ပ်ိဳေလးတို႔ အိမ္ေခါင္မိုး (ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး)
------------------------------------------------
သာလိုက္သည့္လဟု လူတိုင္း၏ ပါးစပ္ဖ်ား၌ ေျပာၾကရေသာ ညျဖစ္၏။ ခုတင္ေပၚ၌ လဲေလ်ာင္းေနေသာ အဝင္း၏ ကိုယ္ေပၚ၌ လေရာင္သည္ ရႊန္းစိုလ်က္ ရွိေန၏။ လေရာင္ ဆမ္းထားေသာ အဝင္း၏ အသည္းႏွလံုးတို႔သည္ ဆီထဲတြင္ ႏွစ္စိမ္ထားေသာ ဂြမ္းပံုကဲ့သို႔ အတိုင္းမသိ ႏူးညံ့ ေပ်ာင္းအိေနေလသည္။ ေငြလေရာင္ထဲ၌ မိန္းေမာၾကည္ႏူး ေနစဥ္တြင္း အေဝးမွ လြင့္လာေသာ တေယာသံကို သဲ့သဲ့ၾကားရစ ျပဳသည္။ အဝင္းသည္ ရင္ထဲ၌ သိမ့္ခနဲေနေအာင္ ဖိုသြားသည္။ လိႈက္ဖိုကာ အသက္ရွဴ မမွန္ျခင္းကို သတိရတစ္ခ်က္ မရတစ္ခ်က္ျဖင့္ တေယာသံမွာ နီးကပ္လာေလသည္။
လက္ေမာင္းေပၚ၌ တေယာကို တင္လ်က္ ေခါင္းငိုက္ငိုက္ ထား၍ ဆြဲငင္ ထိုးေနဟန္ကို ဒက္ခနဲ ျမင္လိုက္ရသည္။ တေယာထိုးသူ၏ ပံုပန္းသဏၭာန္မွာ အဝင္း စိတ္ႀကိဳက္အတိုင္း ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႏွင့္ တူေလသည္။ အဝင္း၏ မ်က္လံုးထဲတြင္ သူ႔ေလာက္ေခ်ာသူ မရွိဟု ထင္ေလသည္။ ဗိုလ္ေကၿဖီးပံုမွာ ဘယ္ကာလသားႏွင့္မွ ပံုစံမတူေအာင္ ျဖီးသည္။ ေရွ႕က အေမာက္ကေလး ေထာင္ထားကာ ေနာက္လွန္၍ ျဖီးခ်ထား ပံုသည္ ခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္ ရွိလြန္းသျဖင့္ မ်က္လံုးထဲ၌ ဗိုလ္ဆံေတာက္ ပံုစံကို စြဲေနသည္။
မ်က္လံုးမ်က္ဖန္ ေကာင္းသည္မွာ အထူးေျပာစရာ မရွိ။ အမွန္မွာ ခပ္ညဳညဳႏွင့္ ၾကာေပး၍ ၾကည့္ေလ့ရွိေသာ အၾကည့္ကို စြဲမက္ေနျခင္းျဖင့္ မ်က္လံုးမ်က္ဖန္ ေကာင္းလွသည္ဟု ထင္မွတ္ ႏွစ္သက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ေရွ႕တည့္တည့္က ၾကည့္ရသည္ထက္ ေဘးေစာင္း ၾကည့္ရေသာ သူ႔ႏွာေခါင္းက ပို၍ ေပၚလွသည္။
အခ်ိဳးက်က် ခြၽန္၍ ေနေသာ ႏွာေခါင္းသည္ အဝင္း စိတ္ႀကိဳက္ႏွင့္ အေတြ႕ဆံုး ျဖစ္သည္။ ရယ္လိုက္လွ်င္ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းပါးကေလး ပင့္သြားကာ ေရႊသြားမ်ား ေပၚသြားတတ္သည္။ အဝင္းမွာ ေရႊသြားကို ႀကိဳက္လွသည္ေတာ့ မဟုတ္ ဇာတ္မင္းသား ဆန္သလိုလို ထင္မိသည္။ ေရႊသြားေတြ မေပၚေအာင္ ျပံဳး႐ုံပဲ ျပံဳးခိုင္းမည္ဟု အလိုမက်ေသာ စိတ္ကို ေျဖေဖ်ာက္ပစ္၏။ အရပ္အေမာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူလိုငါလို မနိမ့္မျမင့္ထဲက ျဖစ္သည့္အတြက္ ထူးထူးျခားျခား အမွတ္မထားမိေခ်။ ပိုးပုဆိုး တစ္ပတ္ရစ္ကို အျမဲ ဝတ္တတ္လ်က္ လက္ကိုင္ပဝါျဖဴကို လည္ပင္း ခ်ည္တတ္ေသာ အေလ့ရွိသျဖင့္ သည္ဟာကိုေတာ့ ထူးထူးျခားျခား အမွတ္ထားခဲ့သည္။ အဝင္းသည္ ခုတင္ေပၚမွ ထ၍ မၾကည့္ေသာ္လည္း ပိုးပုဆိုး တစ္ပတ္ရစ္ႏွင့္ လက္ကိုင္ပဝါ လည္ပင္းခ်ည္၍ တေယာထိုးလာသည့္ ပံုပန္းသဏၭာန္ကို ကြင္းခနဲ ကြက္ခနဲ ျမင္ေနရသည္။
"ပ်ိဳေလးတို႔ အိမ္ေခါင္မိုး ထိုးလာပါတဲ့ ေပဖူးလႊာ ဘာစာတဲ့ေလး"
