သိမ္​ပ်က္​ႀကီး ကူးတို႔ဆိပ္​နွင္​့ ဥစၥာ​ေစာင္​့မ​ေလး စဆံုး

" သိမ္ပ်က္ႀကီး" ကူးတို႔ဆိပ္ ႏွင္႔ ဥစၥာေစာင္႔မေလး " မယဥ္ေထြး "
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

တေပါင္းလ၏အပူေငြ႔ကဲေသာေလမ်ားသည္ ေဗာဓိကုန္းဆည္အတြင္းရိွ
ေရျပင္က်ယ္ထဲသို႔သူ႔ထက္ငါအလုအယက္တိုးဝင္ေနၾကေလသည္။တစ္
ဖန္လိႈင္းၾကက္ခြပ္ေလးမ်ားသည္သြားခ်ီျပန္ခ်ီေပၚလာျပန္၏။ဆည္ေရျပင္
ေထာင္႔အစပ္တြင္မူ ၾကာပန္းေလးမ်ားအစုလိုက္ေပ်ာ္ျမဴးစြာရွင္သန္ေနၾက
ကုန္သည္။ပုဇြန္ဆီေရာင္ျဖာေနေသာ ေနဝင္ရိုးရီအခါသည္ နတ္ေရးသည္႔
ပန္းခ်ီကဲ႔သို႔လွပတင္႔တယ္ေပစြ။သို႔ေသာ္ ေဗာဓိကုန္းဆည္တဲစုေပၚမွ
စိန္ပန္းပင္ေအာက္တြင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏မ်က္လံုးအစံုသည္ ေရျပင္က်ယ္ကိုေငးလ်က္ ထိုလွပေသာအခ်င္းအရာမ်ားသည္
သူ႔ႏွလံုးသားႏွင္႔မသက္ဆိုင္သည္႔ႏွယ္။တံုဏိဘာေဝ။မလႈပ္မယွက္သာ။

"မလိုက္ဘူး … မလိုက္ဘူး … လံုးဝမလိုက္ႏိုင္ဘူး … အီးဟီးဟီး "

ေမွာင္ရီပ်ိဳးေတာ႔မည္ျဖစ္သျဖင္႔ေဗာဓိကုန္းဆည္တဲစုမွလူအနည္းငယ္
ထြက္လာၿပီးသူ႔အားတဲစုသို႔ျပန္ရန္ေခ်ာ႔ေမာ႔ေခၚငင္ေနၾကသည္။သို႔ရာတြင္ သူသည္ျငင္းဆန္ၿမဲျငင္းဆန္ကာသည္းထန္စြာငိုေႂကြးလ်က္ထိုေနရာ
၌ပင္သတိလစ္ေမ႔ေမ်ာသြားေခ်ေတာ႔သည္။အေမွာင္ထုသည္ကား
အလံုးစံုေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တျဖည္းျဖည္း လႊမ္းၿခံဳဖံုးအုပ္လ်က္။
…………………………………………………………………………
ကိုေဗဒါႏွင္႔မသင္းၾကည္သည္ အိမ္ေထာင္က်စကပင္ ေမြးရပ္ျဖစ္ေသာ
ကန္ေလးရြာမွထြက္ကာ  ေဗာဓိကုန္းဆည္ႀကီးကိုအမွီျပဳ၍ ဆည္တဲစုတြင္ေနထိုင္ၿပီးဝမ္းေရးအတြက္ဖားရွာငါးရွာေသာတံငါသည္
အလုပ္ကိုလုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။သူတို႔တြင္ ယဥ္ေထြး ဟူေသာ သမီးေလးတစ္ဦးရိွၿပီး လြန္စြာမွအခ်စ္ပိုၾကေလသည္။

" မသင္းၾကည္ေရ … သမီးေလးေကာ …
အေဝးႀကီးမလႊတ္ပါနဲ႔ဆိုဟာ … "
" မလႊတ္ပါဘူးေတာ္ … ဟိုနားေလးမွာေတြ႔ပါတယ္ … ေတာ္
သြားၾကည္႔လိုက္ … က်ဳပ္ဟင္းအိုးတန္းလန္းႀကီးမို႔ … "

ကိုေဗဒါသည္သမီးေလးကိုအလြန္ဂရုစိုက္သူျဖစ္သည္။ဆည္တဲစုျဖစ္
ေသာေၾကာင္႔ သမီးေလးယဥ္ေထြးတြင္ ကေလးပင္ျဖစ္ေသာ္ျငား ကစားေဖာ္ကစားဖက္မရိွ။ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ကိုေဗဒါသည္ သမီးေလးပ်င္းရိမည္စိုးေသာေၾကာင္႔ ဆည္အစပ္မွ ၾကာပန္းမ်ားကိုခူး၍ၾကာရိုးကိုခ်ိဳးကာၾကာပုတီးေလးမ်ားျပဳလုပ္ေပးတတ္
ေလသည္။သမီးေလးယဥ္ေထြးသည္ ၾကာပုတီးေလးမ်ားရလွ်င္ လြန္စြာႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်ကာေဗာဓိကုန္းဆည္ေပၚတြင္ေျပးလႊားေစာ႔
ကစားေနေခ်ေတာ႔သည္။ကိုေဗဒါသည္မိသားစုအေပၚတြင္လည္းတာဝန္ေက်ေသာအိမ္ေထာင္ဦးစီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ေလသည္။မိသားစုဝမ္းေရး
အတြက္မည္မွ်ပင္ပန္းေသာ္ျငားလည္းအၿပံဳးမပ်က္။တံငါအလုပ္အျပင္
ေဗာဓိကုန္းဆည္အေနာက္ဘက္ကမ္းရိွရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မ်ားသို႔ လက္ခတ္သမၺာန္တစ္စီးျဖင္႔အခေၾကးေငြယူကာကူးတို႔သမားအျဖစ္ပို႔
ေဆာင္ေပးတတ္ေသးသည္။ျပည္စံုႂကြယ္ဝျခင္းမရိွေသာ္လည္းၾကည္ႏူးသာယာေသာမိသားစုဘဝေလးသည္ေပ်ာ္ဖြယ္ရာအတိ။ထိုသို႔ေပ်ာ္ရႊင္စရာမ်ားဖ်က္စီးျခင္းခံရမည္ဟု မည္သူမွ်မသိႏို္င္ေခ်။
…………………………………………………………………………
" ကြၽန္မကိုလာမေခၚပါနဲ႔ … ကြၽန္မကိုလာမေခၚပါနဲ႔ … အေမေရ … "

မယဥ္ေထြး ၉ ႏွစ္ျပည္႔ေသာ ညတစ္ညတြင္ အိပ္မက္မက္ရင္း ကေယာင္ကတမ္းျဖင္႔ ေၾကာက္လန္႔တၾကားထေအာ္ရာ မိဘႏွစ္ပါးမွာစိုးရိမ္တႀကီးေမးျမန္းမိေတာ႔သည္။

" သမီး … သမီးေလး ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ … အိပ္မက္ဆိုးေတြမက္ေနတာ
လားသမီးရယ္ …"
" သမီးေလး … ေရေသာက္လိုက္ဦးေနာ္ … အေမေရခပ္လာတယ္ "

မိဘႏွစ္ပါးမွ အရိပ္တၾကည္႔ၾကည္႔ျပဳစုေနၿပီးေနာက္ ခဏအၾကာ သမီးေလး
မယဥ္ေထြးမွွာစကားျပန္ေျပာေလသည္။မယဥ္ေထြးသည္မ်က္ရည္အဝဲသား ေခြၽးအရႊဲသား တုန္လႈပ္ေသာမ်က္ဝန္းမ်ားႏွင္႔ မိဘႏွစ္ပါးအား
ေတြေတြေငးၾကည္႔ကာ

