူးဆရာ ရွင္းျပေပးပါခင္ဗ်ာ ) ( ပညာဗူးဟာ ပူးႏိုင္တယ္။ ယိမ္းထိုးတယ္။ ပညာဗူးေၾကာင့္ ယိမ္းထိုးေနတာပါဆိုရင္ မင္းက စိတ္မရွည္ လက္ပါၿပီး ဒဏ္ေပးလိုက္ရင္ အျခားသူကို မထိဘူး ကာယကံရွင္ မင္းရဲ့လူနာပဲ နာလိမ့္မယ္ကြ။ ) ( ဒါျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ အဆင့္အတန္း ေမးေနတာကို မေျဖပဲ ေခါင္းခ်ည္း ယမ္းေနတာက ဘာသေဘာလဲဆရာ၊ အဲဒါ အာခံေနတာလား ။ သိပါရေစ) ( ဗူးက အာခံေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ စကားျပန္မေျပာႏိုင္တာက ဗူးေၾကာင့္ယိမ္းထိုးေနရင္ စကားမေျပာဘူးကြ၊ ေခါင္းျငိမ့္ ေခါင္းခါနဲ႔ေျဖႏိုင္တယ္။ ဗူးပညာစက္အေပၚမူတည္ျပီး လိမ္ေျဖတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္ ) ( ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ )

ရည္မြန္သည္ ဆက္လက္ ယိမ္းထိုးလ်က္ရွိေခ်၏။

ဇာတ္သိမ္း ေမွ်ာ္


ကေဝျပန္ ေယာက်ာ္း ( ၂ ) ဇာတ္သိမ္း

(စာၾကြင္း >>> ပညာသည္ဗူး = ဗူးပင္း = စုန္းကေဝတို႔၏ အတတ္ပညာစုဗူး)

ရည္မြန္သည္ ဆက္လက္ ယိမ္းထိုးလ်က္ရွိေခ်၏။ ( မင္း ၾကည့္ေန ) ဟုဆိုကာ ကြ်ႏု္ပ္မွ ( သမီး ရည္မြန္ ) ဟု ေခၚလိုက္ရာ ရည္မြန္သည္ ယိမ္းထိုးေနရာမွ ခ်က္ခ်င္းရပ္သြားျပီး ( ရွင္ ) ဟု ခ်က္ခ်င္းပင္ ျပန္ထူး၍ မွိတ္ထားေသာ မ်က္လံုးခ်က္ခ်င္း ပြင့္ေလ၏။ ( ကဲ ေမာင္ဇင္ မင္းအရင္ေတြ႔ဖူးတာက စြဲရင္း ဝင္ပူးေနတဲ့အခါ ကာယကံရွင္ကို နာမည္ေခၚလိုက္ရင္ အခုလို ခ်က္ခ်င္း ျပန္ထူးတတ္သလား ) ( မထူးဘူးဆရာ မ်က္လံုးမွိတ္ျပီး ငိုင္ေနတတ္ပါတယ္ ) ( ကဲ သမီး ဆရာတို႔ ေစာေစာက ေျပာေနတာေတြ အကုန္ၾကားသလား) ( ၾကားေတာ့ ၾကားပါတယ္ဆရာ) ( ဆရာတို႔ ဘာေတြ ေျပာတာလဲ ) ( ျပန္ေျပာပါဆိုရင္ေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး၊ သမီးကိုယ္ၾကီး ယမ္းေနတာကိုလည္း ထိန္းၾကည့္ပါတယ္၊ ထိန္းလို႔မရပါဘူးရွင့္ )

( ေမာင္ဇင္ အဲဒါ ပညာသည္ဗူးက အပူးျပတာကြ၊ မင္းအဲအခ်ိန္ အာခံတယ္ လိမ္တယ္ဆိုျပီး ရိုက္ႏွက္လိုက္လို႔ကေတာ့ အျခားသူကို ထိမယ္မထင္နဲ႔ သူ႔ပဲ ထိမွာ ) ကြ်ႏု္ပ္မွ ခပ္တိုးတိုးျဖင့္ ( သူကိုယ္တိုင္ ပညာသည္ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနတာေလ ) ( ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ၊ ဒါျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို ဆက္လုပ္မလဲဆရာ၊ သူ႔မွာ အျခားပေယာဂ ရွိမရွိ၊ ဗူးကို ထည့္သြင္းသူက စုန္းလား ကေဝလား အျခားလား စစ္ေမးဖို႔ကလည္း ကေလးမ ေျခေထာက္ကလည္း ဘာေမးေမး အကပ္ခ်ည္းျပေနတယ္။ စြဲရင္း ဝင္ပူးခိုင္းေတာ့လည္း စကားမေျပာပဲ သူ႔ပညာဗူးကပဲ ဝင္ပူးေနရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲခင္ဗ် ) ( သူ႔ ပညာသည္ဗူးကို အရင္ျဖိဳရမွာေပါ့ကြာ။ ဗူးကအဓိကက်တယ္ ) ( ဟုတ္ကဲ့ ဘယ္လိုျဖိဳမလဲခင္ဗ်ာ )

