ေရြးခ်ယ္စရာဘ၀
ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားတဲ့ ကိစၥဟာ ေမြးကတည္းက ပါလာတယ္။ ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးမွာ ေမြးခ်င္တယ္။ ရြာသိမ္ရြာငယ္မွာေမြးျပီး ရြာသားျဖစ္ရမွာ မလိုလားဘူးလို႔ ေရြးလို႔ရသလား။ ခ်မ္းသာတဲ့ မိဘဆီမွာ ေမြးခ်င္တယ္။ ဆင္းရဲသားမိခင္ရဲ႕၀မ္းၾကာတိုက္ထဲကို မ၀င္ခ်င္ဘူးလို႔ ေရြးခြင့္ မရွိဘူး။
ပညာတတ္အသိုင္းအ၀ို္င္းထဲမွာသာ ေပါက္ဖြားခ်င္တယ္။လူဆိုးလူမိုက္၀န္းက်င္မွာ မျဖစ္ထြန္းခ်င္ဘူးဆိုျပီး ၾကိဳတင္စီစဥ္ထားလို႔ရမွမရပဲ။ လူ႕ေလာကထဲကို စ၀င္လာျပီ ဆိုကတည္းက ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ေရြးခြင့္မရတဲ့ သူေတြခ်ည္းပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ငါဘာျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ သိတတ္တဲ့အရြယ္ေလာက္ေရာက္လို႕ စဥ္းစားမိတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရတတ္ၾကတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ အျမင္၊ အၾကား၊ အေလ့အထ၊ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႕လည္း ဆိုင္တယ္။ ကိုယ့္ အမူအက်င့္နဲ႔ ဇြဲ၊ လံုလ၊ ၀ီရိယ တို႔ကေတာ့ အေရးအၾကီးဆံုးေပါ့။ ေရစုန္ေမ်ာလိုက္သြားမယ္ဆိုရင္ ဘာမွေျပာေနစရာမလိုဘူးေလ။ ေရဆန္ကို ျဖတ္ေက်ာ္မယ္ ၊ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဦးတည္ခ်က္ကို အျမဲႏွလံုးသြင္းမယ္။ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့လမ္းေၾကာင္းအသြယ္သြယ္ကို ထိုးေဖာက္ မယ္ ေလာကဓံကို ၾကံ့ၾကံ့ခံနိုင္ေအာင္ အားထုတ္မယ္။ ကိုယ့္အက်င့္စာရိတၱကို မပ်က္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္မယ္။ အဲ့ဒီ့ေနရာမွာ ရိုးရိုးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ၾကံ ဆိုတဲ့စကားေလးက တန္ဖိုးရွိတယ္။
ပထမအရြယ္မွ ပညာရွာ၊ ပညာဆိုတာ ေက်ာင္းစာ သင္ခန္းထဲမွာ ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ပညာဆိုတာ ကိုယ့္ပတ္ ၀န္းက်င္မွာ ရွီျပီးသားပါ။ ပညာဆိုတာ လိုခ်င္တဲ့သူအတြက္ ေနရာအႏွံအျပားမွာရွိပါတယ္။ “ သု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ၀ိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓါ အကၡရာစြဲသံုး ဤရွစ္လံုးကို သီကံုး ပန္းသြင္ ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့ ” ဆိုတဲ့ ပညာရွာျခင္း အေၾကာင္းတရားရွစ္ပါးအရ နားေထာင္ပါ။ ၾကံစည္ပါ၊ ေမးပါ၊ ေျပာပါ၊ ေလ့လာစူး စမ္းပါ၊ ေရးပါ၊ ေလ့က်င့္ပါ၊ အလြတ္က်က္ပါ၊ အဲသည္အလုပ္ရွစ္မ်ိဳးကို စြဲစြဲျမဲျမဲလုပ္ရင္ ပညာဆိုတာကိုယ့္အတြက္ပါပဲ။
လူ႔ဘ၀ရဲ႕ ပထမ အရြယ္မွာ တတ္ေကာင္းတတ္ရာ ၊ အတတ္ပညာတစ္ခုခုကို တတ္ထားမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ပထမ ပညာရွာတာပါပဲ။ ဗမာ စကားပံုတစ္ခုရွိတယ္။ “ ပညာရွာ ပမာ သူဖုန္းစား ” ဆိုတာ ေတာင္းစားတဲ့စကားကိုေျပာတာပါ။ လူတကာဆီက ေပးစာကမ္းစာကို လက္ျဖန္႔ေတာင္းေနရတဲ့သူ အေနနဲ႔ ရွက္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္မွာလဲ။ ေၾကာက္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္မွာလဲ။ တင္းေနလို႕ဘယ္္ျဖစ္မွာလဲ။မနာလို႔လဲ မျဖစ္ဘူး။ ေမးခ်င္စိတ္ေပါက္လာေအာင္ေတာ့ ေတာင္းပန္တိုးလွ်ိဳး အသနားခံ ရသလိုပဲ။ ပညာကို လိုခ်င္တဲ့ အခါမွာလည္း သူေတာင္းစားလို က်င့္သံုးဖို႔ ေရွးလူၾကီးေတြက ဆိုစမွတ္ျပဳၾကတာေပါ့။ ဘယ္ကိစၥမွ လြယ္လြယ္မရႏိုင္သလို ပညာဆိုတာကိုလည္း လြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္ရႏိုင္မွာတံုး။
အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္ခါကိုလိုက္ျပီး လိုခ်င္စိတ္ရွိဖို႔နဲ႔ ဇြဲၾကီးၾကီးထားႏိုင္ရင္ ပညာတစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ရႏိုင္တယ္။ ဒါဟာလဲ ကိုယ့္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ပဲေပါ့။ တံငါနားနီး တံငါ ငါးဖမ္းတတ္တဲ့ အတက္ပညာကိုရတာပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ကပို႔ခ်တဲ့ ဘာသာရပ္ကို သင္ယူတတ္ေျမာက္တာပဲ။ ရြာဦးေက်ာင္းမွာေနျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးေတြၾကားထဲမွာ ၾကီးျပင္းရမယ္ဆိုရင္ ေလာကုတၱရာစာေပမ်ားကို လြယ္လြယ္ကူကူ သင္ယူတတ္ကြ်မ္းႏိုင္တာေပါ့။ ေကာင္းတာကိုအတုယူဖို႔လဲလိုတယ္။ ကိုယ္နဲ႕အျမဲထိစပ္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကေန ကိုယ္ဘယ္လိုပညာမ်ိဳးကို ရႏိုင္မလဲဆိုတာ အာရုံစိုက္ျပီး စူးစမ္းလိုက္ရင္ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ ေခတ္ကာလအေလွ်ာက္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ကိစၥေတြ ေပၚ ဂရုစိုက္ဖို႕လဲလိုတယ္။ မ်က္စိကို ျပဴးျပဴးထား၊ နားကိုကားကားထား ျမင္တတ္ၾကားတတ္မွ၊ အၾကားအျမင္ေတြက သိစရာ ေတြကိုျဖည့္စြတ္ေပးတယ္။ မ်ားမ်ားသိေလ အက်ိဳးရွိေလ။ သူမ်ားမသိေသးတာ မျမင္ေသးတာကို ကိုယ္အရင္သိအရင္ျမင္ရရင္ အက်ိဳးထူးတတ္တယ္။
စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္းေလး ရွိထားရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ မရွိေသးရင္ ေမြးယူရမယ္။ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းဆိုတာ စင္စစ္ေတာ့ သိပ္ထူးထူးျခားျခား မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ သူတပါးကို အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစဖို႔ ဂရုစိုက္ရံုပါပဲ။ ကိုယ့္အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို၊ အၾကံအစည္၊ ေဆာင္ရြက္မႈ တစ္ခုခုက အျခားသူတစ္ေယာက္ကို အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစဖို႔ ဂရုစိုက္ရံုပါပဲ။ ကိုယ့္အျပဳအမူ ၊ အေျပာအဆို ၊ အၾကံအစည္၊ ေဆာင္ရြက္မႈ တစ္ခုခုက အျခားသူတစ္ေယာက္ကို စိတ္အေနွာက္ယွက္ျဖစ္ေစတယ္။ ဒုကၡေရာက္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကို ဆင္ျခင္ရံုပါပဲ။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ သူမ်ား ဒုကၡမေရာက္ေစနဲ႔ေပါ့။ ဒါဟာ လူအခ်ိဳ႕(လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား) ေမြးကတည္းက ပါလာတဲ့ ဇာတိစိတ္ပါ။ လူအျဖစ္ကို ရျပီဆိုကတည္းက ကုသိုလ္ကံရဲ႕ ေဖးမမႈက အမ်ားၾကီးပါလာျပီးသား။ သူ႕မွာ အသိစိတ္ဓါတ္ အေကာင္းစား အရင္းခံကပါလာခဲ့ျပီးသား။ အႏုအရင့္ပဲကြဲတယ္။ အနည္းအမ်ားပဲကြာတယ္။ အဲသည္စိတ္က ကိုယ္ေပါက္ဖြားရာ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ အတိုးအေလွ်ာ့ရွိတယ္။ လံုး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာမ်ိဳး ရွိသလို ဆပြားတိုးျပီး ဖြံ႕ျဖိဳးလာတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္။ အဲဒါကို ေနာက္တမ်ိဳးေျပာရင္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေပါ့။ ဘယ္အေျခေနမ်ိဳးမွာမဆို ဘယ္ေနရာမ်ိဳၚမွာမဆို ကိုယ္ခ်င္းစာတဲ့စိတ္ကို ထားၾကည့္လိုက္ရင္ အဆင္ေျပသြားတတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြကေတာ့ ခလုပ္ထိမွ အမိတၾကမွာပဲ။ ရသာရင္ ဘနဖူး သိုက္တူး ၾကမွာပဲ။ ဘယ္သူေသေသ ငေတေတြ အမ်ားစု ျဖစ္ေနၾကျပီ။ အဲ့ဒါက ေမြးရာပါ ဇာတိစိတ္အေပၚ ပတ္၀န္းက်င္က လႊမ္းမိုးထိမ္း ေက်ာင္းသြားလို႔ပဲ။ သတိထားမယ္၊ ဆင္ျခင္မယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းတစ္ေနရာကို ေျပာင္းလဲမယ္။ ဒါမွဟုတ္ ကိုယ္က ပတ္၀န္းက်င္ကို ျပန္ျပီး ပဲ့ကိုင္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေျပာင္းျပန္ ျပန္ျဖစ္သြားမွာပါပဲ။