" အေဖ … အေမ … အိပ္မက္ထဲမွာ သူတို႔ေတြ သမီးကိုလာေခၚေနၾက
တယ္ … သမီးမလိုက္ခ်င္ဘူးလို႔ေျပာတာကို အတင္းဆြဲေခၚတယ္ …
သမီးေၾကာက္တယ္ … သမီးအေဖတို႔နဲ႔ပဲေနမယ္ေနာ္ .. ေနာ္ အေမေနာ္"

သမီးေလး၏ေၾကာက္ရြံ႕မႈကိုအားေပးႏွစ္သိမ္႔ကာ မိဘေမတၱာျဖင္႔ေအးခ်မ္း
စြာအိပ္ေပ်ာ္ေစခဲ႔ေလသည္။သို႔ေသာ္ ဤမွ်ေၾကာက္လန္႔ေအာင္
အိပ္မက္ထဲ၌သမီးေလးအားမည္သူလာေခၚသည္ကိုကားေမးမရ။သမီး
ေလးမွာလည္းမမွတ္မိ။ထိုအျဖစ္အပ်က္သည္ အေျဖမရွာႏိုင္ေသာပုစၧာ
ကဲ႔သုိ႔ရိွေနေတာ႔သည္။အိပ္မက္မက္သည္မွာလည္း ထိုတစ္ညသာမက
ခုႏွစ္ညခန္႔ဆက္တိုက္ျမင္မက္သည္ျဖစ္ရာ မိဘႏွစ္ပါးမွာ ေကာင္းမြန္
စြာမအိပ္ႏိုင္ေတာ႔ေခ်။ထို႔အတြက္ မသင္းၾကည္သည္ကား ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္သို႔
ငါးေရာင္းသြားရင္းသမီးေလး၏အျဖစ္အပ်က္ကိုေျပာျပ၍ေမးျမန္း
တီးေခါက္ၾကည္႔ရာ ရြာထဲရိွ ေရွ႕မွီေနာက္မွီလူႀကီးမ်ားက မယဥ္ေထြးသည္ သိုက္ဆက္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာၾကားၾကေလသည္။သိုက္ဆက္(ေခၚ )
သိုက္ကလာသူသည္လူ႔ဘဝတြင္ဆိုင္ရာပိုင္ရာမ်ားႏွင္႔သိုက္ႀကိဳးျဖတ္ရ
ေၾကာင္းမျဖတ္လွ်င္ ၎သိုက္သို႔ျပန္လည္ေခၚယူတတ္ေၾကာင္းေျပာျပန္၏။
မသင္းၾကည္သည္လည္း ရြာခံမ်ား၏စကားအသြယ္သြယ္ကို ခင္ပြန္းသည္
ကိုေဗဒါအားေျပာျပေသာအခါသမီးေလးအတြက္ပို၍ပင္စိုးရိမ္ပူပန္သြား
ေတာ႔သည္။

" ကိုေဗဒါရယ္ က်ဳပ္တို႔မွာဒီသမီးေလးတစ္ေယာက္ပဲရိွတာ … ဒုကၡ
ေတာ႔ေတြ႔ပါၿပီရွင္ "

မသင္းၾကည္ေျပာစကားမ်ားကို ကိုေဗဒါအေျဖျပန္မေပး။စိတ္ထဲ၌ႀကံဳးဝါး
ျခင္းမ်ားသည္ ပဲ႔တင္ထပ္ေန၏။

" ငါ႔သမီးကိုဘယ္နည္းနဲ႔မွ အဆံုးရံူးမခံႏိုင္ဘူး "
……………………………………………………………
ကိုေဗဒါႏွင္႔မသင္းၾကည္စိုးရိမ္ေနေသာကိစၥမ်ားသည္ ေသြးေအးစျပဳလာ၏
အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ မယဥ္ေထြးသည္ ေနာက္ညမ်ားတြင္ အိပ္မက္
မမက္ေတာ႔ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ရံ မယဥ္ေထြးသည္တစ္ေယာက္တည္းစကားမ်ားေဖာင္ဖြဲ႔ေျပာေနတတ္၏။
စကားေျပာရာတြင္လည္းတစ္ေယာက္တည္းကိုဦးတည္ေျပာသည္မဟုတ္။အဖြဲ႔လိုက္စကားေျပာေနသကဲ႔သို႔ျဖစ္၏။ထိုအခ်င္းအရာကိုမူကိုေဗဒါတို႔
သတိမထားမိ။မည္သူမွ်လည္းမရိပ္မိေခ်။

ရက္ကိုလစား၍ ရာသီအလီလီေျပာင္းလဲလာခဲ႔သည္မွာ မယဥ္ေထြးပင္ အသက္၁၆ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လာၿပီျဖစ္သည္။အရြယ္ေရာက္လာေသာ
မယဥ္ေထြးသည္ လြန္စြာမွေခ်ာေမာလွပေလ၏။မိဘအေပၚတြင္လည္း လိမၼာသိတတ္သူျဖစ္ေလသည္။မိဘမ်ားသည္လည္း မယဥ္ေထြးကို အိမ္မႈကိစၥအနည္းငယ္မွလြဲ၍ မည္သည္္႔အလုပ္မွမခိုင္းရက္။ကိုေဗဒါသည္ သမီးမယဥ္ေထြးအား သူလိုတံငါသည္ျဖစ္မည္စိုးေသာေၾကာင္႔ ပိုက္ဆံစု၍ ဆိတ္ေလးငါးေကာင္ကိုဝယ္ယူကာေက်ာင္းခိုင္းထားသည္။မယဥ္ေထြး
သည္မိဘေဝယ်ာဝစၥမွအပအျခားအလုပ္မရိွဆိတ္ေက်ာင္းေသာအလုပ္
တစ္ခုသာရိွေလသည္။

ကိုေဗဒါတို႔အမွီျပဳေနေသာဆည္ႀကီး၏အေနာက္ဘက္ကမ္းတြင္
သိမ္အပ်က္ႀကီးတစ္ခုရိွ၏။ထိုသိမ္ပ်က္ႀကီးတြင္ ဥစၥာေစာင္႔မ်ား
ေနထိုင္သည္ဟုလည္း ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မ်ားမွသိထားၾကေလသည္။ထိုသိမ္
ပ်က္ႀကီးသည္ က်န္သည္႔အခ်ိန္မ်ားတြင္ ေရေအာက္တြင္ျမဳပ္ေနၿပီး
တေပါင္းလတစ္လတြင္သာေရထဲမွေပၚလာသည္မွာလည္းထူးျခား၏။
ထိုသိမ္ပ်က္ႀကီးကိုျဖတ္၍ ေတာင္ေပၚသို႔တက္သြားေသာ္ နတ္စုန္းေပၚဟူ
ေသာရြာႀကီးတစ္ရြာရိွ၏။တေပါင္းလတြင္ နတ္စုန္းေပၚရြာ၌ ၿခိမ္႔ၿခိမ္႔သဲသဲ
က်င္းပေသာဘုရားပြဲရိွေလသည္။ထိုဘုရားပြဲသို႔ဥစၥာေစာင္႔မ်ားလည္းသြား
ၾကသည္ဟုပါးစပ္ရာဇဝင္ရိွ၏။တေပါင္းလမဟုတ္သည္႔အခ်ိန္မ်ားတြင္
နတ္စုန္းေပၚရြာကိုေရျပင္အတိုင္းလက္ခတ္သမၺာန္ျဖင္႔သြားေရာက္ရ၏။ခရီး
ရွည္ေလသည္။ထို႔အတြက္ သိမ္ပ်က္ႀကီးသည္ နတ္စုန္းေပၚရြာ၏ တစ္ခု
တည္းေသာျဖတ္လမ္းလည္းျဖစ္ေခ်သည္။

နတ္စုန္းေပၚရြာ၌ဘုရားပြဲႀကီးစည္စည္ကားကားက်င္းပေနေလၿပီ။
ေရေအာက္မွသိမ္ပ်က္ႀကီးသည္လည္းေရေပၚ၌ထီးထီးမားမားေပၚလာေလ၏။ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ လက္ခတ္သမၺာန္သမားမ်ား ဝင္ေငြေကာင္းကာ
အူစိုၾကေလသည္။