အိမ္ေရွ႕နား ေရာက္ခါနီးမွ တေယာသံႏွင့္အတူ သူအသံ ထြက္ေပၚလာသည္။ အဝင္းမွာ သူ႔အသံကို ၾကားလိုက္႐ုံႏွင့္ တစ္ကိုယ္လံုး သိမ့္သိမ့္တုန္သြား ေလသည္။ လက္ဖ်ား ေျခဖ်ားေတြ ေအးစက္သြားလ်က္ ရင္ထဲတြင္ တလွပ္လွပ္ ျဖစ္လာသည္။ ေစာေစာက ေငြလေရာင္ ပက္ဆမ္းထားေသာ အသည္းႏွလံုးတို႔သည္ သီခ်င္းသံ လႊမ္းဖံုးသြား၍ သိမ္းၾကံဳး ဆြဲငင္ထားသလို ဖိန္းခနဲ ရွိန္းခနဲႏွင့္ မေျပာတတ္ေသာ ေဝဒနာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဘယ္သူ႔ အသံႏွင့္မွ မတူေအာင္ သူ႔အသံထဲတြင္ ထူးျခားေသာ အဆြဲအငင္ဓာတ္တစ္မ်ိဳး ရွိသည္ဟု ယူဆမိသည္။ အသံကို တြန္႔ကာတြန္႔ကာ ဆြဲငင္ ဆိုလိုက္သည့္ အခါမ်ား ဆိုလွ်င္ အဝင္းမွာ နားဝင္စိမ့္သေလာက္ အသည္းခိုက္ေအာင္ ဖိန္းခနဲ ရွိန္းခနဲ ေဝဒနာ ရစျမဲ ျဖစ္သည္။
အဝင္းသည္ သီခ်င္းသံကို နားစိုက္ထားလ်က္ အၾကည္ဆိုက္ကာ ဖိန္းခနဲ ရွိန္းခနဲ ျဖစ္ေနရင္းမွ ဒီေန႔ည သူ႔ေနာက္သို႔ လိုက္ေျပးေတာ့မည့္ အခ်ိန္းအခ်က္ကိုလည္း သတိရွိေနသည္။
ေငြလေရာင္ထဲတြင္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး တင္းတင္းဖက္ကာ ေျပးၾကမည့္ပံုကို ျမင္ေယာင္ ၾကည့္လိုက္သည္။ ေခါင္းလိမ္းဆီန႔ံ လိုလို၊ ေရေမႊးနံ႔ လိုလို ေျပးရင္းလႊားရင္း ေမႊးႀကိဳင္ေနမည့္ သူ႔ကိုယ္နံ႔ကို ရွဴရိႈက္ၾကည့္မိသည္။ အဝင္းမွာ ရင္ခုန္လာသည္။ တအား ဖက္ထားေသာ သူ႔လက္ေမာင္း၏ အထိအေတြ႕ကို ခံစားၾကည့္မိသည္။ ယခုပင္ လာ၍ ဖက္ထားသလို ေအာက္ေမ့ရလ်က္ ပခံုးကေလးကို ၾကံဳ႕ထားေလသည္။ အဝင္းသည္ ရွက္ေသြးဝင္ကာ ႐ုန္းၾကည့္လိုက္သည္။ ႐ုန္းကာမွ အတင္းလိုက္ဖက္ကာ ျပံဳးစိစိႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းအပ္ ၾကည့္ေနေတာ့သည္။ ျပံဳးစိစိ အၾကည့္တြင္ ခံတြင္းထဲမွ ေရႊေရာင္ လက္ေနသျဖင့္ အဝင္းသည္ ၾကာရွည္စြာ ဆက္မေတြးခ်င္ေတာ့ဘဲ တေယာသံဆီသို႔ အာ႐ုံ ေျပာင္းပစ္လိုက္သည္။
တေယာသံမွာ လွမ္းသြားေလသည္။ သီခ်င္းသံမွာ နားထဲတြင္ က်န္ရစ္ေလသည္။ ေအးျမေနေသာ ကိုယ္လက္တို႔သည္ ခ်က္ခ်င္း ပူတက္လာသည္။ ရင္ထဲ၌လည္း တဒိတ္ဒိတ္ ပိုခုန္သည္။ အသက္ရွဴရ ၾကပ္သလိုလို ပို၍ သက္ျပင္း ခ်လိုက္ေလသည္။ သက္ျပင္း ခ်သည့္အခါ တစ္ဖက္၌ အိပ္ေနေသာ အေဒၚႏိုးသြားမွာ ေၾကာက္သျဖင့္ ရဲရဲပင္ မခ်ဝံ့ဘဲ မွ်င္မွ်င္ကေလး ခ်ေနရေလသည္။
တေယာသံ ေဝးသြား၍ သီခ်င္းသံ ေပ်ာက္သြားသည့္ အခါ အဝင္းသည္ ေဘာ္လီအိတ္ထဲမွ စာေခါက္တြင္ ပါေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ျပန္စဥ္းစားလိုက္သည္။ ညဦးယံက အေခါက္ေပါင္း မ်ားစြာ ဖတ္ခဲ့ေသာ စာမွာ ဘယ္အေခါက္မွ ေအးေအးေဆးေဆး မဖတ္ရေခ်။ လူႀကီးေတြ အလစ္ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ အေျပးအလႊားသာ ဖတ္ခဲ့ရသျဖင့္ တခ်ိဳ႕ဟာေတြကို မွတ္မိသလိုလို မမွတ္မိသလိုလို ဇေဝဇဝါ ျဖစ္လာျပန္သည္။
နံနက္ ၄ နာရီ တိတိ ေနာက္ေဖးေပါက္က ေစာင့္ေနမည္။ ဆင္းလာခဲ့ပါ။ ျမစ္ဆိပ္မွာ သမၺာန္ငွားၿပီး ေစာင့္ခိုင္းထားမယ္။
အဝင္းသည္ စာကို ျပန္စဥ္းစား၍ ျမစ္ဆိပ္ဆိုတာ ဘယ္ျမစ္ဆိပ္ပါလိမ့္။ ၿမိဳ႕စြန္က ဆိပ္လား သေဘၤာကပ္သည့္ ဆိပ္လားဟု မသဲမကြဲ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ေနသည္။ နံေဘးတြင္ အေဒၚအိပ္ေနသျဖင့္ မီးဖြင့္ကာ စာကိုလည္း ထမဖတ္ရဲေခ်။ ေတာင္ေတြး ေျမာက္ေတြးႏွင့္ မေရမရာေသာ ျမစ္ဆိပ္ အေၾကာင္းကို ေမ့ေပ်ာက္သြားကာ သမၺာန္ထဲသို႔ ႏွစ္ေယာက္အတူ ေရာက္သြားျပန္သည္။