“ ပညာရွာ ပမာ သူဖုန္းစား ဆိုသလို သညာကို လိုေသာ္ မျငင္းႏွင့္ ” ဆိုတဲ့ စကားလဲရွိပါတယ္။ ပညာရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ႕ဆီက ရ ရမယ္။ ဘယ္ေနရာက ရရယူမယ္။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးနဲ႔ ရရယူမယ္။ ဘယ္လိုမေၾကာင္းျပခ်က္မ်ိဳးနဲ႔မွ ျငင္းခ်က္မထုတ္ရဘူးေပါ့။
ဒီလိုပဲ ဒုတိယအရြယ္က ဥစၥာရွာတဲ့ အရြယ္ျဖစ္ေတာ့ သူ႕မွာလဲ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေတြရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရးအၾကီးဆံုးက ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့ ကိစၥပါပဲ။ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းေမြးပါ ။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ၾကီးၾကီးထားပါ။ ဒါဟာအဓိက ေသာ့ခ်က္ပါပဲ။ က်န္တဲ့ကိစၥ အ၀၀ကို အဲသည္ႏွစ္ခု အေပၚမွာ အေျခခံ စဥ္းစားလုပ္ေဆာင္ရမွာပါ။ ဥစၥာလိုေသာ္ မပ်င္းနဲ႕ ဆိုတဲ့ စကားကလည္းအေရးၾကီးတယ္။ Do it now လို႔ မွတ္ထားတယ္။ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မႈကေတာ့ ဘယ္အလုပ္လုပ္ အေရးအၾကီးဆံုးပဲ။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္တဲ့အလုပ္ ကိုယ္တတ္ကြ်မ္းတဲ့အလုပ္ ကိုယ္အေကာင္ထည္ေဖာ္တဲ့ အလုပ္ဟာ အတၱဟိတ ၊ ပရဟိတ မွ်တဖိုလဲ လိုတယ္။
ေနေနတာက ဗမာျပည္မွာ။ ဗမာလူမ်ိဳးေတြၾကားထဲမွာ ရွင္သန္ေနရတာ ဗမာဓေလ့ စရုိက္ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႕ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိဖို႕လဲ အေရးၾကီးပါတယ္။ ေမြးကတည္းက ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရတဲ့ အေၾကာင္းအခ်င္းအရာပါမလာေပမယ့္။ ပညာရွာရာမွာေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္
ရွိမယ္။ ဥစၥာ ရွာရာမွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိမယ္။ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြရွိတာဟာ အခြင့္လမ္းေကာင္းေတြရွိတာပဲ။ အခြင့္အလမ္းဆိုတာကို ၾကံဳတဲ့အခါ ကိုယ့္ဘက္က အျမဲအသင့္ရွိေနဖို႔ လိုတယ္။ အခုကာလမွာ အေရြးခ်ယ္စရာေတြမ်ားလာသလို အခြင့္လမ္းဆိုတာေတြလဲ ေပါလာတယ္ ။ ကိုယ့္ကြ်မ္းက်င္မႈ ၊ ကိုယ့္စိတ္၀င္စားမႈနဲ႕ ကိုယ့္စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကို လက္ေတြ႕အသံုးခ်ရမယ့္ ကိစၥမွာ အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္သြားရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ေပါ့။
ေရြးခ်ယ္ပါ။ စိစစ္ပါ၊ အားထုတ္ပါ၊ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းေမြးျပီး ရပ္တည္ပါ၊ ေလကတဘာ၀တၱရားေတြက ကိုယ့္ကိုျပန္ျပီး ေစာင့္ေရွာက္မွာပါ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာ စိတ္ ၾကီးၾကီးထားပါ၊ သက္ေရာက္မွဳတိုင္းမွာ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ ရွိ္ပါတယ္၊ ဘ၀မွာ ေနေပ်ာ္တဲ့ အေနအထားတစ္ခုအတြက္ အသင့္ရွိ
ပါေစ။
သင့္ေနာ္
Creditမူရင္း
ေ႐ြးခ်ယ္စရာဘဝ
in
ေ႐ြးခ်ယ္စရာဘဝ
- on 12:21 AM
- No comments
Post a Comment