" မသင္းၾကည္ေရ … က်ဳပ္မနက္ပိုင္းကိုငါဖမ္းေခ်ဦးမယ္ … ေန႔လည္မွ
သမၺာန္ခတ္ေတာ႔မယ္ … "
" ကိုေဗဒါေရ … အဲ႔လိုဆိုလည္း … ဟင္းစားေလးရေအာင္ရွာခဲ႔ပါဦးေတာ္
ဒီေန႔ဆန္လည္းကုန္ၿပီ ခုတစ္ခါခ်က္ပဲရိွေတာ႔တယ္ ေနာက္ၿပီး မနက္ျဖန္ေစ်းကိုဆန္သြားဝယ္ဖို႔ ေငြလည္းလိုတယ္ေတာ္ေရ "
" ေအးပါကြာ … က်ဳပ္လည္းႀကိဳးစားရွာေနပါတယ္ … ရရစားစားဘဝက
မလြယ္ပါလားကြာ … စိတ္မပူပါနဲ႔ ဘုရားပြဲရိွေတာ႔ သမၺာန္ခေလးရဦးမွာ
ပါ … ဒါေပမဲ႔ သမီးေလးကို ဘုရားပြဲမလႊတ္နဲ႔ေနာ္ … သမၺာန္လည္း
မခတ္ခိုင္းနဲ႔ … "
" စိတ္ခ်စမ္းပါ ကိုေဗဒါရယ္ … ေတာ္မွာေနက်ေတြက်ဳပ္သိပါတယ္ "

ကိုေဗဒါသည္ မသင္းၾကည္အား မွာၾကားစရာရိွသည္မ်ားကိုမွာၾကားကာ
ငါးဖမ္းထြက္သြားေလေတာ႔သည္။မယဥ္ေထြးသည္လည္းဆိတ္ေက်ာင္း
သြားရာမွ ျပန္မေရာက္ေသး။တဲစု၌ မသင္းၾကည္တစ္ေယာက္သာ
ထမင္းခ်က္ရင္းက်န္ရစ္ေလေတာ႔သည္။

" တဲရွင္တို႔ … တဲရွင္တို႔ … "
" ဘယ္သူေတြလဲေတာ္ … "

တဲေရွ႕မွလွမ္းေခၚသံၾကား၍ မသင္းၾကည္တစ္ေယာက္ လက္တစ္ဖက္မွ
ေယာင္းမကိုကိုင္ကာ တစ္ဖက္မွလက္ႏွီးစုတ္ကိုင္လ်က္ ထြက္လာေလသည္။တဲေရွ႕သို႔ေရာက္ေသာ္ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာကာ
ႏွစ္လိုဖြယ္စကားေျပာတတ္ေသာ အမ်ိဳးသမီးငါးဦးကို ေတြ႔ရေလသည္။

" အစ္မေလးတို႔ ဘာကိစၥရိွလို႔ပါလဲရွင္ "
" ဒီလိုပါ အရီးရယ္ ကြၽန္မတို႔ နတ္စုန္းေပၚဘုရားပြဲကိုသြားခ်င္လို႔ သမၺာန္
လာငွားတာပါ … တျခားေနရာမွာလည္း ရွာမေတြ႔လို႔ပါ … "
" အစ္မေလးတို႔ရယ္ … က်ဳပ္မွာ သမၺာန္ေတာ႔ရိွပါရဲ႕ … ခတ္ပို႔ဖို႔ရာ
လူမရိွဘူး … "
" အရီးလိိုက္ပို႔လို႔ေကာမရဘူးလားရွင္ "

ထိုသို႔ အမ်ိဳးသမီးငါးဦးႏွင္႔မသင္းၾကည္ အျပန္အလွန္စကားေျပာေနခိုက္
မယဥ္ေထြးဆိတ္ေက်ာင္းရာမွ ျပန္ေရာက္လာေလသည္။

" အေမ … ဧည္႔သည္ေတြေရာက္ေနတာလား "
" ဟုတ္တယ္သမီးေရ … နတ္စုန္းေပၚပြဲကိုသြားခ်င္လို႔တဲ႔ … သမီးအေဖက
ငါးဖမ္းထြက္သြားတယ္ေလ … ပုိ႔မယ္႔လူမရိွတာေကာသမီးေရ … "

ထိုအခါ မယဥ္ေထြးသည္ တဲေလးထဲသို႔ဝင္သြားၿပီးဆန္အိုးအားလွပ္ၾကည္႔
ေလ၏။ဘုရားစဥ္ေအာက္မွ ပိုက္ဆံထားတတ္ေသာ ေဆးလိပ္ခြက္ေလး အားၾကည္႔၏။ထို႔ေနာက္ ခပ္သုတ္သုတ္ျပန္ထြက္လာေလသည္။

" အေမ … အစ္မေလးတို႔ကို သမီးလိုက္ပို႔လိုက္မယ္ေလ … သမီး
သမၺာန္ေကာင္းေကာင္းခတ္ႏိုင္ပါတယ္ … သမီးတို႔သြားေနက်ေနရာေတြပဲ
ေလေနာ္အေမ … "
" အမေလး သမီးရယ္ … သမီးအေဖသိရင္ အေမနဲ႔ရန္ျဖစ္ေနရပါဦးမယ္
မသြားပါနဲ႔ … သမီးရယ္ "

မသင္းၾကည္သည္ မယဥ္ေထြး၏စကားကုိၾကားေသာ္ လြန္စြာမွထိတ္လန္႔
သြားကာ မသြားရန္တားျမစ္ေလသည္။ထိုအခါ မယဥ္ေထြးမ်က္ႏွာသည္
ညိဳးငယ္ကာ မိခင္ျဖစ္သူမသင္းၾကည္၏ မ်က္လံုးကိုစူးစုိက္ၾကည္႔လ်က္
မ်က္ရည္ဝဲကာ

" အေမရယ္ … ဆန္အိုးထဲမွာဆန္ကုန္ေနၿပီ … ဟင္းစားဝယ္ဖို႔ေတာင္
ပိုက္ဆံမရိွေတာ႔ဘူးမလား အေမရယ္ … သမီးအစ္မေလးတို႔ကို
လိုက္ပို႔ပါရေစ … အေမတို႔ပင္ပန္းဆင္းရဲေနတာ သမီးစိတ္မေကာင္း
လို႔ပါအေမရယ္ … သမီးကိုသြားပို႔ခြင္႔ျပဳပါ … "
" သမီးေလးရယ္ … အီးဟီးဟီး … "

မသင္းၾကည္သည္ သမီးေလး၏သိတတ္မႈအေပၚဝမ္းသာဝမ္းနည္းျဖစ္ကာ
ငိုေႂကြးမိေတာ႔သည္။ထိုအခါ အမ်ိဳးသမီးငါးဦးမွ မသင္းၾကည္အား

" အရီးသမီးေလးကိုစိတ္ခ်ပါရွင္ သမၺာန္ခ ပိုပိုသာသာေလးေပးၿပီးေခၚ
သြားပါ႔မယ္ … "

မယဥ္ေထြးသည္ ေဆာင္းထားေသာခေမာက္ေလးအား ႀကိဳးေသခ်ာျပန္
ခ်ည္လိုက္ကာ အမ်ိဳးသမီးငါးဦး၏ ေရွ႕မွဦးေဆာင္ထြက္သြားခဲ႔ေတာ႔သည္။
အမ်ိဳးသမီးငါးဦးသည္ကား မယဥ္ေထြးေနာက္မွ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးလိုက္ပါ
လ်က္။

