လက္ရာစံုစြာ အာနႏၵာဘုရား

လက္ရာစုံစြာ အာနႏၵာဘုရား
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

ျမန္မာတုိ႔၏ ဗိသုကာပညာသည္ ပုဂံေခတ္တြင္
စတင္ထြန္းကားခဲ့သည္။ ပုဂံေခတ္လက္ရာမ်ားထဲတြင္ လက္ရာအေျမာက္ဆုံး အျဖစ္ သမုိင္းပညာရွင္မ်ား
သတ္မွတ္ထားသည္မွာ အာနႏၵာဘုရား၏
ဗိသုကာလက္ရာပင္ျဖစ္သည္။

(အႏုမွာ အာနႏၵာ၊ ထုမွာဓမၼရံဟု မွတ္တမ္း
တင္ထားၾကသည္။) အာနႏၵာေစတီကုိ
က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္ (ေအဒီ ၁၀၉၀) တြင္
ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။

က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္တြင္ ဟိမ၀ႏၱာ နႏၵမူလုိဏ္ဂူမွ
ရဟႏၱာမ်ား ၾကြေရာက္လာသည္။
ထုိရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္မ်ား၏ ေျပာျပခ်က္ေၾကာင့္
နႏၵမူလုိဏ္ဂူကုိ သေဘာက်ကာ နႏၵမူလုိဏ္ဂူကဲ့သုိ႔ အာနႏၵာေစတီကုိတည္ေတာ္မူသည္။

.

ေစတီပုံစံ
~~~~~~
အာနႏၵာေစတီသည္ ဂူပုထုိး(Temple) ပုံစံတည္ေဆာက္ထားသည့္ ေစတီျဖစ္သည္။ အလ်ား ၁၆၈ ေပျမင့္ျပီ၊ အနံတစ္ဖက္လွ်င္ ၂၈၉ ေပ ရွိသည္။

.

ပႏၷက္ပုံစံ
~~~~~~
ေအာက္ေျခပႏၷက္ (Foundation) သည္ ေထာင့္ရွစ္ေထာင့္ပါသည့္ၾကက္ေျခ ပုံစံ (Greek Cross)
ျဖစ္သည္။ ေအာက္ေျခ အေတာင္ ၆၀ အနက္ထိေအာင္
တူးထားကာ အနက္ အေတာင္ ၃၀ ကုိ နဂါးရစ္
ေက်ာက္အမ်ိဳး အစားျဖင့္ အုတ္ျမစ္ခ် ထားသည္။
က်န္အေတာင္ ၃၀ ကုိ ေက်ာက္ေသတၱာပုံစံ ျပဳလုပ္ကာ
ဘုရား ဆင္းတုေတာ္၊ ဓါတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္၊  ေရႊ၊ ေငြ၊
ေက်ာက္သံပတၱျမား မ်ားကုိထည့္သြင္းကာ
ဌာပနာထားသည္။

.

အတြင္းတည္ေဆာက္ထားပုံ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
အေရွ ့၊ အေနာက္၊ ေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာတြင္ မုခ္ဦးတစ္ခုစီျဖင့္ မုခ္ဦး ေလးခုရွိသည္။ အလယ္မ႑ိဳင္အရပ္ေလးမ်က္ႏွာတြင္ ပြင့္ေတာ္မူျပီျဖစ္ေသာ ဘုရားေလးဆူအားရည္မွန္ကာ ဘုရားေလးဆူ ထားရွိသည္။ 
တဆူလွ်င္ ၁၈ ေတာင္ျမင့္သည္။
(ဘုရား၏ အာေ၀ဏိကဂုဏ္ေတာ္ကုိ ေဖာ္ညႊန္လုိ၍
ျဖစ္မည္ထင္သည္။) ေျမာက္ဖက္တြင္ ကကုသန္ဘုရား၊
အေရွ႕ဘက္တြင္ ေကာဏဂုံဘုရား၊
ေတာင္ဘက္တြင္ ကႆပဘုရား၊ အေနာက္ဘက္တြင္
ေဂါတမဘုရား ဟူ ထားရွိ ထားသည္။
ထုိရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအနက္ ေတာင္ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္
ရုပ္ပြားေတာ္ ၂ ဆူသည္သာ ပုဂံေခတ္
လက္ရာက်န္ရွိသည္။

ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား အလင္းေရာင္ရရွိရန္အတြက္ အေပါက္မ်ားေဖာက္ထားသျဖင့္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ
လင္းလင္းရွင္းရွင္း ဖူးျမင္ႏုိင္သည္။ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ
အတြင္းပတ္လမ္း၊ အျပင္ပတ္လမ္းျဖင့္ ကာရံထားသည္။
ပတ္လမ္း ၂ ထပ္လုံးတြင္
ဗုဒၶ၀င္ေက်ာက္ဆစ္ပန္းတေမာ့ရုပ္တုမ်ား၊
ဘုရားဆင္းတုေတာ္ ဥာဏ္ေတာ္အစားစားကုိ
ထည့္ကပ္ထား သည္။
(မူရင္းေရးသားသူအားလံုးကိုခရက္ဒစ္ေပးပါတယ္).

အထက္ဘက္နားတြင္ ပစၥယာ၊ ေလွ်ာက္လမ္း၊
အတြင္းစၾကၤ၊  စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ တည္ေဆာက္
ထားသည္။  ထုိသုိ႔ စၾကၤမ်ားထည့္သြင္းထားသျဖင့္
အတြင္းပုိင္ေမွာင္မည္ကုိ အလင္း ၀င္ေပါက္မ်ားျဖင့္ သဘာ၀အလင္းေပးထားသည္။ မုခ္ဦးမွ
တံခါးမ်ားပိတ္ထားပါက ဘုရားအတြင္းပုိင္း
လင္းေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားသည့္အႏုပညာမွာ လက္ရာေျမာက္လွပါသည္။

အတြင္းပတ္လမ္း တေလွ်ာက္တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသုိ႔
ကူးသည့္ေနရာမ်ားတြင္ တံတားခုံမ်ားျဖင့္ဆက္သြယ္ထားသည္။ ထုိတံတားခုံမ်ားကုိ သစ္တစ္ခုမပါ၊ သံတစ္ေခ်ာင္းမပါဘဲ
အုတ္မ်ားျဖင့္သာ ဆက္၍ ခုံထားသည္မွာ လက္ရာ
ေျမာက္လြန္း လွသည့္ ျမန္မာ့ဗိသုကာလက္ရာျဖစ္သည္။

ေက်ာက္ႏွင့္စပါးခြံပါေသာ အုတ္တုိ႔ကုိ တစ္လွည့္စီေျမျပင္မွ
ေထာင္ကာ တုိးစီသြားျပီ အေပၚတြင္ Key stone ေခၚ
သပ္အုပ္တစ္ခုကုိ ရုိက္သြင္းျခင္းျဖင့္ ပုိမုိခုိင္ခ့ံေစေသာ
ဗိသုကာပညာကုိ ထည့္သြင္းထားသည္။

.

အတြင္းနံရံအလွဆင္ထားပုံ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
အာနႏၵာဘုရား၏ အတြင္းနံရံပတ္လည္တြင္ ဗုဒၵ၀င္ဆုိင္ရာ ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ မ်ား၊ မင္စာမ်ားျဖင့္အလွဆင္ထားသည္။ ယခုအခါ ေခတ္ကာလၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ လူတုိ႔၏တန္ဖိုးမထား
ဖ်က္ဆီးမွဳေၾကာင့္ လည္းေကာင္း အခ်ိဳ ့ေနရာမ်ား တြင္သာ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီႏွင့္ မင္စာမ်ားကုိ ျမင္ေတြ ့ႏုိင္ေတာ့သည္။
ေက်ာက္ျဖင့္ ထုလုပ္ထားသည့္ ရွင္အရဟံရုပ္ထုႏွင့္
က်န္စစ္သားမင္းၾကီး၏ ရုပ္တုကုိ
ယေန႔တုိင္ေတြ ့ျမင္ႏုိင္သည္။

.