( ကဲ သမီး ေျခေလး ျပန္ဆင္းလိုက္ပါဦး၊ ဟဲ့ ပညာသည္ဗူးမွန္ကန္ပါက ဗူးမူလျပန္၍ ဗူးရွိရာ ေနရာမွာ ပူျခင္း စူးျခင္း ေအာင့္ျခင္း ကိုက္ျခင္းျဖင့္ ကာယကံရွင္သိသာေအာင္ ျပေစ၊ ငါ့လက္ေအာက္က ဓားစၾကၤာ လွံစၾကာၤအတိျဖစ္၍ ဗူးရွိရာ ေနရာမွာ ထင္ရွားျပေစ ) ဟုဆိုလိုက္ရာ ရည္မြန္မွာ ဝမ္းဗိုက္ အရွိဳက္ေနရာမွ ပူျပီးလာေၾကာင္း ေျပာဆိုေလ၏။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ထိုအရွိဳက္ေနရာကို လက္ညွိဳးျဖင့္ ရြယ္၍ ထိုးေမႊ႔သ႑ာန္ ျပဳေလသည္။ ထိုအခါ ပို၍ ပူလာေၾကာင္း ေျပာဆိုေလသည္။ ( ဟဲ့ ဗူးမွန္ရင္ ငါ့လက္ေအာက္က တပါတည္း လိုက္ခဲ့စမ္း ) ဟုဆိုကာ လက္ညွိဳးကို ေမႊ႔လ်က္အေနအထားျဖင့္ ဝမ္းဗိုက္ဗယ္ျခမ္းသို႔ ဆြဲယူလိုက္ေလရာ လက္ေအာက္မွ ပူ၍ လိုက္လာေၾကာင္း ေျဖဆို၏။

သို႔ေသာ္ မူလအရွိဳက္ေနရာကား ပူျမဲ ပူ၏။ သို႔ႏွင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္ဆြဲခုတ္ယူ၍ ဗူးကို ေနရာေရႊ႕ၾကည့္၏။ လက္ေအာက္မွ အနည္းငယ္ ပူရံုမွ တပါး အရွိဳက္သည္ ပူျမဲပူေနသည္ဟု ဆို၏။ သူမ၏ ဗူးပင္းသည္ ခိုင္ၾကည္လ်က္ရွိေနသည္ဟု သံုးသပ္၍ ရ၏။ ထိုသို႔ လက္ျဖင့္ သပ္ယူဆြဲ၍ ခ်က္ခ်င္း လိုက္မလာေသာ ဗူးသည္ အကုရခက္ခဲေၾကာင္းလည္း သိရာ၏။ သို႔ေသာ္ ဇြဲေလွ်ာ့၍ကား မျဖစ္။ ( ဟဲ့ ဗူးေနရာေရႊဖို႔ တားဆီးထားတာရွိေနသမွ် ပ်က္ေစ။ ဗူးအိမ္ ေခ်ာင္ရန္ လွဳပ္ေစ ) ဟုဆိုျပီး ကြ်ႏု္ပ္မွ သူမ၏ အရွိဳက္ေနရာေရွ႕တြင္ လက္ျဖင့္ လွဳပ္ခါဟန္ ျပဳ၏။ အၾကိမ္ၾကိမ္ လက္ညွိဳးကို ဓားအျဖစ္ရည္ရြယ္၍ မႊန္း၏။ ထို႔ေနာက္ အၾကိမ္ၾကိမ္ဆြဲသပ္ ယူေလရာ သူမ၏ ဗယ္ဖက္ဝမ္းဗိုက္သည္ သာမာန္ထက္ ပူေလာင္လာသည္ဟု ဆိုေလ၏။ သို႔ေသာ္ မူလအရွိဳက္ေနရာတြင္ ပူျမဲပူေသး၏။ ဒီေလာက္ဆိုလွ်င္ ဗူးကို ေနရာေရႊ႕၍ ရသည္ဟု ယူဆႏိုင္ေပျပီ။ သို႔ေသာ္ကား ထိုဗူးကို ေနရာေရႊ႔ေနသည္မွာ နာရီဝက္ခန္႔ ၾကာခဲ့ျပီ။ ေစာေစာက ပညာဗူး ပူးေနစဥ္ကလည္း နာရီဝက္ခန္႔ၾကာေသာေၾကာင့္ ရည္မြန္မွာ ပင္ပန္းေလာက္ေပျပီ။

ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဆရာၾကီးတစ္ပါးေပးေသာ ဗူးျဖိဳစမကို မွိဳင္းကိုင္းစကၠဴေပၚတြင္ ေဆးေတာ္ရည္ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းဆြဲကာ ငရဲမီးစက္ေရစင္ျဖင့္ ေရာစပ္တိုက္ေကြ်းလိုက္ေလ၏။ ခဏေနေသာ္ ရည္မြန္၏ ေျခေထာက္ရွိ ဗူးစက္မ်ားကို ခုတ္ျပီး မ ခိုင္းရာ ေျခေထာက္မွာ မ၍ ရလာေလေတာ့သည္။ ေျခေထာက္တြင္ ဘာေမးေမး အျမဲအကပ္ျပေသာ ဗူးစက္မ်ား ဗူးသဘာဝမ်ား မရွိေတာ့ျပီ။ ဒါဆိုလွ်င္ အျခားသိလိုေသာအရာမ်ားကို ေျခေထာက္အေလးအေပါ့ျဖင့္ စစ္ေဆး၍ ရေပျပီ။ သို႔ႏွင့္ သူမ၏ အရွိဳက္ေနရာတြင္ ဗူးရွိေနေသးသလားဟု ေျခေထာက္တြင္ခ်ဳပ္၍ ေမးရာ ရွိေနသည္ဟု အေျဖရျပန္ေလ၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္သည္ ထိုအေျဖကို သိလိုက္ရေသာအခါ စိတ္ဓာတ္က်သလို ျဖစ္သြားရ၏။ သို႔ေသာ္ျငား မည္မွ် ၾကီးမားေသာ ပင္စည္ပင္ျဖစ္လင့္ကစား တစ္ခ်က္ခုတ္လွ်င္ တစ္ခ်က္ ျပတ္မည္ဟူေသာ ထံုးကို ႏွလံုးမူလ်က္ လုပ္သမွ်ေတာ့ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆရေပသည္။ ယခုပင္ ယခင္က ဘာေမးေမး အကပ္ခ်ည္း ျပေနေသာ ေျခေထာက္သည္ပင္လွ်င္ ေပါ့လာခဲ့ျပီမဟုတ္ပါေလာ။

သို႔ႏွင့္ သူမ၏ ပညာသည္ဗူးကို စမတိုက္၍ ျပိဳဆင္းသလား မျပိဳဆင္းဘူးလား သိခ်င္ေသာေၾကာင့္ ေျခေထာက္ကိုပင္ ကပ္ေစ၍ ေမးျမန္းရာ ျပိဳဆင္းေနေၾကာင္း စြဲရင္းမ်ားထက္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးေသာ ဆိုင္ရာပိုင္ရာႏိုင္ရာ မ်ား၏ အေျဖအရ သိရသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို့သည္ ဗူးျဖိဳ စမ တိုက္ကတည္းက နီးစပ္ရာ ဒြာရမ်ားမွ အပိုင္းပိုင္းအတစ္တစ္ ျပတ္ထြက္ၿပိဳဆင္းရန္ အမိန္႔ေပးခဲ့ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝမ္းဗိုက္ထဲမွ ျပိဳဆင္းပါက အနီးဆံုးသြားရန္ လမ္းေၾကာင္းသည္ ဆီးလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ အစာေဟာင္းလမ္းေၾကာင္း စအိုသို႔သာလွ်င္ ျဖစ္ရေပမည္။ သို႔မဟုတ္ ေမႊးညွင္းေပါက္မ်ားမွ ထြက္ႏိုင္ေလသည္။ အဓိက ျပိဳဆင္းရာလမ္းေၾကာင္းမွာ ဆီးလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ အစာေဟာင္းလမ္းေၾကာင္း၊ ထိုႏွစ္ခုလံုးမွ ဗူးျပိဳဆင္းထြက္ရန္ရွိမရွိ အေျဖရွာၾကရာ ႏွစ္ခုစလံုးမွ ထြက္မည္ဟု သိရေလေသာအခါ ဝမ္းသာရေပ၏။