အဝင္း၏ ကိုယ္ထဲမွ လိပ္ျပာ လြင့္သြားေလသည္။ ပန္းမ်ိဳးစံု ဖူးပြင့္ေနေသာ ပန္းဥယ်ာဥ္ႀကီးထဲဝယ္ ႀကိဳင္လိႈင္ထံုသင္း ေနေသာ ပန္းရနံ႔မ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ ၾကည္ႏူး၍ မဆံုးႏိုင္သည့္ အဝင္း လိပ္ျပာသည္ ဟိုမွာ သည္မွာ ကူးလူးပ်ံသန္း၍ ေပ်ာ္ျမဴးေနေလဘိ၏။
႐ုတ္တရက္ အေဒၚက ေခ်ာင္းဆိုးလိုက္သည္။ အဝင္းသည္ ဖ်တ္ခနဲ လန္႔သြားေလသည္။ သမၺာန္ထဲ၌ ေၾကာက္အားပို၍ ဖိုေနေသာ ရင္ကို ေယာင္ယမ္း၍ ဖိမိလ်က္ အတန္ၾကာ အသက္ရွဴ မွားေနေလသည္။
အသက္ကို မွန္ေအာင္ ျပန္ရွဴရင္း တစ္ခ်က္ စဥ္းစားမိသည္မွာ သမၺာန္ႏွင့္ တစ္ဖက္ကမ္းက ရြာကို ေရာက္ၾကၿပီးေနာက္ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ဘယ္လို ေနၾက ထိုင္ၾကပါမည္နည္း။ အဝင္းသည္ သည္ေနရာတြင္ ရပ္တန္႔သြားသည္။ ေရွ႕ဆက္၍ စဥ္းစားထားျခင္း ဘာမွ် မရွိသျဖင့္ ေရွ႕ဆက္၍ စဥ္းစားစရာ ရွာမေတြ႕ဘဲ ေယာင္လည္လည္ ျဖစ္ေနေလသည္။
ေမာင္ေမာင္ေလး ဆိုလွ်င္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးက သိၾကသည္။ ဦးေလး လုပ္သူက သားအျဖစ္ ေမြးစားကာ ရန္ကုန္ေက်ာင္းတြင္ သြားထားသည္။ ၁၀ တန္း သံုးႏွစ္က်၍ ျပန္ေခၚထားရသည္။ ဦးေလးမွာ စီးပြားပ်က္ကာ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ ဘဝမွ စပါးပြဲစား လုပ္ေနရသည္။ ေက်ာင္းလည္း မေန အိမ္လည္း အေဖာ္မရ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ပိုးပုဆိုး တစ္ပတ္ရစ္ ဝတ္လ်က္ လက္ကိုင္ပဝါ လည္ပင္းခ်ည္ကာ လတ္လ်ားလတ္လ်ား သြားေနေသာသူမွန္း အဝင္း မသိ၍ေတာ့ မဟုတ္။ ဖဲဝိုင္းေကာင္းလွ်င္ ဖဲဝင္႐ုိက္သည္။ တီးဝိုင္းေတြ႕လွ်င္ တေယာ ေကာက္ထိုးတတ္ေသာ ေမာင္ေမာင္ေလး အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိသည္။
အဝင္းသည္ တစ္ဖက္ကမ္း ေရာက္သြားၿပီးေနာက္ ေရွ႕ဆက္၍ မစဥ္းစားတတ္ဘဲ ေယာင္လည္လည္ ျဖစ္ေနရင္း ျဗံဳးခနဲ အၾကံတစ္ခု ေပၚလာသည္။ စံုမွိတ္ထားေသာ မ်က္လံုးကို မဖြင့္ဘဲ မ်က္ခံုးႏွစ္ဖက္ကို အထက္သို႔ ပင့္၍ တင္ကာ သက္ျပင္းကို မွ်ဥ္းခ်လ်က္ ျပံဳးလိုက္ေလသည္။ လက္ဝတ္လက္စားေတြ ရွိသားပဲ။
အဝင္းကိုယ္တြင္ ဝတ္ဆင္ထားေသာ လက္ဝတ္ လက္စားမ်ားသည္ ကာလတန္ဖိုး ငါးေထာင္ေလာက္ တန္သည္။ စိန္နားကပ္၊ စိန္လက္စြပ္၊ စိန္ႀကိဳးႏွင့္ ေရႊလက္ေကာက္ ခုနစ္ကြင္းသည္ အဝင္းကို စိတ္သက္သာရာ ရေအာင္ အားသြင္း ေပးေနၾကသည္။ စိန္နားကပ္ ေရာင္းလိုက္မည္။ စိန္ႀကိဳး ေရာင္းလိုက္မည္။ မေရာက္ဖူးေသာ မႏၲေလးကို ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ သြားေတာင္ လည္ႏိုင္သည္။ အဝင္းသည္ ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ ခရီးသြားအံ့ဆဲဆဲ ဂတ္တဲမွ သံေခ်ာင္းေခါက္သံ ၾကားလိုက္ရသည္။ သံေခ်ာင္းသံကို နားစိုက္ကာ ေရမွတ္ၾကည့္သည္။ ဆယ့္တစ္ခ်က္ ေခါက္သြားၿပီး သံေခ်ာင္းသံကို နားစိုက္ကာ ေရမွတ္ၾကည့္သည္။ ဆယ့္တစ္ခ်က္ ေခါက္သြားၿပီး သံေခ်ာင္းသံ ေပ်ာက္သြားသည္။ အဝင္းမွာ ေနာက္ထပ္ အသံလာႏိုးႏိုးႏွင့္ ေစာင့္ဆိုင္းေနရင္း သံေခ်ာင္းသံ ထြက္ေပၚလာေသာ ဂတ္တဲကို မ်က္စိထဲ၌ ျမင္ေယာင္သြားသည္။ ေခါင္းထဲတြင္ မိုက္ခနဲ ျဖစ္သြားေလ၏။ လက္ဝတ္လက္စားမ်ား ယူသြား၍ မိဘေတြက ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ၾကည့္ေနၾကမည္ မဟုတ္။ အလိုလိုကမွ သူႏွင့္ လိုက္ေျပး၍ သေဘာမတူရသည့္အထဲ လက္ဝတ္လက္စားေတြပါ ယူေျပးလွ်င္ လူႀကီးေတြက ဂတ္ကို သြားတိုင္ၾကမွာ ေသခ်ာသည္။ အသက္ ၁၇ ႏွစ္ ရွိ၍ ဥပေဒေၾကာင္းႏွင့္ လြတ္ေသာ္လည္း လက္ဝတ္လက္စားေတြက ဒုကၡေပးႏိုင္သည္။ ပိုးပုဆိုး တစ္ပတ္ရစ္ႏွင့္ လက္ကိုင္ပဝါ လည္ပင္း စညး္ထားေသာ ေမာင္ေမာင္ေလး၏ ႐ုပ္ပံုမွာ လက္ထိပ္ကားရားႏွင့္ ျဖစ္သြားေလ၏။ အဝင္းမွာ ေခါင္းနားပန္း ႀကီးသြားေလသည္။ ဒါေတြ ထားခဲ့မွ ထားခဲ့မွဟု စိတ္ထဲမွ ေရရြတ္လ်က္ စိန္ဆြဲႀကိဳးကို ဆုတ္ကိုင္ရာ ရင္ထဲ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ေနျခင္းကို သတိထားလိုက္ မိေလသည္။
လေရာင္မွာ သာခ်င္တိုင္း သာေနေတာ့သည္။ ညဥ္႔နက္ေလ ပို၍ သာလာေလသည္။ အိပ္ခန္း တစ္ခန္းလံုး လင္းထိန္လ်က္ ရွိ၏။ တစ္အိမ္လံုး အပ္က်သည္ကိုပင္ ၾကားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေန၏။ အဝင္းသည္ အခန္းကို ပတ္ခ်ာလွည့္၍ ၾကည့္ကာ ဤ အိမ္ႀကီးႏွင့္ ခြဲခြာ၍ သြားရေတာ့မည့္ အသိကို ခံစားမိသည္။ အထူးသျဖင့္ သူ႔အိပ္ခန္းမွာ အမွတ္ရစရာ ျဖစ္ေနသည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက သည္အိပ္ခန္းထဲတြင္ သည္အေဒၚႏွင့္ အတူတူ အိပ္ခဲ့သည္။ အေဒၚကိုလည္း ခ်စ္သည္။ ေမာင္ေမာင္ေလး ေပးေသာစာကို အေဒၚမိသြားစဥ္က "ေရထမ္းသမားနဲ႔ ယူရင္ နင့္ကို ေရထမ္း ေကြၽးလိမ့္ဦးမယ္။ ဒီလို လတ္လ်ားလတ္လ်ား ေပၚေၾကာ့လုပ္ေနတဲ့ အေကာင္က နင့္ကို ထမင္းတစ္လုတ္ ေကြၽးႏိုင္လိမ့္မယ္ ထင္လို႔လား" ဟု လက္ညႇိဳး ေငါက္ေငါက္ထုိုးကာ ေျပာဆိုသည္ကို အမွတ္ရမိသည္။ အဝင္းသည္ အေဒၚ့ဘက္သို႔ အသာ လွည့္ၾကည့္လိုက္၏။ ေယာက်္ားႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ အရွက္အေၾကာက္ ႀကီးေသာ အေဒၚအပ်ိဳႀကီး၏ ဘဝကို စဥ္းစားၾကည့္ေလသည္။ တဆိတ္ရွိ "မိန္းမဆိုတာ အရွက္နဲ႔ လူလုပ္တာ အသက္နဲ႔ လူလုပ္တာမဟုတ္ဘူး" ဟု ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္ ေျပာတတ္ေသာ အေဒၚကို ျပံဳးၾကည့္လိုက္ေလသည္။ "နက္ျဖန္ ငါမရွိရင္ ငါ့အစား သူဘယ္ေလာက္ ရွက္လိုက္မလဲ" ဟု ေတြးေနခိုက္ အေဝးမွ တေယာသံ တစ္ပတ္ေက်ာ့လာျပန္သည္။
အဝင္းသည္ ဆတ္ခနဲ ေအာက္ႏႈတ္ခမ္းကို ကိုက္လိုက္ေလသည္။ ဒီတစ္ခ်ီ တေယာသံမွာ နားထဲတြင္ ခါးသြားေလသည္။
ဘာျဖစ္လို႔မွာ တစ္ေခါက္ ျပန္လာရပါလိမ့္။ သူလုပ္တာနဲ႔ လူႀကီးေတြ ရိပ္မိကုန္ေတာ့မယ္။
အဝင္းသည္ ေမာင္ေမာင္ေလးကို စိတ္ဆိုးသြားသည္။ သူလုပ္လိုက္မွျဖင့္ သည္လိုခ်ည္းပဲဟု စိတ္ေပါက္လာသည္။ စိတ္ေပါက္သြား၍ စိတ္ႏွင့္ မေတြ႕ခဲ့ေသာ အခ်က္ကေလးေတြမွာ အလွ်ိဳလွ်ိဳ ေပၚလာေလသည္။ အဝင္း ေက်ာင္းတက္လွ်င္ ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ လိုက္တတ္သည္။ ေဈးသြားလွ်င္လည္း ေနာက္က လိုက္လာကာ ျမင္ႏိုင္ေလာက္ေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ ကိုယ္ေယာင္ ျပေနတတ္သည္။ အေဒၚပါလာမွန္း သိလ်က္ လူကို အငမ္းမရ ၾကည့္ကာ လစ္လွ်င္ လစ္သလို ျပံဳးစိစိႏွင့္ လွ်ာထုတ္၍ ျပတတ္သည္။ အဝင္းမွာ ႐ုပ္ကေလးကိုသာ စြဲ၍ သေဘာက်ေနကာ သူ႔အမူအရာေတြကိုေတာ့ စိတ္ႏွင့္ မေတြ႕႐ုိးအမွန္ ျဖစ္သည္။
