ကထိန္​ပုစၦာ ၉ပါး

ကထိန္ပုစၧာ ၉-ပါး
===========

၁။ ေမး ကထိန္ခင္းေသာအခါ တိစီ၀ရိတ္ အဓိ႒ာန္မေဆာင္ဘဲ ကထိန္ခင္းေသာ သကၤန္းကုိသာ အဓိ႒ာန္တင္၍ ခင္းအပ္မည္ေလာ။ ပရိကၡာရေစာဠ အဓိ႒ာန္ခ်၍ ကထိန္သကၤန္းကုိ အဓိ႒ာန္တင္၍ ခင္းအပ္မည္ေလာ။

၂။ ေမး ဂဏပူရဏ သံဃာႏွင့္ ကထိန္ကုိခံ၍ ထုိသံဃာတို႔ျပန္သြားမွ တစ္ပါးတည္း ကထိန္ခင္းအပ္မည္ေလာ။

၃။ေမး တစ္ပါးေသာေက်ာင္းသုိ႔သြား၍ ဂဏပူရဏ ရဟန္းတုိ႔ႏွင့္ ကထိန္ကုိခံ၍ တဖန္ မိမိ၀ါဆိုေက်ာင္းသုိ႔ျပန္၍ ကထိန္ခင္းအပ္မည္ေလာ။

၄။ ေမး ေက်ာင္းတုိက္မွ တပါးေသာ ရြာတြင္းမ႑ပ္စသည္၌ ဂဏပူရဏ ရဟန္းတုိ႔ႏွင့္ ကထိန္ကုိ အလွဴခံ၍ မိမိ၀ါဆုိေက်ာင္းသုိ႔ ျပန္၍ ကထိန္ခင္းအပ္မည္ေလာ။

၅။ေမး ပရိကၡာရေစာဠ အဓိ႒ာန္ေဆာင္ေသာ ရဟန္းသည္ ကထိန္ခင္းေသာေန႔မွ ပရိကၡာရေစာဠ အဓိ႒ာန္ကိုစြန္႔၍ တိစီ၀ရိတ္ အဓိ႒ာန္ကုိတင္၍ ထိုတိစီ၀ရိတ္အဓိ႒ာန္ကိုစြန္႔၍ ကထိန္သကၤန္းကို အဓိ႒ာန္တင္၍ ခင္းအပ္မည္ေလာ။

၆။ေမး သာမေဏတုိ႔သည္ အႏုေမာဒနာျပဳ၍ ကထိန္အာနိသင္ကုိ ရမည္ေလာ။

၇။ေမး ခ႑သိမ္၌ ကထိန္ခင္းအပ္မည္ေလာ။

၈။ေမး ကထိနာနိသံသကုိ မ်က္ေမွာက္ရွိ သံဃာဆိုင္မည္ေလာ။

၉။ေမး ကထိန္သကၤန္းဟုဆို၍ လွဴေသာ သကၤန္းသံုးထည္းကုိ သံုးထည္စလံုး ဥာသ္ႏွင့္ေပး၍ သံုးထည္စလံုး ခင္းအပ္မည္ေလာ။

၁။ ပ႒မပုစၧာ အေျဖ
ပရိ၀ါပါဠိေတာ္၌ ပစၥဳဒၶိဳရ္ကို သံဃာဋိသဒၵါ ဥတၱရာသဂၤသဒၵါ အႏၲရ၀ါသကသဒၵါျဖင့္ ေရတြက္သည္ကုိ ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ၀ိမတိ ၀ိေနာဒနီဋီကာ၌ ၀ႆိကသာဋိကာ အစရွိသည္ကုိ ပစၥဳဒၶိဳရ္ျပဳ၍ ကထိန္မခင္းအပ္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ၀ိနယာလကၤာရ ဋီကာ၌ တိစီ၀ရိတ္အဓိ႒ာန္ကိုစြန္႔၍ အသစ္ ကထိန္သကၤန္းကုိ အဓိ႒ာန္တင္ရမည္ဟု ဆုိေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း အ႒ကထာ၌လည္း ပစၥဳဒၶိဳရ္ျပဳရာ သံဃာဋိသဒၵါႏွင့္ ျပေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း တိစီ၀ရိတ္အဓိ႒ာန္ မေဆာင္ေသာ ရဟန္းသည္ ကထိန္မခင္းအပ္၊ တိစီ၀ရိတ္အဓိ႒ာန္ေဆာင္မွ ထုိတိစီ၀ရိတ္အဓိ႒ာန္တို႔တြင္ ကထိန္ခင္းလုိေသာ တိစီ၀ရိတ္တစ္ထည္ကိုစြန္႔၍ ခင္းလုိေသာ ကထိန္သကၤန္းတစ္ထည္ကုိ တိစီ၀ရိတ္ အဓိ႒ာန္တင္မွ ကထိန္ခင္းအပ္သည္ဟု သႏၷိ႒ာန္က်မွတ္ရမည္။ ပရိကၡာရေစာဠ အဓိ႒ာန္ကိုစြန္႔၍ ကထိန္မခင္းအပ္သည္ကုိလည္း သိေလ။