သို႔ေသာ္ ဆီးလမ္းေၾကာင္းမွ ထြက္မည္မွာ ပိုမ်ားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရျပန္သည္။ သို႔ႏွင့္ မူလအရွိဳက္ေနရာရွိ ပူေလာင္ေနေသာ သူမ၏ အသိသည္ ေလ်ာ့၍ ေလ်ာ့၍ လာခဲ့ျပီး သူမ၏ ဆီးအိမ္သည္ တင္းလာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ဒါဆိုလွ်င္ ဆီးအိမ္ထဲသို႔ ဗူးျပိဳေလျပီ။ အရွိဳက္ေနရာတြင္ ပူေလာင္ျခင္း မရွိေတာ့ေအာင္ ခုတ္ျဖတ္ဆြဲသပ္ေလေသာ္ ခဏအၾကာထပ္မံစစ္ေဆးရာ ဗူးမွာ ဗူးအိမ္ႏွင့္တကြ ဆီးအိမ္ႏွင့္ အစာအိမ္ေဟာင္းထဲသို႔ ေရာက္ရွိသြားျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလေတာ့၏။ ထိုခဏမွာပဲ ရည္မြန္သည္ ဆီးသြားခ်င္သည္ဟု ခြင့္ေတာင္းေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳရာ သူမ ျပန္လာ၍ ဗူးကို စစ္ေသာအခါ ဗူးမွာ အကုန္ျပိဳဆင္းသြားခဲ့ေလျပီတကား။

သို႔ေသာ္ သူမတြင္ အျခားစြဲရင္းမ်ားမွ ခ်စ္လို႔ ျဖစ္ေစ မုန္းလို႔ျဖစ္ေစ ျပဳစားထားေသာ အရာမ်ား ရွိမရွိ စစ္ေဆးရေပဦးမည္။ အေစာက ျဖိဳႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ပညာသည္ဗူးသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ အျခားအပင္းမ်ား အတိုက္မ်ား အစြဲမ်ား မိစၦာစက္မ်ားကို ဆက္လက္စစ္ေဆးၾကေလသည္။ သူမ၏ ဗူးအမ်ိဳးအစားကို စစ္ေဆးရာ ဝမ္းတြင္းစုန္းဗူးျဖစ္ေၾကာင္း သိရေသာေၾကာင့္ သူမ၏ မိခင္ထံမွ မိစၦာပညာ အေမြရသေလာဆိုတာကို စစ္ေဆးရာ သူမတစ္ႏွစ္သားအရြယ္ကပင္ ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္ေသာ မိခင္မွာလည္း စုန္းမတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ သူမကို ပညာဗူး အဓိကထည့္ေပးသူမွာ မည္သူနည္း။ သူမ၏ မိခင္ေလာ? ။ မဟုတ္ေခ်။ ေသြးဗီဇတြင္ စုန္းေသြးပါျခင္းမွာ မိခင္ထံမွျဖစ္ျပီး ၾကီးၾကီးမားမား ပညာေပးသူစြဲရင္းကား ရည္မြန္၏ မိခင္ဖက္မွ အဘြားသာလွ်င္ ျဖစ္သည္ဟု စစ္ေဆးေတြ႔ရွိရေတာ့၏။ ထိုအဘြားသည္လည္း ေသဆံုးခဲ့ျပီး ျဖစ္ေလ၏။ ဒါဆိုလွ်င္ ရည္မြန္၏ ပညာသည္ဗူးသည္ ထိုအဘြားမေသမီက ထည့္ေပးေသာ ပညာေပေလာ? ဟုတ္သည္တဲ့။

သို႔ဆိုလွ်င္ ထိုအဘြားသည္ ကေဝဘဝက ေသလြန္ျပီး မကြ်တ္မလြတ္ ျဖစ္ေနသည္ေလာ? မဟုတ္ေခ်။ ငရဲက်ေနသည္ေလာ? မဟုတ္ေခ်။ ငရဲ က်ေနသူ စြဲရင္းဆိုပါက ငရဲမင္းမွတဆင့္ ထိုစြဲရင္းကို ေခတၱခဏ ခြင့္ျပဳေခၚယူေစျပီး ပူးကပ္ေစလွ်င္ ရေပသည္။ တိရိစၦာန္ျဖစ္ေနသည္ေလာ? မဟုတ္ေခ်။ စံုလင္စြာ ေမးျမန္းျပီးေနာက္ ထိုကေဝအဘြားသည္ လူျပန္ျဖစ္ေနသည္ဟု အေျဖရ၏။ တဖန္ ေသျပီးေနာက္ ထည့္ေပးေသာ ပညာေပေလာ? ဟုတ္သည္ဟု ေျဖျပန္ေလသည္။ ဒါဆိုလွ်င္ ထို ကေဝအဘြားသည္ လူျပန္ျဖစ္ျပီးေနာက္ ယခင္ဘဝက တတ္ေျမာက္ထားေသာ ကေဝပညာဝမ္းတြင္းဗီဇ ပါသြားခဲ့သေလာ ? အတိတ္ဘဝကို မွတ္မိေသာ ဇာတိႆရဉာဏ္ရေလသေလာ ? ဟုတ္ေနပါသည္။ လက္ရွိဘဝမွေန၍ သူမ ခ်စ္ေသာ ေျမးမေလး၏ခႏၶာကိုယ္ထဲသို႔ ပညာမ်ား ဆက္လက္ ထည့္ေပးေနခဲ့သည္ဟူ၏။