တေယာသံမွာ အိမ္နားသို႔ နီးကပ္လာသည္။ အိမ္ေရွ႕ ေရာက္ခါမွာ သူ႔သီခ်င္းသံ ထြက္ေပၚလာသည္။
"ပ်ိဳေလးတို႔ အိမ္ေခါင္မိုး၊ ထိုးလာပါတဲ့ ေပဖူးလႊာ ဘာစာတဲ့ေလး"
သူ႔ သီခ်င္းသံႏွင့္အတူ ေခါင္းရင္းခန္းမွ ဖခင္၏ ေခ်ာင္းသံကိုပါ တစ္ဆက္တည္း ၾကားလိုက္ရသည္။ အစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ အိပ္ေနေသာ အလယ္ခန္းမွ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား အသံမ်ား ထြက္လာၾကသည္။ အျပင္ဘက္မွ တေယာသံ စီစီညံညံႏွင့္ အိမ္ထဲမွ အသံဗလံမ်ား လံုးေထြးသြားကာ သူ႔နားထဲသို႔ ဝ႐ုန္းသုန္းကား ဝင္ေရာက္လာသည္။ အဝင္းမွာ အသက္ရွဴ မွားသြားေလသည္။
စိတ္မရွည္ႏိုင္ေတာ့သည့္ အလား တေယာသံေတြ ျမန္ျမန္ေဝးသြား ေစခ်င္သည္။ တေယာသံ ေဝးသြားရန္ အၾကာႀကီး ေစာင့္ရသည္ဟု ထင္မိသည္။ အၾကာႀကီး ေစာင့္ေနရခိုက္ တေယာသံကို ၾကားေနရသည္မွာ မခံမရပ္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ပင္ ျဖစ္လာေလသည္။ နားတစ္ဖက္က အေဖတို႔ အခန္းႏွင့္ အစ္ကိုမ်ား ရွိရာ အခန္းမွ ဘာသံ ၾကားရမလဲဟု စြင့္ထားစဥ္ ေခြၽးျပန္လာေလသည္။ လမ္းေပၚက အသံႏွင့္ အိမ္ေပၚက အသံမ်ား ေထြးလံုးရစ္ပတ္ ျဖစ္သြားစဥ္က တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ထလာကာ အခန္းတံခါးကို လာတြန္းသလိုလိုပင္ စိတ္ထဲ၌ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္မိေသးသည္။
တေယာသံလည္း ေပ်ာက္ အိမ္ထဲကလည္း ဘာသံညာသံမွ မၾကားရမွ အဝင္းသည္ အသက္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ရွဴႏိုင္သြားေတာ့သည္။ တေယာသံ ေပ်ာက္သြားေသာ္လည္း နားထဲတြင္ ဖခင္၏ ေခ်ာင္းဆိုးသံႀကီး မေပ်ာက္ႏိုင္ဘဲ စြဲက်န္ရစ္ျပန္၏။
မ်က္ေထာင့္နီႀကီးႏွင့္ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္၍ ထားေသာ ဖခင္ႀကီးသည္ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးႏွင့္ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ အဝင္းမွာ ေနစရာမရွိေအာင္ ျဖစ္သြားေလသည္။ အေမ ဆယ္ခါ ႀကိမ္းသည္ထက္ အေဖ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ မ်က္ႏွာထား တင္းသည္ကို ပိုေၾကာက္ရသည္။ အေဖသာ မဟုတ္ အစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ကပါ စားမတတ္ ဝါးမတတ္ ေဒါသတႀကီး ၾကည့္ေနၾကသည္။ အဝင္းမွာ ေဒါသ ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ထြက္ေနၾကေသာ မ်က္လံုးဒဏ္ကို မခံႏိုင္ရကား မ်က္စိထဲက ျမန္ျမန္ ေပ်ာက္ကုန္ေအာင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ယူရသည္။
နံနက္မိုးေသာက္စ ဤအိမ္တြင္ သူမရွိမွန္း သိသိခ်င္း တစ္အိမ္သားလံုး ေယာက္ယက္ ခတ္ေနၾကမည့္ ပံုသဏၭာန္သည္ ေပၚလာျပန္ေလသည္။ လူေစ့တက္ေစ့ ေဒါသ ထြက္ေနၾကေသာ မ်က္ႏွာ အသီးသီးတြင္ မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္ က႐ုဏာေဒါေသာ ျဖစ္ေနေသာ အေဒၚ၏ မ်က္ႏွာမွာ စိတ္ထိခိုက္စရာ ေကာင္းေနသည္။ အဝင္း ေခါင္းထဲတြင္ ျဗဳန္းခနဲ မဆီမဆိုင္ အေတြးတစ္ခု ေရာက္လာသည္။ အိမ္ရွိလူထဲမွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အသက္ေပ်ာက္သြားသျဖင့္ အပူမီးကပ္ၾကကာ နံနက္ေစာေစာ ေဒါင္းေတာက္ ဗ်ာမ်ားေနၾကေသာ မသာအိမ္ကို သြားေတြးေနမိသည္။ ဒီလိုပဲ ေနမွာလားဟု ထင္ျမင္ၾကည့္မိသည္။