ဆည္စပ္တြင္သမၺာန္ေလးတစ္စီးစတင္ထြက္ခြာေနေလၿပီ။၎ေလွကေလး
၏ဦးတည္ရာကား သိမ္ပ်က္ႀကီးကူးတို႔ဆိပ္သို႔။ၾကာပန္းေလးမ်ားသည္
မယဥ္ေထြးအားလက္ျပႏူတ္ခြန္းဆက္ေနသေယာင္။ေရေပၚ၌ လႈပ္လီလူပ္လဲ႔။ထိုသို႔တျဖည္းျဖည္းေလွာ္ခတ္ရင္း သိမ္ပ်က္ႀကီးကူးတို႔
ဆိပ္သို႔မေရာက္မွီ ေရလယ္ေကာင္တြင္ သမၺာန္ေလးေရာက္ရိွေနေပသည္
ထိုအခါအမ်ိဳးသမီးမ်ားထဲမွ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူဟု ယူဆရသူသည္
မယဥ္ေထြးအားလက္တို႔ကာ

" ညီမေလး … ဒါက ကူးတို႔ခပါ … ညီမေလးမိဘႏွစ္ပါးကိုဒီအထုပ္ေလး
ေပးခဲ႔ပါ … ညီမေလး လူ႔ဘဝသက္တမ္းေစ႔ပါၿပီ … ဒါေၾကာင္႔အစ္မတို႔က
နတ္စုန္းေပၚဘုရားပြဲကုိလာရင္း တစ္ခါတည္းေခၚလိုက္တာပါ …
အစ္မတို႔ … ဟိုးသိမ္ပ်က္ႀကီးထဲက ေစာင္႔ေနမယ္ … ညီမေလးဆက္ဆက္လာခဲ႔ေနာ္ " ဟုေျပာရင္းညာလက္မွ သိမ္ပ်က္ႀကီး
ကူးတို႔ဆိပ္ကိုညႊန္ျပလ်က္ သမၺာန္ေပၚတြင္လိုက္ပါလာေသာ အမ်ိဳးသမီးငါးဦးလံုးသည္ေျမသားတစ္ေနရာမွမရိွေသာေရလယ္ေကာင္၌
မယဥ္ေထြး၏ေရွ႕မွအလိုလိုေပ်ာက္ခ်င္းမလွေပ်ာက္သြားၾကေတာ႔သည္။
မယဥ္ေထြးသည္သမၺာန္ေပၚမွ သိမ္ပ်က္ႀကီးသို႔လွမ္းၾကည္႔ရာ အမ်ိဳးသမီး
ငါးဦးသည္ လက္ယပ္ေခၚေနေလ၏။ၿပီးေနာက္ျပန္ေပ်ာက္သြားေတာ႔သည္။
မယဥ္ေထြးသည္ကားႏွလံုးေသြးရပ္လုမတတ္။အသက္ရွဴဖို႔ပင္ေခတၱေမ႔သြားကာ ေရလယ္ေကာင္တြင္သမၺာန္ကိုမေလွာ္ခတ္ပဲရပ္တန္႔ေနမိေတာ႔
သည္။အတန္ၾကာမွ်သမၺာန္ေပၚ၌ ေတြေဝေနရင္း ဘဝေဟာင္းမွ
အစ္မေတာ္သူမ်ားထံ လူ႔ဘဝကိုလာလည္ဖို႔ခြင္႔ေတာင္းပံု ခြင္႔ျပဳလိုက္ပံုတို႔
ကို တရိပ္ရိပ္ ျမင္ေယာင္အမွတ္ရေခ်ေတာ႔သည္။

" ငါအရင္ဆံုး အေမတို႔ဆီျပန္ရမယ္ … "

မယဥ္ေထြးသည္ လူ႔ဘဝမွ မိဘမ်ားဆီ အရင္ျပန္ကာ သံေယာဇဥ္ျဖတ္
ဖို႔စီစဥ္ေလေတာ႔သည္။

ဆည္ေရျပင္သည္ ၿငိမ္သက္လ်က္။မယဥ္ေထြးသည္သမၺာန္အားဆည္စပ္
သို႔ေရာက္ေအာင္ ေလွာ္ခတ္လာလိုက္သည္။ၿပီးေနာက္ ဆည္တဲစုမွ
မိခင္ထံသြားကာ ဤသို႔ဆို၏။

" အေမ … အေဖျပန္မေရာက္ေသးဘူးလား "
" ခဏေနေလာက္ဆို ျပန္လာေတာ႔မွာပါသမီးရဲ႕ … ဘာလို႔လဲ
သမၺာန္ခတ္တာ အဆင္မေျပခဲ႔ဘူးလား "
" သမီးေျပာတာကိုေသခ်ာနားေထာင္ပါအေမ … "
" အေမ … ဒီေန႔ဘယ္သြားစရာရိွေသးလဲ …"
" ေစ်းဝယ္ဦးမယ္သမီး အဲ႔ဒါပဲသြားစရာရိွတယ္ … "
" ဒါဆို … အေဖေကာ … အေမေကာ … ဒီေန႔ေန႔လည္ ၁၂နာရီ
နတ္စုန္းေပၚရြာဦးေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းထိုးသံမၾကားခင္အမွီ
ျပန္လာေပးပါေနာ္ "
" ေအးပါသမီးေလးရယ္ "
" သမီးနားလိုက္ဦးမယ္ေနာ္ … "

သားအမိႏွစ္ေယာက္စကားေျပာၿပီး မယဥ္ေထြးသည္ တဲငယ္ထဲရိွ သူမအခန္းေလးသို႔ဝင္သြားေလသည္။ကြမ္းတစ္ယာညက္ခန္႔ၾကာေသာ္
ကိုေဗဒါ ငါးဖမ္းရာမွျပန္လာေလသည္။

" မသင္းၾကည္ေရ … ဒီေန႔ကံေကာင္းတာပဲေဟ႔ … ဟင္းစားအျပင္
ေရာင္းဖို႔လည္းပိုဖမ္းမိခဲ႔ေသးတယ္ … ဒါနဲ႔ သမီးေလးေရာ … ျပန္မေရာက္
ေသးဘူးလားဟ … "
" ေရာက္ပါရဲ႕ေတာ္ေရ … ခုေလးတင္ခဏနားဦးမယ္ဆိုၿပီးအခန္းထဲဝင္သြားတယ္ေလ"

ထိုအခါ ကိုေဗဒါသည္ မသင္းၾကည္အားေစ်းသို႔လိုက္ပို႔ေလသည္။သို႔ေသာ္
မသင္းၾကည္မွာ ဂဏွာမၿငိမ္ အလြန္လ်င္ျမန္စြာ ေစ်းဝယ္ျခမ္းၿပီး ျပန္ခဲ႔ေလ
သည္။ထို႔ေၾကာင္႔ ကိုေဗဒါသည္ အံ႔အားသင္႔ကာ အက်ိဳးအေၾကာင္းေမး
ျမန္းေသာ္ သမီးေလးကမွာထား၍ အလ်င္အျမန္ဝယ္ၿပီးျပန္လိုေၾကာင္း
ေျပာေလသည္။ကိုေဗဒါလည္းဆက္ေမးမေနေတာ႔ဘဲ နတ္စုန္းေပၚရြာဦး
ေက်ာင္းမွ ေခါင္းေလာင္းမထိုးမွီအိမ္ေရာက္ေအာင္ျပန္ေတာ႔သည္။အိမ္သို႔
ေရာက္ေသာ္ သမီးေလးအခန္းတြင္းသို႔ မိဘႏွစ္ပါးလံုးဒုန္းစိုင္းေျပးဝင္
ၾကေလသည္။အခန္းသို႔ေရာက္ေသာ္ မယဥ္ေထြးသည္ တည္ၾကည္စြာ
ဘုရားရိွခိုးကန္ေတာ႔ေန၏။ၿပီးေနာက္ မိဘႏွစ္ပါးကိုကန္ေတာ႔ျပန္၏။
သမီး၏ထူးဆန္းေသာအျပဳအမူမ်ားေၾကာင္႔ ကိုေဗဒါတို႔ ေၾကာင္အမ္းေနမိ
ေလသည္။