သို႔ႏွင့္ ထိုကေဝအဘြားတစ္ျဖစ္လဲ စြဲရင္းကို ဝင္းပူးေစရန္ ေမာင္းသြင္းေလေတာ့သည္။ စြဲရင္းကို ဝင္ပူးဖို႔ အေတာ္ပင္ ခ်ဳပ္တုပ္ခဲ့ရ၏။ အာေပါက္ေအာင္ အမိန္႔မ်ားစြာ ေပးခဲ့ရ၏။ ဤတြင္ အစြဲၾကီးပါက ဆရာမ်ားသည္ အမိန္႔တစ္ခြန္းထဲျဖင့္ ခ်ဳပ္၍ တုပ္၍ မရတတ္ေခ်။ ခ်က္ခ်င္းမရေသာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္မိမိ သံသယျဖစ္တတ္ပါသည္။ အမွန္မွာ တစ္ဖက္စြဲရင္းမွာလည္း ခုခံကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းမ်ား အကူအညီမ်ား ရွိေနသည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။ ဆရာစိတ္ဓာတ္က်သြားေအာင္ လိမ္လည္လွည့္ျဖား ပရိယာယ္မ်ားတတ္သည္မွာ ရင့္မာေသာ စြဲရင္းတို႔လုပ္ေဆာင္ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္ေလသည္။ အမ်ားအျမင္အားျဖင့္ ျမင္ရသည္မွာ ဝင္ပူးေနေသာ စြဲရင္းသည္ တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္သည္။ အမွန္မွာ သူ၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ မျမင္ရေသာ အကူအညီ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနတတ္ေလသည္။

ယခု စြဲရင္း ဝင္ပူးေသာအခါတြင္လည္း ပထမ ပညာသည္ဗူးပူးေနသကဲ့သို႔ စကားမေျပာေခ်။ ႏွဳတ္ခမ္းကား တင္းတင္းေစ့၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ ရည္မြန္႔အား ပညာသည္ဗူးကို ႏွစ္ဘဝတိုင္တိုင္း ျဖည့္တင္းေပးေနေသာ စြဲရင္းကို စစခ်င္း ေမတၱာအရင္ပို႔ၾက၏။ မလိုအပ္ပဲ ႏွိပ္စက္ကလူ မျပဳပါေၾကာင္း ေဖ်ာင့္ဖ်ၾက၏။ သင္၏ ေျမးမေလးမွ မလိုခ်င္ေၾကာင္း အသင္သိပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုမိစၦာပညာရပ္မ်ားကို ထည့္သြင္းေပးေနပါသနည္း။ အသင္သည္ ေျမးမေလးအေပၚ အမွန္တကယ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးပါက ထိုယုတ္ညံ့သည့္ ပညာရပ္မ်ားကို ဆက္လက္ မေပးေစလိုေၾကာင္း ကြ်ႏု္ပ္တို႔မွ ေမတၱာရပ္ခံၾကေလ၏။ စြဲရင္းသည္ ဘာမွ ျပန္မေျပာပဲ ေနစိမ့္၏။ အသင့္စက္ေတြ က်န္ေသးသလား က်န္ေသးရင္ ထုတ္ေပးပါဟု ေကာင္းမြန္စြာ အထပ္ထပ္ ေမတၱာရပ္ခံေသာ္လည္း စြဲရင္း ကေဝသည္ကား ေခါင္းပင္ တြင္တြင္ ယမ္း၏။