၂။ဒုတိယ ပုစၧာအေျဖ
ပရိ၀ါပါဠိေတာ္၌ ပုဗၺကရဏ ၇-ပါးသည္ အစ၊ ပစၥဳဒၶိဳရ္ အဓိ႒ာန္သည္ အလယ္၊ ခင္းျခင္းသည္ အဆံုးဟူ၍ လည္းေကာင္း သံဃာသည္ အႏုေမာဒနာျပဳျခင္းေၾကာင့္ ဂုိဏ္းသည္ အႏုေမာဒနာျပဳျခင္းေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ခင္းျခင္းေၾကာင့္ သံဃာအား လည္းေကာင္း ဂုိဏ္းအားလည္းေကာင္း ပုဂၢိဳလ္အားလည္းေကာင္း ကထိန္ခင္းအပ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၳာရကုိ တစ္ခု ေသာ ၀စီေဘဒျဖင့္သာ ေရတြက္အပ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း လာေသာေၾကာင့္ ၀ိနိစၥယဋီကာ ၀ိနယတၳမဥၹဴသာ ဋီကာတုိ႔၌ ဥာသ္ႏွင့္ေပးေသာ ရဟန္းေလးပါး ထုိေပးေသာ သကၤန္းကုိ ခံယူေသာ ရဟန္းတစ္ပါးတို႔အားျဖင့္  ရဟန္းငါးပါးရွိမွ အပ္သည္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ၀ဇီရဗုဒၶိဋီကာ၌ ကထိန္ခင္းျခင္းကုိ ႏႈတ္ျမြက္၍ ဆုိကာမွ်ျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္အား ကထိန္ခင္း အပ္သည္ မည္သည္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဂုိဏ္းျပည့္ရဟန္းတုိ႔ကိုရ၍ ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ ဥာသ္ႏွင့္ေပး၍ ျပန္သြားသည့္ေနာက္ မွ တစ္ပါးတည္းသာ ကထိန္ကုိခင္းေသာ္လည္း ထုိေန႔ အရုဏ္မတက္မီအတြင္း၌ ခင္းမူ အပ္သည္ဟု မွတ္ရမည္။