အဝင္း လင္ေနာက္ လိုက္သြား၍ အိမ္သားတစ္ေယာက္ ေလ်ာ့သြားေသာ အိမ္ႀကီးမွာ ညႇိဳးမိႈင္ ေျခာက္ကပ္သြားကာ မသာမယာ ျဖစ္ေနသည္။ ေစာေစာပိုင္းတြင္ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္သြားသေလာက္ အသံမ်ား တစ္စတစ္စ ၿငိမ္သက္သြားကာ မ်က္စိမ်က္ႏွာ ပ်က္လ်က္ ငိုင္မိႈင္ေနၾကပံုကို ေတြးၾကည့္မိသည္။ အဝင္းသည္ ခ်က္ခ်င္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားကာ သနားသြားေလသည္။ လမ္းမွ မထြက္ရဲေအာင္ ျဖစ္ၾကမည့္ အစ္ကို ႏွစ္ေယာက္၏ မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ဝံ့သေလာက္ပင္ မ်က္ႏွာပူလာသည္။ အေမကသာ မိုးမႊန္ေအာင္ ေဒါသႀကီးေနလ်က္ အေဖမွာ ေတာက္တစ္ေခါက္ေခါက္ႏွင့္ မ်က္ႏွာႀကီး ပုပ္သိုးထားကာ အိမ္ထဲတြင္ ေနစရာ ထိုင္စရာ မရွိေအာင္ ျဖစ္ေနရွာမွာကိုေတာ့ အတတ္သိေနသည္။
အဝင္းသည္ မ်က္လံုးဖြင့္လိုက္ကာ အိမ္ႀကီးကို တြယ္တြယ္တာတာ ၾကည့္လိုက္မိသည္။ သူ႔မ်က္လံုးထဲတြင္ မ်က္ရည္မ်ား လည္ေနလ်က္ လိႈ္က္ဖိုလာေလသည္။ အဝင္း မ်က္ရည္ လည္ေနသလို မ်က္ရည္စမ္းစမ္းႏွင့္ ညႇိဳးမိႈင္ေနေသာ ေမာင္ေမာင္ေလး၏ မ်က္ႏွာသည္ ေပၚလာျပန္သည္။ ေမာင္ေမာင္ေလး၏ ေမတၱာစာမ်ားထဲတြင္ သတ္ေသ ရပါလိမ့္မည္ဟူေသာ စကားလံုးမ်ားမွာ အေစာင္တိုင္း ထပ္ေနရာ သူဆင္းမလိုက္လွ်င္ သူ႔ကိုယ္သူမ်ား သတ္ေသမလားဟု ပူပန္ေသာက ေရာက္သြားရျပန္သည္။
ဂတ္ထဲမွ သံေခ်ာင္းႏွစ္ခ်က္ ေခါက္လိုက္ေလသည္။ အဝင္းမွာ အခ်ိန္နီးၿပီဟု ရင္ထဲတြင္ ဒိန္းခနဲ ေဆာင့္သြားသည္။ တုန္ရီေသာ လက္မ်ားျဖင့္ နားကပ္ကို ခြၽတ္ယူသည္။ ဆြဲႀကိဳးကို ျဖဳတ္သည္။ လက္စြပ္ကို ခြၽတ္ယူလိုက္သည္။ ခြၽတ္ၿပီးေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ေခါင္းအံုးေအာက္သို႔ အသာထိုးသြင္းသည္။ လက္ေကာက္ ခုနစ္ကြင္းကို ခြၽတ္သည့္ အခါတြင္ အသံထြက္သြားသျဖင့္ အေဒၚသည္ လူးလြန္႔ကာ သူ႔ဘက္သို႔ ေစာင္းလိုက္သည္။ အဝင္းသည္ အသက္ပင္ မရွဴဝံ့ဘဲ အသာ ကုပ္ေနေလသည္။ လူႀကီးေတြအလစ္ ခက္ခက္ခဲခဲ ထုပ္ပိုးထားရေသာ အဝတ္ထုပ္ႀကီးမွာ ခုတင္ေအာက္ ေခ်ာင္ထဲတြင္ ရွိသည္။ ေလးနာရီ မထိုးမီ သည္အထုပ္ႀကီး ဆြဲထုတ္ကာ အိမ္ေအာက္ မီးဖိုထဲ၌ ဆင္းေစာင့္ေနမွဟု တြက္ကိန္းခ်ေနသည္။
အစီအစဥ္မ်ား ျပင္ဆင္တြက္ကိန္း ခ်ေနခိုက္မွ အိမ္ႀကီးက ေခ်ာ့ေမာ့ေနသည္။ "မသြားပါနဲ႔ အဝင္းရယ္၊ နင္သြားရင္ေတာ့ ဒီအိမ္ႀကီးေပၚ ျပန္တက္ရမွာ မဟုတ္ဘူး" အဝင္းမွာ စိတ္တင္း၍ မရႏိုင္ေအာင္ ရင္ထဲ၌ ရိႈက္ေနေလသည္။ တအား ေလ်ာ့သြားေသာ စိတ္မ်ားမွာ ေခ်ာက္ခ်ား ပူပန္လာသည္။ "ျပန္မလာရဘူး ဆိုတာ သိပါတယ္ အိမ္ႀကီးရယ္၊ သိပါတယ္" ဟုဝမ္းပန္းတနည္း ျပန္ေျပာမိသည္။ ေျပာၿပီး မ်က္ရည္မ်ား စီးက်လာသည္။
အခ်ိန္ နီးကပ္ေလေလ လူႀကီးေတြ မ်က္ႏွာကို အိုးမည္သုတ္ကာ ထြက္သြားရမွာ ေသြးလန္႔လာသည္။ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးျဖစ္၍ အားလံုးထက္ အေဖက ေသခန္းျဖတ္မွာကို အေသအခ်ာ တြက္မိသည္။ ျဖတ္ေပေစဟု စိတ္ကိုတင္းသည္။ စိတ္တင္းသည့္ ၾကားထဲက တကယ္ျဖတ္မွာကို ေၾကာက္ဆုတ္ ေၾကာက္ဆုတ္ ျဖစ္လာသည္။