( ေဟ့ မထုတ္ေပးဘူးဆိုရင္ ေခါင္းျငိမ့္စမ္းကြာ )ရည္မြန္၏ ေခါင္းသည္ ျငိမ့္ျပေလ၏။ ( လက္က်န္ကိုလည္း မထုတ္ေပးဘူး ထပ္လည္း ထည့္ဦးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာလား ) ဆက္လက္ ျငိမ့္ျပေလ၏။ စြဲရင္း၏ စက္အားသည္ ျပင္းထန္လွေခ်၏။ သူဝင္ပူးကတည္းက ကြၽႏ္ုပ္တို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ မူးေနာက္ျခင္းကို ခံစားရ၏။ သူ႔အကူအညီမ်ား မလာႏိုင္ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္စက္ျဖတ္ရ၏။
( ဒီမယ္ အဘြား ၊ အဘြားေျမးကို တကယ္ခ်စ္ရင္ ဒီလို ပညာရပ္ေတြကို ေပးျပီး မႏွစ္ပါနဲ႔ဗ်ာ )( ဟား ဟား ဟား ငါက အခုဘဝမွာ ေယာက်ာ္းကြ ၊ အရင္ဘဝကလည္း ကေဝ၊ အခုဘဝလည္း ကေဝ၊ ကေဝျပန္ေလကြာ၊ ) ထိုအခါမွ စြဲရင္းသည္ စကားေျပာေလ၏။ ( မင္းတကယ္ပ်ံႏိုင္လို႔လား ကေဝပ်ံလို႔ ေျပာရေအာင္က ) ( ငါေျပာတာ ပ်ံတဲ့ကေဝကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ ကေဝေသလို႔ ကေဝျပန္ျဖစ္လာတာ ကေဝျပန္၊ ဝိဇၨာေလာကမွာလည္း ဝိဇၨာေတြ ထြက္ရပ္ေပါက္ျပီးေတာ့မွ လူျပန္ျဖစ္လာတာ ဝိဇၨာျပန္လို႔ေခၚတယ္ကြ ) ( ေအးပါ မင္းဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါကြာ၊ ငါ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာခ်င္တယ္၊ သူက မင္း ေျမးမဟုတ္လား ) ( ဟုတ္တယ္ေလ၊ ငါ့ေျမး ၊ ငါ့ေျမးကို ငါခ်စ္လို႔ ငါ့ပညာေပးတာ၊ အခုက်န္တဲ့ စက္ၾကြင္းလည္း ငါ ဘယ္ေတာ့မွ ထုတ္မေပးဘူး၊ မင္းတို႔ စြမ္းရင္ ကိုယ့္ဖာသာထုတ္ ) ( မင္းအသက္ ဘယ္ေလာက္လဲ ) ( ၂၀ ေက်ာ္ ) ( ငါတို႔ဖာသာ ထုတ္လို႔ ဗူးေတာင္ ျပိဳသြားျပီေလကြာ ၊ ဗူးမဟုတ္တဲ့ မင္းစက္ၾကြင္းေတြလည္း ထုတ္ေပးလိုက္ပါ ။ ငါတို႔ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာေနတာပါ၊ မဆံုးမခ်င္ဘူး မရက္စက္ခ်င္ဘူး) ( မင္းလုပ္မယ္ဆိုလည္း ငါက ဂရုမစိုက္ဘူး ) ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ စြဲရင္းအား အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျဖာင့္ျဖၾကေသာ္လည္း စြဲရင္းကေဝသည္ ေခါင္းမာေန၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းက႑ ျပီးဆံုးသြားျပီဟု ယူဆမိေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္( မင္းမထုတ္ဘူးဆိုရင္ မင္းပညာစက္ေတြ ငါ ဖ်က္ပစ္ရမလားေျပာ ) ( ဖ်က္ခ်င္ဖ်က္ ) သို႔ႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ စြဲရင္းကေဝ၏ ပညာစက္မ်ားကို သိမ္းယူလိုက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ဖေယာင္းတိုင္ အတိုေလးထဲတြင္ ပစ္ေပါက္ထည့္သြင္း၍ ခ်ဳပ္လိုက္၏။ ဖေယာင္းတိုင္ အတိုေလးကို ေရြးရျခင္းမွာ ဖေယာင္းတိုင္ တိုမွ ျမန္ျမန္ ပညာပ်က္ေစမည္ ဖေယာင္းတိုင္လည္း ကုန္၊ ပညာလည္း ကုန္မည္ဟု သတ္မွတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုဖေယာင္းတိုင္ကို မီးညွိျပီးေသာ္ ထိုကေဝအား နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဆံုးမၾကေလ၏။ ဆံုးမျခင္းကို အေလးေပး၍ မေရးလိုရကား ခ်န္လွပ္၍ ထားခဲ့ပါမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာ စာဖတ္သူတို႔က ဆရာတို႔သည္ အထက္လမ္းဆရာမ်ားျဖစ္ျပီး ရိုက္ႏွက္ ဒဏ္ေပးေနျခင္းမွာ ဘုရားအၾကိဳက္မဟုတ္ေခ်ဟု အထင္ရွိျပီး အထင္လြဲမည္စိုးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ေမတၱာစက္ျဖင့္ မတန္ေသာသူကို အာဏာစက္ျဖင့္ ဆံုးမရသည္ကို မသိၾကသူမ်ားမွ အထင္မလြဲေစရန္ ယခုကုပြဲအတြက္ ၾကမ္းတမ္းေသာ ဆံုးမျခင္းမ်ားကို မေရးပဲ ခ်န္ခဲ့ပါမည္။