၃။တတိယ ပုစၧာ အေျဖ
တတိယပုစၧာ၌ စီ၀ရကၡႏၶက အ႒ကထာ ဋီကာတုိ႔၌ ကထိန္မခင္းမူ သီတင္းကြ်တ္လၧဳပ္တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ တုိင္ သကၤန္းကာလ တစ္လအတြင္း၌လည္းေကာင္း၊ ကထိန္ခင္းမူ သီတင္းကြ်တ္လၧဳပ္တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ တေပါင္းလျပည့္တိုင္ သကၤန္းကာလ ၅-လ အတြင္း၌လည္းေကာင္း၊ ထုိရဟန္းတို႔ ၀ါဆုိေသာေက်ာင္း၌့ သံဃိကလွဴေသာ ပစၥည္းသည္ ထုိေက်ာင္း တိုက္ ဥပစာသိမ္အတြင္း ၀ါဆုိေသာ ရဟန္းတုိ႔သာ ဆုိင္သည္ ရထုိက္သည္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ တစ္ပါးေသာေက်ာင္းသုိ႔သြား၍ ဂဏပူရက ရဟန္းတို႔ႏွင့္ ကထိန္သကၤန္းကို သံဃိက အလွဴခံမူ ကထိန္မခင္းေသာ္လည္း သကၤန္းကာလျဖစ္၍ ထိုအလွဴခံေသာ ေက်ာင္းတုိက္သံဃာသာ ဆုိင္သည္။ တစ္ပါးေက်ာင္းကလာ၍ ကထိန္ခင္းလုိေသာ ရဟန္းႏွင့္ မဆုိင္ ရထုိက္ မရထုိက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ထိုေက်ာင္းတုိက္သံဃာတုိ႔က သေဘာတူ ပန္ၾကား၍ ဥာသ္ကမၼ၀ါစာႏွင့္ေပးမူ ခင္းအပ္သည္ဟု ဆိုျငားအံ့၊ ကထိနကၡႏၶက အ႒ကထာ ၀ိနယသဂၤဟ အ႒ကထာတုိ႔၌ ပထမလွဴေသာ ကထိန္ထက္ ေနာက္လွဴေသာ ကထိန္သည္ အာနိသင္မ်ားမူ ေနာက္ လွဴေသာ ဒါယကာ၏ ကထိန္သကၤန္းကုိ ခင္းရမည္၊ ပထမလွဴေသာ ကထိန္သကၤန္း၏ဒါယကာကုိ ဒကာ ဥာသ္သကၤန္းကုိ လွဴ ရေသာသူႏွင့္ အာနိသင္ အရံသကၤန္းကို လွဴရေသာသူသည္ သံဃိကအလွဴျခင္းတူ၍ အက်ိဳးတူသည္သာျဖစ္၏ အစရွိသည္ျဖင့္ သိေစရမည္ဟူ၍သာ ဆုိသည္။ဒါယကာႏွစ္ဦးလံုး၏ ကထိန္သကၤန္းကို အလွဴခံ၍ လာဘ္မ်ားေသာ ဒါယကာ၏ ကထိန္ကုိ ထို ေက်ာင္း၌ ကထိန္ခင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္အား ဥာသ္ႏွင့္ေပး၍ လာဘ္နည္းေသာ ဒါယကာ၏ ကထိန္သကၤန္းကုိ တစ္ပါးတုိက္က ရဟန္း အား ဥာသ္ႏွင့္ေပး၍ ခင္းေစအပ္သည္ဟု မဆုိေသာေၾကာင့္ မခင္းအပ္သည္ဟု မွတ္ရမည္။ ထုိအ႒ကထာ၀ါက်ကို ေထာက္၍ပင္ ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခု၌ တစ္ႏွစ္တြင္း ကထိန္ႏွစ္ခါ မခင္းအပ္သည္ကိုလည္း သိေလ။ ထိုေက်ာင္းတုိက္၌ အလွဴခံေသာ ကထိန္ကုိ အရံျခားေသာ တစ္ပါးေက်ာင္း၌ ပုရိမ၀ါဆုိေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္လည္း မအပ္ဟု အ႒ကထာဆိုေသာေၾကာင့္ ထုိသို႔ျပဳလုပ္ျခင္း သည္ မအပ္ဟု မွတ္သင့္သည္။

၄။စတုတၳပုစၧာအေျဖ
စတုတၳပုစၧာ၌ ကခၤါအ႒ကထာ ၀ိနယသဂၤဟ အ႒ကထာ စီ၀ရကၡႏၶက အ႒ကထာတို႔၌ ဥပစာရသိမ္ဟု ျပင္ပအရပ္၌ေနေသာ ရဟန္းတုိ႔ကုိျမင္၍ သံဃႆ ေဒမ ဟုဆုိ၍လွဴမူ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ေတာင္ အတြင္း၌တည္ေသာ ရဟန္းတုိ႔ပုိင္ဆိုင္သည္ဟု ဆိုသည္ မွာ ကထိန္သကၤန္းမွ တစ္ပါးေသာ သံဃိက အလွဴကို ဆုိသည္ျဖစ္၍ ကထိနကၡႏၶက အ႒ကထာ ၀ိနယသဂၤဟ အ႒ကထာ ကခၤါ အ႒ကထာ ၀ိနယာလကၤာရဋီကာ ကခၤါဋီကာတို႔၌ ကထိန္သကၤန္းကိုလွဴရာ ဥပစာရသိမ္ျဖင့္ ပိုင္းျခာ၍ျပဆုိေသာေၾကာင့္ ဥပစာရ သိမ္မွ ျပင္ပရြာတြင္းမ႑ပ္စသည္တို႔၌ ကထိန္သကၤန္းကုိ အလွဴခံမူ ထုိအ႒ကထာ ဋီကာဆရာၾကီးမ်ားကို လြန္က်ဴးရာေရာက္၍ မျပဳ မလုပ္အပ္ဟု မွတ္ယူသင့္သည္။