" အေဖ … အေမ … ဒီအထုပ္ေလးကိုအခုျဖည္မၾကည္႔ပါနဲ႔ဦး …
သမီးအရမ္းအိပ္ခ်င္ေနလို႔ …  သမီးအိပ္ေပ်ာ္သြားမွ ျဖည္ၾကည္႔ပါ … သမီးအခုအိပ္ေတာ႔မယ္ေနာ္ … "

မယဥ္ေထြးသည္ ထိုသို႔ေျပာရင္း ကုတင္ေပၚလဲေလ်ာင္းအိပ္စက္လိုက္ေလ
ေတာ႔သည္။ထိုအိပ္စက္ျခင္းသည္ထာဝရလမ္းခြဲတစ္ခုျဖစ္သည္ကို
မိဘႏွစ္ပါးမွာမသိေခ်။အတန္ၾကာေသာ္နတ္စုန္းေပၚရြာမွေခါင္းေလာင္းထိုးသံကိုကိုေဗဒါတို႔ပီျပင္စြာၾကားလိုက္ရသည္။ထို႔ေနာက္သမီးေလးအိပ္သြား
ၿပီအထင္ႏွင္႔ ကိုေဗဒါတို႔ တဲေရွ႕သို႔ျပန္ထြက္ခဲ႔သည္။မသင္းၾကည္သည္ မယဥ္ေထြးသမၺာန္ခတ္လိုက္သြားျခင္းကိုကိုေဗဒါအားမေျပာရဲေပ။သို႔ရာ
တြင္ ကိုေဗဒါမွ သမီးေပးေသာအထုပ္အား ျဖည္ၾကည္႔ခ်ိန္တြင္ ေရႊဒဂၤါးျပားမ်ားေတြ႕ရေလသည္။ကိုေဗဒါသည္ အ႔ံအားသင္႔လ်က္ မသင္းၾကည္ကို ေမးျမန္းေတာ႔သည္။

" မသင္းၾကည္ … ဒါ … ဒါ … ေရႊဒဂၤါးေတြ … "
" ………………………… "

မသင္းၾကည္ထံမွ စကားသံစိုးစဥ္းမွ်မၾကားရေတာ႔ေခ်။ကိုေဗဒါသည္
သမီးအခန္းထဲသို႔ ေရႊဒဂၤါးထုပ္ေလးကိုင္ကာ ေျပးဝင္သြားေလသည္။

" သမီး … သမီး … ဒီေရႊဒဂၤါးေတြကဘယ္လို … သမီး … ထပါဦးသမီး "

မသင္းၾကည္သည္ ကိုေဗဒါ၏အသံကိုၾကားေသာ္ သမီးအခန္းသို႔အူယား
ဖားယား ေျပးဝင္သြားေတာ႔သည္။မယဥ္ေထြးကိုမိဘႏွစ္ပါးမွေထြးေပြ႕
လႈပ္ႏိူးေသာ္လည္းေျခဖ်ားလက္ဖ်ားေအးစက္လ်က္။ကိုေဗဒါတို႔
ရင္ထဲတြင္မီးက်ီးခဲထည္႔ထားသကဲ႔သ္ို႔ပူေလာင္ျပင္းျပေနေတာ႔သည္။

" ဒါ … ဒါဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ … မျဖစ္ႏိုင္ဘူး … မျဖစ္ႏိုင္ဘူး "
" သမီး …  သမီးေလး … ထပါဦး … သမီးေလးရယ္ … အီးဟီးဟီး … "

သမီးေလးေသဆံုးသြားျခင္းအေပၚမိဘႏွစ္ပါးစလံုးမခ်င္႔မရဲ။
လက္လည္းမခံႏိုင္ေခ်။ငိုေႂကြးျမည္တမ္းလ်က္။

" မသင္းၾကည္ … က်ဳပ္မရိွတုန္း ဘယ္သူေတြလာေသးလဲ … အိမ္ကို
ဘယ္သူေတြလာေသးလဲ "
" ေျပာပါ႔မယ္ကိုေဗဒါရယ္ … က်ဳပ္အမွားေတြပါ … ဒီေန႔ေတာ္ငါးဖမ္းထြက္
တုန္း မိန္းကေလးငါးေယာက္ေရာက္လာတယ္ နတ္စုန္းေပၚဘုရားပြဲ သြားခ်င္တယ္ဆိုၿပီး … သမၺာန္လာငွားတယ္ … အီးဟီးဟီး …
သမီးေလးက ဆန္မရိွတာေတြ႔ၿပီး သူတို႔နဲ႔ သိမ္ပ်က္ႀကီးကူးတို႔ဆိပ္ကို
လိုက္သြားတယ္ … က်ဳပ္တားေပမဲ႔မရဘူး … ျပန္လာေတာ႔ … ျပန္လာ
ေတာ႔ …အထုပ္ေလးပါလာၿပီး ခုလိုျဖစ္ပ်က္ကုန္တာပါပဲရွင္ "
" သမၺာန္လာေခၚရင္ မထည္႔နဲ႔လို႔ အတန္တန္မွာထားရက္နဲ႔ဟာ … "

ကိုေဗဒါႏွင္႔မသင္းၾကည္တို႔ႏွစ္ဦးစလံုး ယူႀကံဳးမရ။သူတို႔အတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ ရတနာတစ္ပါးဆံုးရံူးသြားရၿပီမဟုတ္ပါလား။
ညေနေစာင္းေသာအခါတြင္မူမယဥ္ေထြး၏အေလာင္းအား ဆည္တဲစုမွ လူအနည္းငယ္ႏွင္႔ျမဳပ္ႏွံသၿဂိဳလ္လိုက္ၾကေတာ႔သည္။ညေနဆည္းဆာ
ေအာက္ရိွဆည္ေရျပင္ေပၚမွၾကာပန္းေလးမ်ားသည္ ကိုေဗဒါတို႔အား မည္သူ႔ကို လြမ္းေနပါသနည္းဟု ေမးေနသကဲ႔သို႔ပင္။ရင္တြင္းေဝဒနာမ်ား
ကားေျဖရခက္လွေပ၏။
…………………………………………………………………………
နတ္စုန္းေပၚရြာတြင္ ဘုရားပြဲကား မၿပီးေသး။ထိုပြဲေတာ္ရာသီတြင္ထူးဆန္း
စြာေသဆံုးသြားေသာ မယဥ္ေထြး၏သတင္းသည္လည္း အလြန္ေမႊးေနေခ်
၏။

" အဲ႔ဒါ သိမ္ပ်က္ႀကီးက ဥစၥာေစာင္႔ေတြလာေခၚၿပီးလိပ္ျပာႏူတ္တာေနမွာ"
" ေၾကာက္စရာႀကီးေတာ္ … လိုက္ရဲေပါင္က်ဳပ္ေတာ႔ … "

နတ္စုန္းေပၚရြာခံမ်ားသည္တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္စကားမ်ားေျပာၾကကုန္၏။သိမ္ပ်က္ႀကီး၏ရာဇဝင္ကားမယဥ္ေထြးေၾကာင္႔တစ္ဖန္ႏိုးထကာ အသက္ဝင္လာေခ်ေတာ႔သည္။
…………………………………………………………………………
ေကာင္းေက်ာ္ ဟူေသာနတ္စုန္းေပၚရြာ၏ လူမိုက္အိုးသည္ နတ္စုန္းေပၚ ပြဲြဲတြင္ေပ်ာ္ပါးခ်င္၍မိခင္အိုေဒၚခင္ရီအေၾကာ္ေရာင္းရေသာေခြ်းနဲစာေလးမ်ားကို အရက္မ်ားအလြန္အကြၽံေသာက္သံုးကာ အကုသိုလ္ႀကီးမားစြာ ေတာင္းယူေနေလ၏။ေလျဖတ္ေနေသာဖခင္ဦးေကာင္းစံကိုလည္းညွာတာ ရေကာင္းမွန္းမသိ။ထည္႔မတြက္။သူ႔အတြက္သာၾကည္႔ေသာ တစ္ဘို႔တည္း
သမား လူ႔ငႏြားစစ္စစ္ေပတည္း။

" အေမ … အေမ … က်ဳပ္ပြဲသြားမလို႔ … ေအ႔ … ပိုက္ဆံ … ပိုက္ဆံေပး
ခုေပးဗ်ာ … ေအ႔ … "
" သားရယ္ … အေမ႔ဆီ ပိုက္ဆံမရိွပါဘူးကြယ္ … မနက္ကသားကို
ေပးလိုက္တာ … အကုန္ပါပဲ … "
" ဟာဗ်ာ … ေတာ္ေတာ္နားၿငီးတာပဲ … က်ဳပ္တက္ရွာမွာ … "
" သားရယ္ … အေမ႔ကိုအဲ႔လိုစကားေတြမသံုးပါနဲ႔ကြယ္ … အေမကခံႏိုင္
ေပမဲ႔ … သားကံႀကီးထိုက္မွာစိုးလို႔ပါကြယ္ … "
" ထိုက္ထိုက္ဗ်ာ … ဘာျဖစ္ျဖစ္ … က်ဳပ္လိုတဲ႔ပိုက္ဆံမွမေပးတာ "

ေကာင္းေက်ာ္သည္ ဝုန္းဒိုင္းက်ဲကာ ဒယိမ္းဒယိုင္ႏွင္႔စုတ္ခ်ာေသာ အိမ္ေလးေပၚသို႔တက္သြားေလသည္။ထို႔ေနာက္ ေလျဖတ္ေနေသာ ဖခင္၏အခန္းတြင္းသို႔ဝင္ကာ ပိုက္ဆံကိုရွာေလ၏။ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္
ေလျဖတ္၍ စကားမေျပာႏိုင္ေသာ ဖခင္ကိုတြန္းဖယ္ကာ အိပ္ယာခင္း
ေအာက္ကိုရွာေသာ္ ပိုက္ဆံတစ္ခ်ိဳ႕ကိုေတြ႔ရေလသည္။ဖခင္ႀကီးသည္
ကား မယူနဲ႔လည္းမေျပာႏိုင္။လက္မ်ားေျခမ်ားသည္လည္းလူပ္မရ။
သားဆိုးသားမိုက္ေၾကာင္႔ဝမ္းနည္းမ်က္ရည္မ်ားသြင္သြင္က်လ်က္သာ။

" အြမ္း … အြမ္း … "

စကားမေျပာႏိုင္၍ အားစိုက္ထုတ္ၿပီး ဦးေကာင္းစံ၏ႏူတ္မွထြက္လာေသာ
အသံ။ထိုအသံကိုေဒၚခင္ရီၾကားေသာ္ အိမ္ေပၚသို႔ မ်က္ရည္မ်ားျဖင္႔
အေျပးေလးတက္လာခဲ႔ေလသည္။

"သား … ေကာင္းေက်ာ္ … အဲ႔ဒါသားအေဖေဆးဖိုးေလးပါကြယ္ …
ဒါေလးေတာ႔ ခ်န္ထားပါသားရယ္ … အေမေတာင္းပန္ပါတယ္ … "
" ဘာ … ေဆးဖိုးဟုတ္လား … မေပ်ာက္မဲ႔အတူတူကုမေနနဲ႔ … ေသပါေစေတာ႔ … ေဆးကုတာလည္း က်ဳပ္တစ္သက္ရိွေတာ႔မယ္ …
ဒီပိုက္ဆံနဲ႔ အရက္နဲ႔အျမည္းကိုတစ္ဝႀကီးေသာက္ၿပီးႏွပ္ေနဦးမွာ …
ဟားဟားဟား … "

ေကာင္းေက်ာ္သည္တားမရဆီးမရ ဖခင္၏ေဆးဖိုးကိုယူကာ ရြာထဲသို႔
ထြက္သြားေလ၏။မိခင္ေဒၚခင္ရီသည္ ဝမ္းနည္းမဆံုး ခင္ပြန္းသည္ ဦးေကာင္းစံကိုၾကည္႔ကာ မ်က္ရည္မ်ားထိန္းမရ ေရွးဘဝက မည္သည္႔အကုသိုလ္ေၾကာင္႔သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံကံဆိုးရသနည္းဟု ကံကိုသာအျပစ္ဖို႔ရင္း ထြက္သြားေသာသား၏ေက်ာျပင္ကိုေငးလ်က္
ႏူတ္မွ

" ဒီလိုသားဆိုးမ်ိဳးကိုကြယ္ … မယဥ္ေထြးလာဆံုးမလွည္႔ပါ … ျမင္လွည္႔ပါ
ဦး " ဟု ေျပာမိေတာ႔သည္။

" ေဟ႔ေကာင္ … လူေမာင္ … ဒီမွာပိုက္ဆံရလာၿပီ … အရက္ႏွစ္လံုးနဲ႔ၾကက္ေၾကာ္တစ္ေကာင္ဝယ္ခဲ႔ကြာ … "
" ဟုတ္ကဲ႔ ကိုေကာင္းေက်ာ္ … ဒါေပမဲ႔ … နတ္စုန္းေပၚပြဲရိွေတာ႔
တစ္ရြာလံုးဆူညံေနတာ ေအးေအးေဆးေဆးဘယ္မွာသြားေသာက္မလဲဗ်"

လူေမာင္ေျပာစကားေၾကာင္႔ ေကာင္းေက်ာ္၏အရက္ခိုးေဝေနေသာ
ဦးေႏွာက္သည္ ခဏမွ်စဥ္းစားကာ

" မင္းကလည္း အ ရန္ေကာကြာ … တစ္ႏွစ္တစ္ခါေပၚလာတဲ႔ သိမ္ပ်က္ႀကီးရိွေနတာပဲ … အဲ႔မွာဘယ္သူမွ မရိွဘူး နားေအးလြန္းလို႔
ခဲေတာင္ခဲသြားဦးမယ္ … ဟားဟားဟားဟား "
" ဟာ … ကိုေကာင္းေက်ာ္ကလည္း အဲ႔သိမ္ပ်က္ႀကီးမွာက ဥစၥာေစာင္႔
ေတြရိွတယ္လို႔ ေျပာတယ္ဗ် … ၿပီးေတာ႔ တစ္ေလာကမွ ေသထားတဲ႔
မယဥ္ေထြးသတင္းကလည္းရိွေသး …  က်ဳပ္မလိုက္ရဲဘူးဗ်ာ "
" ေအး … လူေမာင္ … မင္းမလိုက္ခ်င္ေနခဲ႔ … ငါကေတာ႔သြားမွာပဲ …
အရက္နဲ႔အျမည္းသာငါ႔ကိုဝယ္ေပးလိုက္ … ငေၾကာက္ႀကီးေရ …
ဟားဟားဟား  "