အဝင္းသည္ စက္သူေဌးသမီး မေအးၾကည္ကို သတိရလိုက္သည္။ လင့္ေနာက္ လိုက္သြားၿပီး လူႀကီးေတြက ျပန္လက္မခံဘဲ ပစ္ထားသည္။ မေအးၾကည္ ေယာက်္ား ဂတ္စာေရးကေလး ကိုသန္းေမာင္သည္ ရသည့္လခ အကုန္လံုး ေသာက္ပစ္ကာ မယားကို တဖုန္းဖုန္း ႐ုိက္တတ္သည္။ ဂတ္တဲဆီက လင္မယား ရန္ျဖစ္ၿပီး မေအးၾကည္ ေအာ္ဟစ္ငိုေသာ အသံမ်ားကို တစ္ခါတစ္ခါ ၾကားရသည္။ ပါသမွ် ပစၥည္းမ်ား ဖဲ႐ုိက္ပစ္ကာ ကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ႐ုပ္မေပၚေအာင္ ျဖစ္ေနေသာ မေအးၾကည္ကို ျမင္တိုင္း ျမင္တိုင္း သူ ကဲ့ရဲ႕ခဲ့သည္။ အဝင္းသည္ မေအးၾကည္ အေၾကာင္းကို ေရွ႕ဆက္ မေတြးမိရန္ ရပ္ပစ္သည္။
မေအးၾကည္ အေၾကာင္း ရပ္ပစ္ၿပီးမွ သူတို႔ သူတို႔ အလွ်ိဳ အလွ်ိဳ ေပၚလာၾက ျပန္သည္။
သူႏွင့္ ရြယ္တူတန္းတူ ျဖစ္ၾကသည့္ တစ္တန္းတည္းေန ေက်ာင္းသူ အေဖာ္ တစ္စုထဲတြင္ ယစ္မ်ိဳးဝန္ေထာက္ သမီးႏွစ္ေယာက္ သူ႔ကို မဲ့ရြဲ႕ ကဲ့ရဲ႕ေနၾကသည္။ သူတို႔ႏွင့္ ပြဲလမ္းသဘင္ သြားလွ်င္ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ ျဖစ္သည့္ သူတို႔ အကဲ့အရဲ႕ကို ခံေနရသည္။ အဝင္းသည္ သူတို႔ႏွင့္ ေဝးရာ ထြက္ေျပးၾကည့္သည္။ သူတို႔ႏွင့္ လြတ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကည့္သည္။ ဘယ္ေျပးေျပး၊ ဘယ္ေရွာင္ေရွာင္ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္မွာ မဲ့ကာရြဲ႕ကာ ေမးထိုးကာႏွင့္ ေျပာင္ေလွာင္ ရံႈ႕ခ်ေနၾကသည္။ အဝင္းမွာ ရွက္လြန္း၍ လဲေသလိုက္ခ်င္သည္။ မဂၤလသုတ္ ဆုရေသာ အခ်စ္ဆံုး သူငယ္ခ်င္း မခ်စ္ရီကလည္း အဖက္မလုပ္ေတာ့ဘဲ လူျမင္လ်က္ႏွင့္ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖင့္ ခ်ာခနဲ လွည့္သြားသည္။ မခ်စ္ရီမွာ အေမမရွိဘဲ အေဖအုပ္ထိန္းကာ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရေသာ ႐ုိး႐ုိးသားသား ေနထိုင္တတ္သူကေလး ျဖစ္သည္။ အသင့္အတင့္သာ ဝတ္စားႏိုင္သူ ျဖစ္သျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းအားလံုးထဲတြင္ သူ႔ကို သနားကာ ပို၍ ခင္မင္မိသည္။ မခ်စ္ရီေလးက မေခၚခ်င္သလိုလို၊ မေျပာခ်င္သလိုလို၊ ေက်ာခိုင္းသြားပံုမွာ အသည္းအနာဆံုး ျဖစ္ေတာ့သည္။
နက္ျဖန္ည ယစ္မ်ိဳးဝန္ေထာက္ သမီးႏွစ္ေယာက္က ဘုရားကိုးဆူ ကပ္၍ အိမ္သို႔လာရန္ ဖိတ္ထားသည္ကို သြားစဥ္းစားမိေလသည္။ အဝင္းသည္ ဆန္းေပ့ လွေပ့ဆိုေသာ အဝတ္မ်ား ေရြးဝတ္ကာ သြားစရာရွိလွ်င္ အေဒၚႏွင့္ သြားေနက် ျဖစ္သည္။ နက္ျဖန္ညေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ သြားႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္။ ဘုရားကိုးဆူအိမ္တြင္ သူ႔အေၾကာင္းကို မဲ့ကာရြဲ႕ကာ ေျပာဆိုကဲ့ရဲ႕ ေနၾကမည့္ အသံမ်ားသည္ သူ႔နားဝတြင္ ညံစီေနသည္။ သူ႔အေမ မိတ္ေဆြမ်ားထဲမွ သမီးရွင္တစ္စု ႏႈတ္ခမ္းတစ္လံ ပန္းတစ္လံႏွင့္ အဝင္းအေၾကာင္း အတင္းေျပာေနၾကသည္။