၅။ပဥၥမ ပုစၧာအေျဖ
ပဥၥမပုစၧာ၌ ၀ိနယာလကၤာရဋီကာ၌ ပရိကၡေစာဠ အဓိ႒ာန္ေဆာင္ေသာ ရဟန္းသည္ ကထိန္ခင္းကာနီးမွ ပရိကၡာရေစာဠ အဓိ႒ာန္ ကိုစြန္႔၍ တိစီ၀ရိတ္အဓိ႒ာန္ကိုတင္၍ ကထိန္ခင္းအပ္သည္ဟုဆုိေသာေၾကာင့္ ခင္းေသာေန႔၌ပင္ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း အပ္သည္ ဟု မွတ္ယူသင့္သည္။ ထုိ၀ိနယာလကၤာရဋီကာစကားသည္ ပါဠိ အ႒ကထာတုိ႔၌ ပစၥဳဒၶိဳရ္ျပဳျခင္းကိုသာ ကထိန္ခင္းေသာေန႔၌ လာသည္။ တိစီ၀ရိတ္ အဓိ႒ာန္တင္ပံု အစအပိုင္းအျခားကုိ မဆုိ၍ ေကာင္းေသာဆုိျခင္းပင္တည္း။

၆။ဆ႒ပုစၧာအေျဖ
ဆ႒ပုစၧာ၌ ၀ဇီရဗုဒၶိဋီကာ ၀ိနယာလကၤာရဋီကာတုိ႔၌ ကထိန္မခင္းမီ သံဃာအားလွဴေသာ အ၀တ္သကၤန္းကုိ သကၤန္းလ၌ လွဴအပ္ေသာေၾကာင့္ သာမေဏတို႔အား အမွ်ေပးထိုက္သည္ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ သာမေဏတုိ႔အား ကထိန္အာနိသင္ကို အမွ်ေ၀အပ္သည္။ အႏုေမာဒနာျပဳ၍ ရထိုက္သည္ဟု မဆုိ။ အႏုေမာဒနာျပဳေစရာ၌လည္း ဘိကၡဳသဒၵါအထူးျပဳ၍ ရဟန္းကုိသာ လာသည္။ ရဟန္းလည္း ကထိန္မခင္းမီ လွဴအပ္ေသာ သကၤန္းကုိ အႏုေမာဒနာျပဳ၍ ရထိုက္သည္မဟုတ္ သကၤန္းကာလ၌ လွဴ ေသာေၾကာင့္ ရထုိက္သည္။  အႏုေမာဒနာျပဳသည္မွာ မိမိလည္း ကထိန္ခင္းလုိ၍သာျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိနယတၳ မဥၨဴသာဋီကာ၌  သကၤန္းကာလ၌ ကထိန္မခင္းေသာ္လည္း တိစီ၀ရိတ္အဓိ႒ာန္ႏွင့္ ကင္း၍ေနရေသာ အာနိသင္မွ တစ္ပါးေသာ ေလးပါးေသာ အာနိသင္ကို ရထုိက္သည္ဟု ဆုိသည္။ သာရ႒ဒီပနီဋီကာ ၀ိမတိ၀ိေနာဒနီဋီကာ တုိ႔၌လည္း သာသကၤသိကၡပုဒ္ အဖြင့္၌ လာသည္။ ပုရိမ၀ါသား ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ကထိန္ခင္းေသာေန႔၌ ကထိန္ခင္းျပီးမွ လာေရာက္သည္ျဖစ္အံ့၊ ကထိန္ခင္း ေသာေန႔ အရုဏ္မတက္မီအတြင္း၌ အႏုေမာဒနာ တုိက္တြန္း၍ အႏုေမာဒနာျပဳမူ အပ္ဖို႔ရွိသည္။ ကထိန္ခင္းေသာေန႔ အရုဏ္ တက္မူ မအပ္ဟု မွတ္ယူသင့္သည္။ ယခုကာလ၌ သာမေဏမ်ားကုိ အႏုေမာဒနာျပဳေစသည္မွာ က်မ္းဂံ၌ မရွိ ဆရာအစဥ္အလာ ျပဳျခင္းသာျဖစ္သည္။ ျပဳမွ အပ္သည္ဟု မမွတ္ႏွင့္ မျပဳေသာ္လည္း အပ္သည္။ ျပဳေသာ္လည္း ၀မ္ေျမာက္ ၀မ္းသာ ေလွ်ာ္သည္ဟု မွတ္သင့္သည္။