အျပင္ဘက္ျပဳလုပ္ထားပုံ
~~~~~~~~~~~~~~~~
အာနႏၵာေစတီ၏ အျပင္ဘက္ေအာက္ေျခပတ္လည္
တြင္လည္းေကာင္း၊ အထက္ပစၥယာမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ အထက္ပစၥယံမ်ားတြင္လည္ေကာင္း စဥ့္ကြင္းမ်ားျဖင့္
ျပဳလုပ္ထားသည့္ နတ္ျဗဟၼာမ်ားက ျမတ္စြာဘုရားအား လာေရာက္ဖူးေျမာ္ပုံ၊ မာရ္နတ္စစ္သည္မ်ားက
ျမတ္စြာဘုရားအား စစ္တုိက္ရန္လာၾကပုံ၊ (၅၅၀)
ဇာတ္နိပါတ္ပုံေတာ္မ်ားျဖင့္ အလွဆင္ထားသည္။
ပုံေတာ္စုစုေပါင္း (၁၄၇၂) ခုရွိသည္။

အေနာက္ေတာင္ေထာင့္မွစကာ လက္ယာရစ္လွည့္ျပီး
ဧကနိပါတ္ အပဏကဇာတ္မွစလ်က္ တစ္ေဇာတ္လွ်င္
စဥ့္ကြင္းတစ္ခုစီျဖင့္ ဒုတိယပစၥယာေျမာက္မုခ္ အသီတိနိပါတ္ မဟာသုတေသာမဇာတ္အထိ ၅၃၇ ဇာတ္
စဥ့္ကြင္းမ်ားျပဳလုပ္ထားသည္။

ေျမာက္ဖက္မုခ္တြင္ စဥ့္ကြင္း ၃၇၆ ခုျဖင့္
မဟာနိပါတ္ေတမိဇာတ္မွ ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္အထိ ဇာတ္ၾကီး
၁၀ ဘြဲ႕ကုိ တစ္ခန္းစီ ေဖာ္ျပထားသည္။ ေတာင္ဘက္မုခ္မွ လက္ယာရစ္လွည့္ျပီး ျခေသၤ့၊ ျမင္း၊ ဆင္ အစရွိေသာ
တိရစၦာန္ရုပ္အမ်ိဳး ၃၀ ေက်ာ္ကုိ စဥ့္ကြင္း ၂၇၇ ခုျဖင့္
ေဖာ္ျပထား သည္။

အေရွ႕ဘက္မုခ္တြင္ နတ္သား၊ နတ္သမီး စသည့္ရုပ္ပုံမ်ားကုိ 
စဥ့္ကြင္း ၂၇၆ ခုျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ထားသည္။ အထက္ကြမ္းေတာင္ လုိဏ္မ်ားတြင္ ဆင္းတုေတာ္ ၂၀ ထားရွိျပီး မုခ္ထြတ္ေထာင့္၏ အထက္မုခ္ဦးတြင္ ျခေသၤ့ရုပ္ ၁၄၈၊ နတ္ရုပ္ ၂၈၊
ေစတီရံ ၂၄ ဆူ ရွိသည္။

ေအာက္ခံ ကုလားေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အထက္ပစၥယာ
အဆင့္ဆင့္ေစတီ ကြမ္းေတာင္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု
ညီညာစြာ ယွက္စပ္ေနသည့္အတြက္ အခ်ိဳးအစား
ေျပျပစ္လွေပသည္။ စဥ့္ကြင္းခ်ပ္တုိ႔၏ အေရာင္အေသြးမွာ
ယေန႔ ေခတ္ႏ်င့္မတူဘဲ စိမ္းစုိေသာ အေရာင္အဆင္းရွိသည္။ ဇာတ္ေတာ္မ်ား၏ ေအာက္ေျခတြင္ ျမန္မာ၊ နာဂရီ၊
မြန္အကၡရာ စာလုံးမ်ားျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။

ပုဂံတြင္ရွိေသာ ေစတီပုထုိးမ်ားထဲတြင္ အာနႏၵာေစတီသည္ လက္ရာအေျမာက္ဆုံး၊ အႏုအစိတ္ဆုံး၊ ဘုရားအျဖစ္
ေက်ာ္ၾကားသည္။ အာနႏၵာေစတီ၏ အႏုလက္ရာမ်ား ကုိ
ေလ့လာျခင္းျဖင့္ ေရွးျမန္မာတုိ႔၏ ဗိသုကာပညာကုိ
သိရွိႏုိင္ပါသည္။

.

ပုဂံ အာနႏၵာဘုရား၏ အံ႔ဖြယ္ ( ၉ ) ပါး
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ပုဂံျပည္ရွိ အာနႏၵာဘုရားကို သကၠရာဇ္ ၄၅၂-ခုႏွစ္တြင္ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားဒကာမွာ
က်န္စစ္မင္းႀကီး ျဖစ္ပါသည္။

ထုမွာ ဓမၼရံ၊ အႏုမွာ အာနႏၵာ-ဆိုေသာစကားႏွင့္အညီ
ဓမၼရံ ဘုရားသည္ ထုထည္ႀကီးမားျပီး အာနႏၵာဘုရားမွာမူ အႏုပညာလက္ရာေျမာက္ေၾကာင္း ပညာရွိမ်ားက
ဆိုမိန္႔ခဲ့ၾကပါသည္။ အာနႏၵာဘုရား ထူးျခားသည္ႏွင့္အမွ်
အံ႔ဖြယ္ (၉)ပါး ရွိပါသည္။

၁။ ေစတီေတာ္ တည္ေတာ္မူစဥ္က ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔ ဖန္ဆင္းျပအပ္ေသာ နႏၵမူလိုဏ္ဂူ-၏ပံုစံကိုယူ၍ တည္ထားသည့္ ေစတီေတာ္ျဖစ္ျခင္း။

၂။ ေစတီေတာ္၏ ေအာက္ခံအုတ္ျမစ္ကို အေတာင္-၆၀ အထိ နက္ေအာင္တူး၍ အေတာင္ ၃၀-ထိေအာင္
နဂါးရစ္ေက်ာက္အမ်ိဳးအစားျဖင့္ အုတ္ျမစ္ခ်ေတာ္မူျခင္း။

၃။ ထို႔ထက္ က်န္အေတာင္ ၃၀-ကို ေက်ာက္ေသတၱာပံုစံ
ဌာပနာတိုက္ ျပဳလုပ္၍ ေရႊစင္ပိႆာေပါင္းမ်ားစြာရွိေသာ
ဗုဒၶဘုရား၏ ဆင္းတုေတာ္ ဗုဒၶ၀င္ရုပ္တု အစရွိသည့္ ေရႊစင္ရုပ္တုေပါင္းမ်ားစြာ ျခံရံလ်က္ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို
ဌာပနာထားျခင္း။

၄။ အာနႏၵာေစတီေတာ္၏ပံုသည္ စၾကာမင္းနန္းေတာ္
နတ္ဗိမာန္ကဲ့သို႔ လွပဆန္းျပား တင့္တယ္ခန္းနားကာ
သပၸာယ္ေတာ္မူျခင္း။

၅။ ေစတီေတာ္အတြင္း၌ ဤဘဒၵကမၻာတြင္
ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ခဲ့ျပီးေသာ ဘုရားေလးဆူျဖစ္သည့္
ကကုသန္၊ ေကာဏာဂံု၊ ကႆပ၊ ေဂါတမဘုရားရွင္တို႔ကို
ရည္မွန္း၍ ၁၈-ေတာင္ အျမင့္ရွိေသာ ရပ္ေတာ္မူ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ ေလးဆူတို႔ကို ထုလုပ္ပူေဇာ္ ကိုးကြယ္ထားရွိျခင္း။

၆။ ေစတီေတာ္ႀကီး ပတ္လည္၌ ဗုဒၶ၀င္ဇာတ္ေတာ္မ်ားကို
ပံုစံရုပ္တု စဥ့္ခြက္မ်ား စီျခယ္ထားရွိျခင္း။

၇။ ေစတီေတာ္တည္စအခ်ိန္တြင္ ေစတီေတာ္ရင္ျပင္
ေလးမ်က္ႏွာတို႔၌ ပုဗၺာရံုအစရွိေသာ ေက်ာင္းတိုက္ေလးတိုက္
ျခံရံျပီး ထားရွိသျဖင့္ သာ၀တၳိျပည္
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ဟု ထင္မွတ္သတိရေစျခင္း။

၈။ ပုဂံေခတ္ အႏုပညာလက္ရာမ်ားႏွင့္ ဗိသုကာပညာရပ္မ်ားကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစေသာ ၀ိေသသလကၡဏာ
မဟာေစတီေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ထီးထီးမားမား ထင္ရွားစြာ
တည္ရွိျခင္း။

၉။ ဘုရားဖူးလာသူ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူအမ်ား
ဖူးလာမစဲ တဖြဲဖြဲရွိျခင္း။ ဖူး၍မ၀ ရႈ၍မ၀ႏိုင္ေသာ
ေစတီေတာ္ႀကီးျဖစ္ျခင္း။ စေသာ အံ႔ဖြယ္ (၉)ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေပ၏။

.

အာနႏၵာဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္
ဂူဘုရားျဖစ္ၿပီး ေအဒီ(၁၀၉၀)တြင္ က်န္စစ္သားမင္း
တည္ခဲ့သည္။ မွန္နန္း ရာဇဝင္တြင္ နႏၵမူလ လုိဏ္ဂူမွ
ရဟႏၱာမ်ား ပုဂံသုိ႔ၾကြ လာခဲ့ရာ က်န္စစ္သားသည္
ထုိအရွင္ျမတ္ မ်ားထံမွ နႏၵမူလုိဏ္ဂူ အေၾကာင္း သိရွိရၿပီး
သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေအဒီ (၁၀၉၀)တြင္
နႏၵမူလုိဏ္ဂူ ပံုသ႑ာန္ အတုိင္း အာနႏၵာဘုရား
တည္ေဆာက္ခဲ့ သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

အာနႏၵာဘုရားကုိ အလယ္မ႑ိဳင္ ခံ၍ တည္ေဆာက္
ထားၿပီး တုိက္မဂူ အထက္တြင္ ပစၥယာ၊ မုိးေလ်ာ
အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည္။

အာနႏၵာဘုရားတြင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုမ်ား၊
နံရံေဆးပန္းခ်ီမ်ား၊ ေက်ာက္ဆစ္ ပန္းတေမာ့
လက္ရာမ်ားႏွင့္ စဥ့္စိမ္းသုတ္ ေျမမီးဖုတ္ အုတ္ခ်ပ္(စဥ့္ကြင္း)
မ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။

အာနႏၵာဘုရားရွိ အလယ္မ႑ိဳင္ ေလးမ်က္ႏွာတြင္
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသုိ႔ မ်က္ႏွာမူသည့္ ရပ္ေတာ္မူ
ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ ေလးဆူရွိသည္။

ထုိေလးဆူတို႔မွာ ေျမာက္ဘက္ မ်က္ႏွာတြင္ စကားသားျဖင့္ ထုလုပ္ထားသည့္ ကကုသတ္ဗုဒၶ ႐ုပ္ပြားဆင္းတု (စမၼစကၠမုျဒာ)၊ အေရွ႕ဘက္ မ်က္ႏွာတြင္ ေကာဏာဂံု ႐ုပ္ပြားဆင္းတု၊ ေတာင္ဘက္မ်က္ႏွာတြင္ ထင္း႐ွဴးသားျဖင့္ ထုလုပ္ထားသည့္ ကႆပဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတု (အဘယမုျဒာႏွင့္ ဝရဒမုျဒာ) တုိ႔ျဖစ္သည္။

ထုိဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ေလးဆူအနက္
ေတာင္ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္မ်က္ႏွာရွိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတု
ႏွစ္ဆူသာ ပုဂံေခတ္လက္ရာ ျဖစ္သည္။

အေရွ႕ဘက္ရွိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတုမွာ မီးေလာင္ပ်က္စီးသြား၍
(၁၈၆၇)တြင္ ပုဂံၿမိဳ႕ဝန္ ဦးဘုိးက ထပ္မံျပဳလုပ္
လွဴဒါန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အေနာက္ဘက္ရွိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား
ဆင္းတုမွာ ေရႊ၊ ေငြလုိခ်င္သူတုိ႔က
အေရႀကိဳပစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ အင္းဝ-ဟံသာဝတီ
စစ္ပဲြကာလ ေအဒီ(၁၇၄၂-၅၂)က ဖ်က္ဆီးျခင္း
ခံရသည္ဟုလည္းေကာင္း ဆုိၾကသည္။