ဖေယာင္းတိုင္သည္ လက္တစ္ဆစ္ အကပ္သာ က်န္ေတာ့၏။ ( ေဟ့ေကာင္ မင္းပညာေတြ မႏွေမ်ာဘူးလား၊ ) ( မႏွေမ်ာဘူး ငါျပန္သင္ ျပန္က်င့္မွာေပါ့ကြ ) ( ထပ္၍ မသင္ႏိုင္ေစရ ပညာကန္းေစ ၊ ဘယ္လိုတုန္းကြ ထုတ္ေပးမွာလား ) ( မထုတ္ဘူး မင္းဖာသာထုတ္ေလ ) ( ေအး ငါက ငါ့ဖာသာ ထုတ္ႏိုင္ေပမယ့္ မင္းကိုပဲ ထုတ္ခိုင္းေစခ်င္လို႔ပါကြ )

ကြ်ႏု္ပ္သည္ တပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္ဇင္အား ကြ်ႏု္ပ္ယခင္တခါက အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ကုကြက္ကို စြဲရင္းပူးေနစဥ္တြင္ပင္ ေျပာျပလိုက္ေလ၏။ ထိုကုကြက္ကို ကြ်ႏု္ပ္ေရးဖူးသည့္( အေသသတ္ရမွ ေက်နပ္မယ့္ ကေဝထိပ္သီး )ကို ကြ်နု္ပ္၏ ေဝါ   တြင္ ရွဳပါ။ ေမာင္ဇင္သည္ စြဲရင္း၏ ပါးစပ္ထဲသို႔ ထိုစြဲရင္းကေဝ စိတ္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေစေသာ ေရစင္၊ မူလစိတ္မ်ား ေျပာင္းလဲ၍ ျပဳလုပ္ထားသည္မ်ားကို ထုတ္ေပးခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာ ေရစင္ေတာ္ကို အဘဆရာေတာ္မ်ားထံ ေတာင္းခံ၍ စြဲရင္းအား တိုက္ေလသည္။ ပထမ ေရတိုက္ခါစတြင္ အစြမ္းမျပေသးေခ်။ ေရစင္ေတာ္သည္ အစာအိမ္သစ္ထဲမွ တဆင့္ စိတ္တို႔ ျဖစ္တည္ရာျဖစ္ေသာ ႏွလံုးေသြးရည္ၾကည္အထိ ေရာက္ရွိအစြမ္းျပေစဟု ထပ္မံအမိန္႔ျပန္ရေလ၏။ ထိုေရတိုက္ျပီးေနာက္ ကြ်ႏု္ပ္တပည့္ ေမာင္ဇင္သည္ စြဲရင္းကို လက္ညွိဳးညႊန္လ်က္ (စြဲရင္းရဲ႕ စိတ္ေတြ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ့ လာပါျပီ။ စိတ္ႏွလံုး ရႊင္ျပံဳးျပီး ပီတိေလးေတြ ဖံုးလာပါျပီ။ သူလုပ္ထားတာေတြ အကုန္ထုတ္ေပးေတာ့မယ္။ ထုတ္ေပးဖို႔ စဥ္းစားေနျပီ) ဟု အိပ္ေမြ႕ခ်သလို ဆက္တိုက္ေျပာဆိုေနေပ၏။

ကေဝစြဲရင္းသည္ ထိုအခါမွ လက္မ်ား လွဳပ္ရွားလာျပီးသကာလ ပြတ္သပ္ဆြဲထုတ္ေလ၏။ ( သူဟာ အျခားေတြရဲ႕ အပင္းေတြ စက္ေတြ အားလံုးကိုပါ ထုတ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိသူျဖစ္တယ္။ သူနဲ႔ မဆိုင္လည္း အားလံုးကို တခါတည္း ထုတ္ေပးပါေတာ့မယ္ ) စသည္ျဖင့္ ဆက္တိုက္ေျပာဆိုေနေလရာ စြဲရင္းကေဝေယာက်ာ္းသည္ ပြတ္သပ္ဆြဲထုတ္ေလရာ သံုးမိနစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ပြတ္သပ္ထုတ္ေနျခင္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားေလသည္။ မကုန္မခ်င္း ထုတ္ေနေစဟု အမိန္႔ေပးေသာ္လည္း ကုန္စင္သြားေသာေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းသြားျခင္းဟု ယူဆရေလသည္။

သို႔ႏွင့္ စြဲရင္းအား ကုန္စင္ေအာင္ထုတ္ေပးျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံ မထည့္သြင္းေတာ့ပါေၾကာင္း၊ မိမိက မလုပ္ေသာ္လည္း သူတပါးပညာသည္မ်ားအားလည္း ထပ္မံမစည္းရံုးခိုင္းပါေၾကာင္း သစၥာအား ျပင္းျပင္းဆိုခိုင္းေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ထြက္ခြင့္ေပးျပီး ျပန္လည္ စစ္ေဆးရာ သူမခႏၶာမွ မိစၦာပေယာဂစက္မ်ား ဗူးမ်ား အပင္းမ်ား အတိုက္မ်ား အကုန္စင္ၾကယ္သြားေလသည္။