၇။သတၱမပုစၧာအေျဖ
သတၱမပုစၧာ၌ ၀ိနယာလကၤာရဋီကာ၌ ဥပစာရသိမ္အတြင္း၌ တည္ေသာ ဗဒၶသိမ္ရွိမူ ထိုဗဒၶသိမ္၌ ကထိန္သကၤန္းကုိ ဥာသ္ႏွင့္ေပး ၍ ထုိဗဒၶသိမ္၌ ခင္းေသာ္လည္း အပ္သည္။ ထိုဥပစာရသိမ္ ေက်ာင္းတုိက္အတြင္း၌ ဗဒၶသိမ္မရွိမူ ထုိေက်ာင္းတုိက္မွ ျပင္ပအရပ္ ဗဒၶသိမ္ရွိရာသုိ႔ ျဖစ္ေစ ဥဒကုေကၡပ သိမ္ရွိရာ အရပ္သုိ႔ျဖစ္ေစ သြား၍ ကထိန္သကၤန္းကို ဥာသ္ႏွင့္ေပး၍ တဖန္ေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ ျပန္လာ၍ ၀ါဆုိေသာ ဥပစာရသိမ္အတြင္း၌သာ ခင္းအပ္သည္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ၀ါဆုိေသာေက်ာင္းတုိက္ အတြင္း၌ ခ႑သိမ္ ရွိမူ ထုိခ႑သိမ္၌ ဥာသ္ႏွင့္ေပး၍ ထုိခ႑သိမ္၌ ခင္းလုိမူ ခင္းအပ္သည္။  ဥပစာရသိမ္အတြင္းက်၍ ဥပစာရသိမ္၌ ခင္းသည္မည္ ေသာေၾကာင့္တည္း မခင္းလိုမူ ထိုခ႑သိမ္မွ ထြက္၍ ၀ါဆိုေသာ ဥပစာရသိမ္အတြင္း အလုိရွိရာ အရပ္၌ ခင္းအပ္သည္။ ထို ဥပစာရသိမ္မွ ျပင္ပအရပ္၌ရွိေသာ ခ႑သိမ္ ဥဒကုေကၡပသိမ္တို႔၌ မခင္းအပ္ဟု မွတ္ရမည္။ ထုိ၀ါဆိုေသာ ဥပစာရသိမ္အတြင္း၌ ခ႑ ဗဒၶသိမ္မရွိ၍ တစ္ပါးေသာ ေက်ာင္းတုိက္၌ရွိေသာ ခ႑ ဗဒၶသိမ္ရွိရာသုိ႔ သြား၍ ဥာသ္ႏွင့္ေပးမူ ထုိေက်ာင္းတုိက္သံဃာႏွင့္ စပ္ဆုိင္သည္ဟု ဆုိျငားအံ့၊ စီ၀ရကၡႏၶကပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ ၌ မုိးလ၌ တစ္ပါးတည္းေနေသာရဟန္းအား သံဃိကလွဴေသာ သကၤန္းကုိ သကၤန္းလ၌ တစ္ပါးေသာ အရပ္သုိ႔ယူသြားေသာ္လည္း ထိုရဟန္းသာပုိင္သည္၊ တစ္ပါးသံဃာမပုိင္ဟု ဆုိေသာ ေၾကာင့္ သကၤန္းလ၌ လွဴအပ္ေသာ သကၤန္းျဖစ္၍ တစ္ပါးတုိက္က ရဟန္းတုိ႔ မဆိုင္ဟု မွတ္ရမည္။