လူေမာင္သည္ သိမ္ပ်က္ႀကီးသို႔မလိုက္ရဲ၍ေနခဲ႔၏။ေကာင္းေက်ာ္သည္
အရက္ပုလင္းကို တစ္လံုးလက္ကစြဲ တစ္လံုးကိုခါးၾကားထိုးကာ
ပုဆိုးက္ုိခါးေတာင္းက်ိဳက္လ်က္ က်န္လက္တစ္ဖက္က အျမည္းကိုကိုင္
ၿပီး ရြာထဲမွ သိမ္ပ်က္ႀကီးဘက္သို႔ သိုင္းကြက္နင္းကာ ထြက္ခြာေလ၏။
အခ်ိန္ကား ေမွာင္ရီပ်ိဳးစ ႏြားရိုင္းသြင္းခ်ိန္ေပတည္း။ေကာင္းေက်ာ္တစ္
ေယာက္ မူးမူးျဖင္႔ေလွ်ာက္လာရာ သိမ္ပ်က္ႀကီးသို႔ေရာက္ေလၿပီ။ေခြး
တစ္ေကာင္ေၾကာင္တစ္ၿမီးမွမရိွ လူသူေလးပါးကင္းရွင္းလ်က္ သူ၏
အႀကိဳက္ ယမကာဇာတ္ကို ခင္းေခ်ေတာ႔သည္။အရက္ေသာက္ဖန္မ်ား
လာေသာအခါေကာင္းေက်ာ္သည္ ေခါင္းမေထာင္ႏိုင္ေတာ႔ ထိုသိမ္ပ်က္
ႀကီးတြင္ အမူးလြန္ၿပီးအိပ္ေပ်ာ္ေနေတာ႔သည္။ညသည္နက္၍လာေလၿပီ။

" ငမိုက္သား … ေကာင္းေက်ာ္ … မိဘကိုေစာ္ကားတဲ႔အတြက္
သိမ္ပ်က္ႀကီးမွာရိွတဲ႔ အေစာင္႔အေရွာက္အေပါင္းကို အယံုအၾကည္မဲ႔စြာ
ေစာ္ကားတဲ႔အတြက္ နင္ျပန္ခံစားေစရမယ္ … ေတာက္ … "

ေကာင္းေက်ာ္သည္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏ မာန္ပါလွေသာ ႀကိမ္းဝါး
သံကိုၾကားေသာ္လည္းမ်က္လံုးမဖြင္႔ႏိုင္။အိပ္မက္ဟုမွတ္ယူကာျပန္အိပ္
ေနျပန္သည္။တစ္ခဏအၾကာတြင္သူ၏ဘယ္ေျခေထာက္ေပၚသို႔ တစ္စုံတစ္ရာတက္လာသည္ဟု ခံစားရကာ ယားယံ၍ ညာေျချဖင္႔
ကုတ္လိုက္ရာ

" အား … "

ေႁမြေပြးတစ္ေကာင္သည္ ေကာင္းေက်ာ္အား ေပါက္လိုက္ျခင္းပင္။ေကာင္း
ေက်ာ္ေအာ္သံအား အိပ္ေမာက်ေနေသာ ရြာမွ မည္သူမွ်မၾကား။ေကာင္း
ေက်ာ္သည္ကား ထိုသိမ္ပ်က္ႀကီး၌ပင္ အသက္ထြက္သြားေတာ႔၏။
မနက္လင္းေသာ္ လူေမာင္သည္ ေကာင္းေက်ာ္အားရွာမေတြ႔၍  သိမ္ပ်က္
ႀကီးသို႔လိုက္သြားရာ ေသဆံုးေနေသာေကာင္းေက်ာ္အေလာင္းကိုေတြ႔ရ
ေလေတာ႔သည္။ထိုသတင္းသည္ ရြာထဲတြင္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း
ျဖစ္ကာ သိမ္ပ်က္ႀကီးကို ပိုမိုစိတ္ဝင္စားၾကကုန္၏။တေပါင္းလသည္
နတ္စုန္းေပၚရြာကို မင္းမူလ်က္ေကာင္းတုန္းသာ။
…………………………………………………………………………
သိမ္ပ်က္ႀကီး၏အေစာင္႔အေရွာက္ႀကီးမားပံုကိုလူေျပာမ်ားလာသကဲ႔သို႔
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မ်ားမွာလည္း ေကာင္းေက်ာ္၏အျဖစ္ကို သင္ခန္းစာယူကာ မိဘကိုရိုေသၿပီးငါးပါးသီလကိုအတတ္ႏိုင္ဆံုးထိန္းသိမ္းလာၾကသည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ားနဲ႔မတူပဲ သင္းကြဲေသာ စုန္းျပဴးလူမ်ားသည္ အရပ္တိုင္း ေနရာတိုင္းတြင္ရိွစၿမဲ။ငေနာင္သည္နတ္စုန္းေပၚရြာ၏သမၺာန္ခတ္သူတစ္ဦး
ျဖစ္ကာမိဘႏွစ္ပါးလံုးမရိွေတာ႔ေပ။အရက္ေသာက္ကာေလာင္းကစား
လည္းျပဳတတ္ၿပီးမိန္းမရူပ္သူလည္းျဖစ္ေလသည္။

" ထီြ … ေဟ႔ေကာင္ရ … ေကာင္းေက်ာ္ေသတာ သူ႔ဘာသာေႁမြေပါတဲ႔
ေတာကို သြားအိပ္လို႔ေသတာ … ဘာသိမ္ပ်က္ႀကီးနဲ႔မွမဆိုင္ဘူး
အဲ႔ဒီ႔ေနရာကို အယံုအၾကည္လည္းမရိွဘူး … ဥစၥာေစာင္႔ဆိုတာ
အရမ္းေခ်ာဆိုပဲ … ဟားဟားဟား … ငေနာင္ဆိုတဲ႔ငါနဲ႔
ေတြ႔လိုက္ခ်င္တာ … "
" ငေနာင္ … မင္းကေတာ႔ဘာမွကိုမလန္႔တတ္တာ … ငါေတာ႔
ေၾကာက္မိသားကြ "

အခ်ိန္သည္ ညေန ၆နာရီခန္႔ျဖစ္ၿပီး ငေနာင္ႏွင္႔ဖိုးဇ တစ္ဖက္ရြာမွ ၾကက္တိုက္ျပန္လာရင္း သမၺာန္ေပၚသို႔မတက္ခင္တြင္ သိမ္ပ်က္ႀကီး အေၾကာင္းေျပာေနၾကျခင္းပင္။ထိုအခိုက္ေခ်ာေမာလွပသည္႔ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ေရာက္လာကာနတ္စုန္းေပၚရြာသို႔သြားလိုသည္ဟုဆို၏။
ငေနာင္သည္လည္း နတ္စုန္းေပၚသို႔ျပန္မည္ျဖစ္ရာ ေလွေပၚတက္ရန္ မိန္းကေလးအားေျပာၾကားေလ၏။ထို႔ေနာက္သမၺာန္ကိုေျဖးညင္းစြာ စတင္ေလွာ္ခတ္ေလေတာ႔သည္။ငေနာင္ႏွင္႔ဖိုးဇသည္ ထန္းရည္မူးၿပီး ရီေဝေဝျဖစ္ေနၾကရာ ငေနာင္သည္ မိန္းကေလးအား ရိသဲ႔သဲ႔စကား ဆိုေခ်၏။ထို႔ေနာက္ လက္ကိုဖမ္းဆြဲရာေလွေပၚ၌ပင္ ထိုမိန္းမလွေလး ေပ်ာက္သြားေတာ႔သည္။

" ငေနာင္ … သူ … သူ … သူဘယ္ေရာက္သြားတာလဲ "
" မသိဘူးဖိုးဇ … ငါတို႔ေရွ႕တင္ေပ်ာက္ … ေပ်ာက္ … ေပ်ာက္…
ေပ်ာက္သြားတာ … "

မူးေနေသာ ထန္းရည္၏ဂုဏ္သတၱိမ်ားပင္ျပယ္ကုန္၏။ငေနာင္ႏွင္႔ဖိုးဇသည္
လည္း နတ္စုန္းေပၚသို႔ေရာက္ရန္သာ စိတ္ေစာေနေတာ႔သည္။ေရထဲမွ
ထြက္လာမည္လား။ေလွေပၚ၌လာထိုင္ေနမည္လား။သို႔ေလာသို႔ေလာ
အေတြးမ်ားျဖင္႔ ႏွစ္ေယာက္သားေၾကာက္ေနၾကကုန္၏။ထိုအခိုက္
သိမ္ပ်က္ႀကီးကူးတို႔ဆိပ္ကိုေက်ာ္ျဖတ္လာရာ သိမ္ပ်က္ႀကီး၌ ေပ်ာက္သြားေသာမိန္းကေလးကို ေတြ႔လိုက္ရေလေတာ႔သည္။သူမသည္ စက္ဆုပ္မုန္းတီး ေသာမ်က္လံုးမ်ား ခက္ထန္ေသာမ်က္ႏွာထားႏွင္႔ သိမ္ပ်က္ႀကီးအတြင္းမွခါးေထာက္ကာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ရယ္ေနေတာ႔
သည္။