ခုတင္ေပၚ၌ လွဲေလ်ာင္းေနေသာ အဝင္းသည္ လူးလြန္႔ လႈပ္ရွားေနသည္။ မ်က္ႏွာကို လက္ဝါးႏွင့္ အုပ္လုိက္သည္။ လက္ဝါးႏွင့္ အုပ္ထားရာက ဆတ္ခနဲ လက္ကို ႐ုပ္လ်က္ နားႏွစ္ဖက္ေပၚတြင္ အုပ္လုိက္ကာ မ်က္လံုးကို တင္းတင္းႀကီး မိွတ္ထားေလသည္။ ပက္လက္ေနရာမွ ေစာင္းသြားျပန္၏။ တစ္ဖက္ေစာင္းရာက တစ္ဖက္သို႔ ျပန္ေျပာင္း ေစာင္းျပန္၏။ နားပိတ္ထားေသာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို နားမွ မခြာရဲဘဲ အုပ္ျမဲ အုပ္ထားေလသည္။ အိပ္ရာေပၚ၌ ငါးဖယ္ျပန္သလို လူးလွိမ့္ေနရင္း ေနာက္ဆံုး ေခါင္းအံုးေပၚ၌ မ်က္ႏွာေမွာက္ကာ အသက္ကို ဖုတ္လိႈက္ဖုတ္လိႈက္ ရွဴရိႈက္ေနစဥ္ ဂတ္တဲဆီမွာ သံေခ်ာင္းသံုးခ်က္ ေခါက္လိုက္သည္။
အဝင္းသည္ ၿငိမ္က်သြားလ်က္ နာရီဝက္ခန္႔ မလႈပ္မယွက္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။ အိပ္ရာနံေဘး စားပြဲကေလးေပၚမွ စားပြဲတင္နာရီ၏ တစ္ခ်က္ခ်က္ ျမည္ေနေသာ အသံမွတစ္ပါး ဘာသံကိုမွ် မၾကားရေခ်။ ေခါင္းရင္းခန္းမွ အိမ္ေျမႇာင္ စုတ္ထိုးသံ ေပၚလာ၏။ အဝင္း၏ ရင္ခုန္သံမွာ ေလ်ာ့သြားလ်က္ အဝင္း၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ မ်က္ရည္စမ်ား စီးက်ေနသည္။
လမ္းထိပ္မွ ျမည္လြင့္လာေသာ အသံကေလးကို သဲ့သဲ့ၾကားလိုက္ရသည္။ ဤ အသံမွာ ေၾကးစည္သံကေလး ျဖစ္ေပသည္။ ေလးနာရီ အ႐ုဏ္တက္ ဆြမ္းထခ်က္ၾကရန္ နိဗၺာန္ေဆာ္ တစ္သိုက္၏ ေရွ႕ေျပးႏိႈးေဆာ္သံ ျဖစ္သည္။ ေၾကးစည္႐ုိက္ခတ္သံ ကေလးသည္ ေလထဲတြင္ တေဝ့ေဝ့ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသလို အဝင္း၏ ႏွလံုးခုန္ျခင္းသည္လည္း တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္သက္က်သြားသည္။
"ဘြေႏၲာ သဗၺဴရိသအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔" နိဗၺာန္ေဆာ္မ်ား၏ အသံသည္ အိမ္ေရွ႕သို႔ ေရာက္လာသည္။ ဤ အသံႏွင့္ ေရာလ်က္ "ပ်ိဳေလးတို႔အိမ္ေခါင္မိုး၊ ထိုးလာပါတဲ့ ေပဖူးလႊာ ဘာစာတဲ့ေလး" ဟူေသာ ေတးသံမွာ အဝင္း နားထဲ၌ သဲ့သဲ့ကေလးမွ် ၾကားေယာင္ မိေတာ့သည္။ အဝင္းသည္ မလႈပ္ေတာ့ေခ်။
မည္မွ် အခ်ိန္ၾကာသြားသည္ မသိ၊ အလင္းေရာင္ သမ္းကာေနသည္။ အတန္ၾကာ တစ္ခဲနက္ ၿငိမ္သက္လ်က္ ရွိေနစဥ္ ေခ်ာက္ခနဲ အသံကို ၾကားလိုက္ရ၏။ အဝင္းသည္ ၿငိမ္သက္ေနရာမွ ဒိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ အသံမွာ ပိတ္ထားေသာ အိပ္ခန္းတံခါးဆီက လာေသာအသံ ျဖစ္သည္။
ေခ်ာက္ခနဲ ျမည္ေသာ အသံႏွင့္ ဆက္လ်က္ တခြၽင္ခြၽင္ ထြက္သြားေသာ ေသာ့တြဲသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။
အဝင္းမွာ မ်က္လံုးကို စင္းလ်က္ ပါးစပ္ကေလး ဟကာ ေငးၾကည့္ေနသည္။ သန္းေခါင္ေက်ာ္ေလာက္က "ပ်ိဳေလးတို႔ အိမ္ေခါင္မိုး၊ ထိုးလာပါတဲ့ ေပဖူးလႊာ" သီခ်င္းသံက တစ္ပတ္ ျပန္ေက်ာ့လာစဥ္ သူ႔အေမက မသကၤာဘဲ အျပင္ဘက္မွ ေသာ့ခတ္ထားမွန္း အခုမွ ရိပ္မိေလသည္။
ပါးစပ္ကေလး ဟထားကာ တံခါးေပါက္သို႔ ေငးစိုက္ေနေသာ အဝင္းသည္ အသာတိတ္တိတ္ ေသာ့လာဖြင့္၍ တခြၽင္ခြၽင္ ထြက္သြားေသာ ေသာ့တြဲသံေလးကို သူ႔အသက္ထက္ဆံုး အမွတ္ရေနလိမ့္မည္သာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
------------------------
ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး
႐ႈမဝ၊ အတြဲ (၃၃)၊ အမွတ္(၁၄၈)၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၅၉။
Post a Comment