ယခု လက္ရွိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတုမွာ ေအဒီ(၁၈၉၂)တြင္
ပုဂံၿမိဳ႕မွ ကုန္သည္ႀကီး ဦးစံၿငိမ္းက ထပ္မံ
ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အာနႏၵာဘုရား အ၀င္ခန္းမႀကီးေလးခု၏ အတြင္းနံရံ
မုခ္ကပ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶဝင္ဆုိင္ရာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေက်ာက္ဆင္းတုမ်ား၊ အတြင္းစႀကၤ ံပတ္လမ္းရွိ နံရံမုခ္ကပ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေက်ာက္ဆင္းတုမ်ား၊ အျပင္စႀကၤ ံပတ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္
အျပင္နံရံ ေအာက္ပုိင္း သဲေက်ာက္ တံုးႀကီးတစ္တံုးထဲ၏ အထက္ေအာက္မုခ္ ကပ္အခ်ိဳင့္မ်ားတြင္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ
ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား ၀ါဆုိစဥ္မ်ား၊ မုျဒာ (လက္ဟန္)
အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာ
မ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။

အာနႏၵာဂူဘုရားအတြင္းရွိ နံရံမ်ား ေပါင္းကူးမ်က္ႏွာၾကက္မ်ားႏွင့္ တုိင္မ်ားတြင္ မူလက ေရွး မြန္ဘာသာျဖင့္
ကမၺည္းေရးထုိးထားသည့္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား
ရွိခဲ့ေသာ္လည္း အာနႏၵာ ဘုရားအတြင္းပုိင္းကုိ
ထံုးသုတ္လုိက္သည့္ အတြက္ သမုိင္း၀င္ တန္ဖုိးႀကီးမားသည့္
နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား ပ်က္စီးသြားခဲ့သည္။
အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ထံုးမ်ားကုိ ခြာၾကည့္ရာ နံရံ
ေဆးေရးပန္းခ်ီႏွင့္ ကမၺည္းမင္စာမ်ား ေပၚေနသည္ကုိ
ေတြ႕ရသည္။

အာနႏၵာဂူဘုရား၏ အျပင္ဘက္ ေအာက္ေျခပတ္လည္တြင္
လည္းေကာင္း၊ အထက္ပစၥယာ မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ အထက္ပစၥယံမ်ားတြင္လည္းေကာင္း စဥ့္စိမ္းသုတ္
ေျမမီးဖုတ္ အုတ္ခ်ပ္ (စဥ့္ကြင္း)မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။
စဥ့္ကြင္းပါ ပံုမ်ားမွာ နတ္ျဗဟၼာမ်ာက ျမတ္စြာဘုရားအား
ဖူးေမွ်ာ္ရန္ လာၾကပံု၊ မာရ္နတ္ စစ္သည္မ်ားက
ျမတ္စြာဘုရားအား စစ္တုိက္ရန္ လာၾကပံုမ်ားႏွင့္
(၅၅၀)ဇာတ္ဆုိင္ရာတုိ႔ ျဖစ္သည္။ ဘုရားတြင္
စဥ့္ကြင္းေပါင္း (၁၄၇၂) ခုရွိၿပီး ေရွးမြန္ဘာသာ
ကမၺည္းစာမ်ား ပါရွိသည္။

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

🗿🗿(#သိမွတ္​ဖြယ္​ရာ​_​ဗဟုသုတရြာ)

Post a Comment