၈။အ႒မပုစၧာအေျဖ
အ႒မပုစၧာ၌ ကထိနစီ၀ရ ကထိနာနိသံသစီ၀ရ၊ ကထိနပရိ၀ါရ၀တၳဳဟူ၍ သံုးမ်ိဳးရွိသည္။ ထိုသံုးမ်ိဳးတို႔တြင္ ကထိန္ခင္းေသာ သကၤန္းတစ္ထည္သာ ကထိနစီ၀ရမည္သည္။ ထုိသကၤန္း၏ အျခံအရံျဖစ္ေသာ ကြ်င္းက်န္ေသာ အ၀တ္သကၤန္းသည္ ကထိနာနိသံသ စီ၀ရမည္သည္။ ထုိမွတစ္ပါး သပိတ္ခြက္ ငွက္ေပ်ာ အုန္းအစရွိေသာ တပါးေသာ ၀တၳဳသည္ ကထိနပရိ၀ါရ ၀တၳဳမည္သည္၊ ထိုသံုးမ်ိဳးတို႔တြင္ ကထိနစီ၀ရ ကထိနာနိသံသစီ၀ရႏွစ္မ်ိဳးမွာ ထုိကထိန္ခင္းေသာ ေက်ာင္းတုိက္၌ ပုရိမ၀ါသား ရဟန္းတို႔သာ ပုိင္ဆုိင္သည္၊ ထုိမွတစ္ပါးေသာ ကထိနပရိ၀ါရ၀တၳဳမွာ သကၤန္းလျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ေမွာက္ရွိသံဃာ အကုန္ ဆုိင္သည္ဟု ၀ိနယတၳမဥၨဴသာဋီကာ ၀ိနယာလကၤာရဋီကာ ၀ဇီရဗုဒၶိတို႔၌ဆိုသည္။ ကထိနကၡႏၶကအ႒ကထာ ၀ိနယသဂၤဟ အ႒ကထာတုိ႔၌လည္း၊ သေစ ပုရိမိကာယ ဥပဂတာ ကထိနတၳာရ ကုသလာ န ေဟာႏၲိ၊ အတၳာရကုသလာ ခႏၶကဘာဏက ေတၳရာ ပရိေယသိတြာ အာေနတဗၺာ၊ ကမၼ၀ါစံ သာေ၀တြာ ကထိနံ အတၳရာေပတြာ ဒါနဥၥ ဘုဥၨိတြာ ဂမိႆႏၲိ၊ အာနိသံေသာ ပန ဣတေရသံေယ၀ ေဟာတိ၊ ပုရိမ၀ါ၌ ၀ါကပ္ကုန္ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ ကထိန္ခင္းျခင္း၌ လိမၼာကုန္သည္ မျဖစ္ကုန္အံ့၊ ခင္းျခင္း၌ လိမၼာကုန္ေသာ ခႏၶကေဆာင္ မေထရ္တို႔ကုိ ေထာက္လွန္း၍ ပင့္အပ္ကုန္၏။ အ၀တ္သကၤန္းမွတစ္ပါးေသာ ငွက္ေပ်ာ အုန္း အစရွိေသာ အလွဴကုိ သံုးေဆာင္၍ သြားၾကကုန္လတၱံ႕၊ အ၀တ္သကၤန္း အာနိသင္သည္ ထုိမွ တစ္ပါး ပုရိမ၀ါသားတုိ႔အားသာ လွ်င္ ရထုိက္သည္ျဖစ္၏ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ကထိနစီ၀ရႏွင့္ ကထိနာနိသံသ အ၀တ္သကၤန္းတုိ႔မွာ သကၤန္းကာလျဖစ္၍ ကထိန္ မခင္းေသးေသာ္လည္း ပုရိမ၀ါသား ရဟန္းတုိ႔သာ ပုိင္သည္ ၀ါပ်က္ေသာ ရဟန္း ပစၧိမ၀ါသားရဟန္း တစ္ပါးတုိက္က ရဟန္းတုိ႔ ႏွင့္ မဆုိင္ကုန္ ထုိမွတစ္ပါးေသာ ကထိနပရိ၀ါရ၀တၳဳျဖစ္ေသာ ငွက္ေပ်ာ အုန္း အစရွိေသာ ၀တၳဳပစၥည္းတို႔မွာ မ်က္ေမွာက္ရွိ သံဃာ အကုန္ဆုိင္သည္ အမ်ွေ၀ယူထုိက္သည္။ ထိုပစၥည္းတုိ႔၌ ဂရုဘဏ္ပစၥည္းပါမူ မခဲြေ၀အပ္ေၾကာင္းကုိ ဂရုဘ႑ံ န ဘေဇ တဗၺံ ဟုအ႒ကထာဆိုသည္၊ စီ၀ရကၡႏၶက အ႒ကထာ ဋီကာ ၀ိနယသဂၤဟ အ႒ကထာဋီကာတို႔၌ ၀ါဆုိလၧဳပ္တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္တုိင္ ၀ႆကာလမည္သည္။ ထိုကာလ၌ တစ္ခုေသာေက်ာင္းတုိက္၌ ရဟန္းတစ္ပါးတည္းသာ ပုရိမ ၀ါဆုိ၏၊ ထုိေက်ာင္း၌ ထိုမိုးေလးလ၌ သံဃႆ ေဒမ ဆို၍လွဴသည္ျဖစ္ေစ၊ သံဃံ ဥဒၵိႆ ေဒမ ဆုိ၍လွဴသည္ျဖစ္ေစ၊ ၀ႆံ ၀ုတၳ သံဃႆ ေဒမ ဆုိ၍လွဴသည္ျဖစ္ေစ ၀ႆံ၀ါသိကံ ေဒမ ဆုိ၍ လွဴသည္ျဖစ္ေစ မတကသကၤန္းကုိ မခဲြ မေ၀ယူ၍ လာေရာက္သည္ျဖစ္ေစ တၾတဳပၸါဒမွျဖစ္ေသာ သကၤန္းကုိျဖစ္ေစ အမွတ္မရွိေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ သံဃိကျဖစ္ေသာ အ၀တ္ သကၤန္းသည္ ကထိန္ခင္းမူ သကၤန္းကာလ ငါးလပတ္လံုး ကထိန္မခင္းမူ သကၤန္းကာလ တစ္လပတ္လံုး ထုိရဟန္း၏ ဥစၥာ သာျဖစ္သည္။ ထုိမိုးေလးလမွ တစ္ပါးေသာ ေဆာင္းေလးလ ေႏြေလးလဟုဆိုအပ္ေသာ ဥတုကာလ၌ တစ္ခုေသာ ေက်ာင္း တုိက္၌ ရဟန္းတစ္ပါးသာေန၍ ထုိေက်ာင္း၌ သံဃိကလွဴေသာ သကၤန္းကို သမၼဳခီဘူတ မ်က္ေမွာက္ရွိ လာေရာက္ေသာ သံဃာတို႔ ေ၀ယူထုိက္သည္ ထုိသံဃိက သကၤန္းကုိ မေ၀ယူဘဲ တျခားသုိ႔ ယူသြားမူ ေရာက္ရာ အရပ္၌ သံဃိကျဖစ္၍ ေ၀ယူထုိက္သည္။ ထုိဥတုကာလ၌ လွဴေသာ သံဃိက သကၤန္းကုိ မိမိရလုိမူ မယွံ ဣမာနိ စီ၀ရာနိ ပါပုဏႏၲိဟု ဆုိ၍ အဓိ႒ာန္ တင္မူ ပုဂၢလိကျဖစ္သည္၊ တစ္ထည္ျဖစ္လွ်င္ မယွံ ဣမံ စီ၀ရံ ပါပုဏာတိဟုဆုိ၊ တန္ေဆာင္မုန္းလၧဳပ္ တစ္ရက္ေန႔မွ စ၍ တေပါင္း လျပည့္တုိင္ ေဆာင္းေလးလ၌ တစ္ခုေသာ ေက်ာင္းတိုက္၌လာ၍ ၀ႆံ ၀ုတၳ သံဃႆေဒမ ဆုိ၍ျဖစ္ေစ၊ ၀ႆာ၀ါသိကံ ေဒမ ဆို၍ျဖစ္ေစ လွဴမူ ၀ႆာ ၀ါသိကလာဘ္ျဖစ္၍ ကထိန္ခင္းသည္ျဖစ္ေစ မခင္းသည္ျဖစ္ေစ ပုရိမ၀ါသား ပစၧိမ၀ါသား ႏွစ္ဦးပင္ တန္ေဆာင္မုန္းလၧဳပ္ တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ တေပါင္းလျပည့္တုိင္ ငါးလပတ္လံုး ရထုိက္သည္။ မုိးေလးလ၌ ၀ႆံ ၀ုတၳ သံဃႆ ဆုိ၍လွဴမူ ပုရိမ၀ါကြ်တ္ေသာ ရဟန္းတုိ႔သာဆိုင္သည္ ကထိန္ခင္းမူ တေပါင္းလျပည့္တုိင္ေအာင္ ဆုိင္သည္။ ေဆာင္းလ၌ ထိုသို႔ဆုိ၍ လွဴမူ ကထိန္မခင္းသည္ျဖစ္အ့ံ ပစၧိမ၀ါသား ရဟန္းသာပုိင္ဆုိင္သည္၊ ၀ါပ်က္ေသာ ရဟန္းတုိ႔ႏွင့္ မဆိုင္ကုန္ ေက်ာင္း တုိက္တာ ျပင္ပအရပ္၌ တည္ေန၍ ထုိသုိ႔ဆုိသျဖင့္ လွဴမူ လာေရာက္ေသာ မ်က္ေမွာက္ရွိ ရဟန္းတုိ႔ ဆုိင္သည္။ ဤမည္ေသာ ေက်ာင္းတုိက္၌ ၀ါကြ်တ္ေသာ သံဃာအား လွဴပါ၏၊ ဤသုိ႔အထူးဆုိ၍ လွဴမူ ထိုေက်ာင္းတုိက္၌ ပုရိမ၀ါသား ရဟန္းတို႔သာ ကထိန္ႏႈတ္သည့္တုိင္ေအာင္ ဆုိင္သည္။ တေပါင္းလၧဳပ္ တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔တိုင္ေအာင္ ပိ႒ိသမယ ကာလမည္၏ ထိုပိ႒ိသမယ ကာလတုိ႔၌ ၀ႆံ၀ုတၳသံဃႆေဒမ၊ ၀ႆာ၀ါသိကံ ေဒမ ဆုိ၍ လွဴမူ အတိတ္၀ါကို ရည္စူးသေလာ အနာဂတ္ ၀ါကို ရည္စူးသေလာဟုေမး၍ ဒါယကာဆုိတိုင္း ေ၀ယူထုိက္သည္။ ၀ါဆုိလၧဳပ္ တစ္ရက္ေန႔မွ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔တုိင္ မိုးလ အတြင္း၌ ၀ါဆုိေသာ သံဃာအား လွဴပါ၏ဆုိ၍ လွဴမူ ပုရိမ၀ါဆုိေသာ ရဟန္းတုိ႔သာ ရထုိက္ကုန္သည္ ၀ါပ်က္ေသာရဟန္း ပစၧိမ ၀ါဆုိေသာရဟန္းတို႔ မရထိုက္ကုန္။ သီတင္းကြ်တ္လၧဳပ္ တစ္ရက္ေန႔မွ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တုိင္ ၀ါဆုိေသာ သံဃာအား လွဴပါ၏ ဆုိ၍ လွဴမူ ပစၧိမ၀ါသား ရဟန္းသာပုိင္ဆုိင္သည္၊ ၀ါပ်က္ေသာရဟန္း ပုရိမ၀ါကြ်တ္ေသာရဟန္းတို႔ ကထိန္ခင္းသည္ ျဖစ္ေစ မခင္းသည္ျဖစ္ေစ ၀ါဆုိလာဘ္ျဖစ္၍ မရထုိက္ကုန္၊ ဒုဗၺဇာနမိဒံ ႒ာနံ သေစယုတၱံ ဂေဟတဗၺံ၊ အယုတၱံ ေစ န ဒ႒ဗၺံ၊ မာနယုတၱံ န ကာတဗၺံ။

၉။ န၀မပုစၧာ အေျဖ
န၀မပုစၧာ၌ တိစီ၀ရိတ္သံုးထည္တုိ႔တြင္ ခင္းေသာတစ္ထည္ကုိသာ ဥာသ္ႏွင့္ ေပး၍ တထည္ကိုသာေပးအပ္သည္၊ ႏွစ္ထည္ သံုးထည္လံုး ဥာသ္ႏွင့္ေပး၍ မခင္းအပ္ဟု မွတ္ရမည္။

ဤတြင္ကထိန္ပုစၧာ ၉-ပါး အေျဖျပီး၏။

Credit to ဦးနႏၵာစာရ (မံုရြာ)


Post a Comment