" ဟား … ဟား … ဟား … "

အသံသည္ေရျပင္ကိုပဲ႔တင္ထပ္ကာတုန္လူပ္ဖြယ္ရာအတိ။ငေနာင္တို႔
သည္ ေခါင္းနဘမ္းမ်ားႀကီးကာ နတ္စုန္းေပၚသို႔ အလ်င္အျမန္ေလွာ္ခတ္
ၾကေတာ႔သည္။အတန္ၾကာ၍ နတ္စုန္းေပၚသို႔ေရာက္ေသာ္ လူခြဲၿပီး
အိမ္သို႔ကိုယ္စီျပန္ၾက၏။မနက္လင္းေသာ္ ငေနာင္သည္ သူ၏အိမ္ေရွ႕တြင္
မည္သည္႔ဒဏ္ရာမွမေတြ႔ရဘဲေသဆံုးေနေခ်ေတာ႔သည္။ထိုသတင္းကို
ဖိုးဇၾကားေသာ္ သူလည္းေသမည္ထင္ကာ အေၾကာက္လြန္ဒူးတုန္ေတာ႔၏
သို႔ရာတြင္ ဖိုးဇမေသခဲ႔ေပ။ထို႔အတြက္အကြၽတ္တရားရကာ ျပဳခဲ႔ေသာ မေကာင္းမႈမ်ားကိုစြန္႔၍နတ္စုန္းေပၚရြာဦးေက်ာင္းတြင္သကၤန္းစည္းကာ
သာသနာ႔ေဘာင္တြင္ ေအးခ်မ္းစြာေနထိုင္ေတာ႔သည္။နတ္စုန္းေပၚရြာ၌
ကေလးငယ္မ်ားကိုဆံုးမလွ်င္ မယဥ္ေထြးကိုတိုင္တည္၍ ေခ်ာ႔ေမာ႔ေျပာ
တတ္ၾက၏။နတ္စုန္းေပၚရြာႏွင္႔ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မ်ားတြင္လူဆိုးလူမိုက္မ်ား
ေလ်ာ႔ပါးသြားသည္မွာအမွန္။အေစာင္႔အေရွာက္ႀကီးေသာသိမ္ပ်က္ႀကီးကူးတို႔ဆိပ္သည္ကားအခ်ိန္ကာလေရြ႕လ်ားေသာ္္လည္းပ်က္ျပယ္မသြား။
နတ္စုန္းေပၚဘုရားပြဲေရာက္တိုင္းေရထဲမွေပၚလာၿပီးတည္ရိွၿမဲ။အေစာင္႔အေရွာက္ႀကီးၿမဲႀကီးလ်က္ပင္။
…………………………………………………………………………
ေမွာင္ရီပ်ိဳးေတာ႔မည္ျဖစ္သျဖင္႔ေဗာဓိကုန္းဆည္တဲစုမွလူအနည္းငယ္
ထြက္လာၿပီးသူ႔အားတဲစုသို႔ျပန္ရန္ေခ်ာ႔ေမာ႔ေခၚငင္ေနၾကသည္။သို႔ရာတြင္ သူသည္ျငင္းဆန္ၿမဲျငင္းဆန္ကာသည္းထန္စြာငိုေႂကြးလ်က္ထိုေနရာ
၌ပင္သတိလစ္ေမ႔ေမ်ာသြားေခ်ေတာ႔သည္။အေမွာင္ထုသည္ကား
အလံုးစံုေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တျဖည္းျဖည္း လႊမ္းၿခံဳဖံုးအုပ္လ်က္။

နတ္စုန္းေပၚရြာဦးေက်ာင္းမွ တံုးေမာင္းေခါက္သံကို ဆည္တဲစုမွ အတိုင္း
သားၾကားရေလသည္။အရုဏ္တက္ေလၿပီ။ထိုစဥ္မသင္းၾကည္ကိုေဗဒါ
မသိေအာင္ အိပ္ေနရာမွ ႏိုးထကာ ဆည္ေပၚရိွ စိန္ပန္းပင္ေအာက္တြင္ မိူင္ေတြစြာထိုင္ေန၏။မသင္းၾကည္သည္ေျဖးညင္းစြာတိုက္ခတ္၍ၾကားရ
ေသာ တေပါင္းလ၏ ေလသံကို သမီးယဥ္ေထြးအသံဟုထင္မွတ္မိ၏။

" သမီးေလးရယ္ … အေမ႔ကိုမလြမ္းဘူးလားကြယ္ … အေမသမီးကို
သိပ္သတိရတယ္ … ျပန္လာပါသမီးေလးရယ္ … ဒီတစ္ခါသမီး
ျပန္လာရင္ အေမကိုယ္တိုင္အေဖာ္လုပ္ၿပီး ၾကာပုတီးေလးေတြခ်ိဳးေပး
ပါ႔မယ္ … ၾကာပန္းေလးေတြပြင္႔ေနၿပီေလ … သမီးႀကိဳက္တဲ႔ၾကာပန္း
ေလးေတြပြင္႔ေနပါၿပီကြယ္ … သမီးကိုမေခၚသြားဘဲ အေမ႔ကိုေခၚသြား
ရင္သိပ္ေကာင္းမွာပါသမီးရယ္ … ေရႊဒဂၤါးေတြကိုအေမတို႔မမက္ပါဘူး
ကြယ္ … ေရႊဒဂၤါးေတြျပန္ယူသြားပါ … က်ဳပ္သမီးေလးကိုပဲျပန္ေပးၾကပါ
ျပန္ေပးၾကပါ … ျပန္ေပးၾကပါေတာ္ "

မသင္းၾကည္သည္ စိန္ပန္းပင္ေအာက္တြင္ သမီးေလးယဥ္ေထြးအား တမ္းတငိုရိူက္လ်က္။တစ္ဦးတည္းစကားေတြေျပာေနေခ်၏။မယဥ္ေထြး
ဆံုးပါးသြားခ်ိန္မွစ၍ အရူးတစ္ပိုင္းခံစားရကာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း စိန္ပန္းပင္
ေအာက္တြင္ သမီးကိုေမွ်ာ္၏။မိုးခ်ဳပ္လွ်င္ ဆည္တဲစုမွ ကိုေဗဒါႏွင္႔တံငါ
သည္အနည္းငယ္ စုေပါင္းကာ မသင္းၾကည္အား ေခ်ာ႔ေမာ႔ေခၚငင္ တတ္သည္။မသင္းၾကည္တစ္ေယာက္စိန္ပန္းပင္ကိုမွီရင္းေရရြတ္ေနသည္။

" ၾကာပန္းေလးေတြပြင္႔ေနၿပီ … သမီးေရ … "

ေဗာဓိကုန္းဆည္ႀကီးသည္တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လ်က္။အရာရာတိုင္း
သည္ေျပာင္းလဲေနတတ္ေသာ္လည္းမိခင္တစ္ေယာက္၏ေမတၲာတရား
သည္ကားကမ႓ာတည္သေရြ႕ရွင္သန္ေနပါလိမ္႔ဦးမည္။

                                           ထာဝရေလးစားစြာျဖင္႔
                                     #ေဒါင္းဖဏ္သာ( အေမ႔သား )


1 comments:

အရမ္းဖတ္လို႔ေကာင္းပါတယ္👍👍

Reply

Post a Comment