( ငါတို႔ ကုသစရာ က်န္ေသးရင္ ကပ္ထား ) သူမ၏ ေျခေထာက္ကား ကပ္ေနျပန္ေတာ့သည္။ သို႔ႏွင့္ ဆက္လက္စစ္ေဆးရာ သူမပိုင္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားတြင္ ဗူးစက္မ်ား၊ အိမ္တိုက္ ဝိုင္းအတိုက္မ်ားရွိေသးေၾကာင္းကို စစ္ေဆးေတြ႔ရွိရျပီး ထိုအရာမ်ားကို အမိန္႔ျပန္ ရွင္းထုတ္ရေလသည္။ ( ငါတို႔ ကုသစရာ က်န္ေသးရင္ ကပ္ထား ) သူမ၏ ေျခေထာက္သည္ ထပ္မံကပ္ေနျပန္ေတာ့သည္။ အေသးစိတ္စစ္ေဆးေလရာ မိစၦာပေယာဂႏွင့္ မပတ္သက္ပဲ သူမ၏ ေသြးတြင္ အျပစ္ေတြ႔ေလ၏။ အမ်ိဳးသမီး ေသြးသား၊ ရာသီထိန္ျခင္းလား ? မဟုတ္ေပ ။ မိစၦာႏွင့္ မဆိုင္ေသာ ေရာဂါ ေသြးပင္းဟု အေျဖရ၏။ ဆက္လက္ေမးျမန္းရာ ေသြးျပစ္ေသာ ေရာဂါရွိသည္ဟူ၍ သိရေလသည္။ ထိုေသြးျပစ္ေသာေရာဂါကို ေရစင္တစ္ခြက္တိုက္၍ ကုသႏိုင္မည္လား၊ မည္မွ် တိုက္ရမည္လဲဟု ေမးျမန္းရာ တစ္ခြက္သာ လိုအပ္ေၾကာင္း အေျဖရေသာေၾကာင့္ ထိုေရာဂါကိုပါ ကုသေပးႏိုင္ခဲ့ျပီျဖစ္ေလသတည္း။

ကေဝျပန္ ေယာက်ာ္းျပီး၏။

မွတ္ခ်က္ …. ေသြးျပစ္ေသာသူသည္ ေအးေသာရာသီဥတုႏွင့္ မကိုက္ေခ်။ ရာသီဥတုေအးလွ်င္ ေရာဂါပို၍ ေဖာက္၏။ ေသြးျပစ္တတ္ေသာ လူ၏ေသြးသည္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ေသြးေလးလာလွ်င္ ပိုမိုျပစ္လာတတ္၏။ ထိုအခါ ႏွလံုးသည္ ဓာတ္ဆီမသန္႔တာကို ထည့္မိေသာ ကားကဲ့သို့ ေသြးတို႔ကို ပို႔ေဆာင္ညွစ္ထုတ္ရာတြင္ ေမာပန္းလာ၏။ ထိုအခါ ႏွလံုးခုန္ႏွုန္းသည္ ခုန္ခ်က္မမွန္ ၾကမ္းတမ္းလွေပ၏။
( မိစၦာပေယာဂျဖစ္ေစ ေသြးသားပေယာဂ ျဖစ္ေစ၊ ကုသရာတြင္ အကုန္လံုး ေပ်ာက္ကင္းပါမည္ဟု မရွိေခ်။ ေရာဝါေဝဒနာ ၾကီးမားေသာ္လည္း ဝဋ္နာကံနာ မရွိက ကုရာတြင္ လြယ္ကူတတ္၏။ ေရာဂါေသးေသာ္လည္း ဝဋ္နာကံနာရွိပါက ၾကိုက္သလိုကု ေပ်ာက္သလိုလို ရွိျပီး ျပန္ျဖစ္၏။ ) ဤကား ကြ်ႏု္ပ္၏ ယူဆခ်က္တည္း။

ရည္မြန္အား ထိုအခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ေမးျမန္းရာ သူမသည္ ယခင္က ေအးေသာ မိုးရာသီႏွင့္ ေဆာင္းရာသီမ်ားတြင္ သူမ အေမာေဖာက္ေလ့ရွိပါေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။

သတၱဝါအေပါင္း ခ်စ္လို႔ျဖစ္ေစ မုန္းလို႔ျဖစ္ေစ ျပဳစားခံရျခင္းမွ ကင္ေဝးၾကပါေစ။


Post a Comment